Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det nog snart en tand uppe på lilla E. Sambon hävdar iallafall att han känt, och hon har varit jätteledsen och grinig hela dagen + dreglar ner en body på 10 minuter... Samtidigt är hon världens solsken mellan gnället, när vi ätit middag ikväll och jag satt kvar med henne i famnen satt lilla E länge med huvudet lutat mot min axel och tittade drömmigt upp på mig :love: Snacka om att känna sig populär :D
 
Vilken app är bäst för att låsa om de här sprången? Känner att jag inte har nån koll utan bara tar det som det kommer, men vore ju bra att vara lite påläst kanske?

Sigrid äter för övrigt så mycket att vi fick köpa större flaskor, en portion är 300 ml 😆
 
Vilken app är bäst för att låsa om de här sprången? Känner att jag inte har nån koll utan bara tar det som det kommer, men vore ju bra att vara lite påläst kanske?

Sigrid äter för övrigt så mycket att vi fick köpa större flaskor, en portion är 300 ml 😆

Ja jäklar, det är en rejäl portion det. Redig tjej! ❤️😁

Växa och upptäcka världen har jag. Den hette Wonder weeks innan.
 
Vägde Signe med bagagevågen innan. Eventuellt har hon gått upp 135 gram på 2,5 dygn 😁
Låter lite otroligt med tanke på att hon gått upp ett kilo på tio veckor innan, men ökar gör hon iaf. Igår åt hon inte riktigt så mycket som vi önskar så då väckte jag henne inatt. Men detta dygnet har hon ätit mer än igår trots väckningen så inatt väcker vi fan inte 😂 typiskt, för det var ju makens tur 🤷😂
 
Vilken app är bäst för att låsa om de här sprången? Känner att jag inte har nån koll utan bara tar det som det kommer, men vore ju bra att vara lite påläst kanske?

Sigrid äter för övrigt så mycket att vi fick köpa större flaskor, en portion är 300 ml 😆
Jag har ingen koll alls, har läst om sprången men håller inte reda på när nästa är. Det är lite olika, vissa tycker det är jättebra att ha koll på sprången. Det verkar vara väldigt olika också hur tydliga sprången är för bebisarna. Mina barn är ungefär samma hela tiden, dvs lika glada men också lika gnälliga :rofl:
 
Ja jäklar, det är en rejäl portion det. Redig tjej! ❤️😁

Växa och upptäcka världen har jag. Den hette Wonder weeks innan.
Ja hon är stor! Hon är ju dock rätt så äldst i gruppen, född 1 sen och överbakad två veckor haha. Men det är rejäla veck i låren, sjukt gulligt! Ska kolla in appen, kan ju vara kul att läsa lite ändå.
 
Jag har ingen koll alls, har läst om sprången men håller inte reda på när nästa är. Det är lite olika, vissa tycker det är jättebra att ha koll på sprången. Det verkar vara väldigt olika också hur tydliga sprången är för bebisarna. Mina barn är ungefär samma hela tiden, dvs lika glada men också lika gnälliga :rofl:
Jag tycker Sigrid är rätt glad överlag så det är trevligt, har mest märkt det på sömnen eftersom hon just nu vaknar rätt ofta från att ha sovit non stop 10-12 timmar, det var ljuvligt 😅
 
Vägde Signe med bagagevågen innan. Eventuellt har hon gått upp 135 gram på 2,5 dygn 😁
Låter lite otroligt med tanke på att hon gått upp ett kilo på tio veckor innan, men ökar gör hon iaf. Igår åt hon inte riktigt så mycket som vi önskar så då väckte jag henne inatt. Men detta dygnet har hon ätit mer än igår trots väckningen så inatt väcker vi fan inte 😂 typiskt, för det var ju makens tur 🤷😂

Det är absolut inte omöjligt! Ibland lägger de in riktiga spurtar. Och när det ändå är så få ändå gram det handlar om så påverkar det ju också rätt mycket ifall de precis har ätit eller bajsat 😬
 
Ja hon är stor! Hon är ju dock rätt så äldst i gruppen, född 1 sen och överbakad två veckor haha. Men det är rejäla veck i låren, sjukt gulligt! Ska kolla in appen, kan ju vara kul att läsa lite ändå.

Så gosigt ❤️
Jaa, appen kostar ju en liten slant men tycker ändå den är rätt bra. Finns en del att läsa 😊
 
Det är absolut inte omöjligt! Ibland lägger de in riktiga spurtar. Och när det ändå är så få ändå gram det handlar om så påverkar det ju också rätt mycket ifall de precis har ätit eller bajsat 😬

Nej, så är det ju såklart. Och inatt vaknade hon bara för det, haha. Så det blev nästan 800 ml senaste dygnet, så idag tänker jag chilla. Hon äter det hon vill. ❤️
 
Jag har boken. Det jag tyckte var skönast var att jag gick från att tänka ”jobbiga bebis”, till ”stackars stackars bebis”. En extra kram fick han såklart oavsett.
Första 6 månaderna var babyn bara gnällig i sprången, typ aldrig annars!
 
Ja hon är stor! Hon är ju dock rätt så äldst i gruppen, född 1 sen och överbakad två veckor haha. Men det är rejäla veck i låren, sjukt gulligt! Ska kolla in appen, kan ju vara kul att läsa lite ändå.
Lilla E är född 4 dagar innan, på bf+13 :p ;)
Men dom är ju olika, härligt med matglad bebis iaf! :D

Vi köpte nya nappflaskor eftersom lilla E verkar föredra herobility framför Mam, vi köpte storleken på 260ml, har en känsla av att de kommer räcka länge :p

(Storebror kunde däremot dricka 500ml välling innan läggdags en period, DÅ gick det åt flaskor kan jag meddela!)
 
Här har E gjort ett jättestort uppehåll på maten. Hon åt vid 21 igår, och sen vid halv 7 imorse. Och sen vid 8 och sen vid 9 igen. Hungrig tjej kan man tycka, men icke för det har varit 30- 50 ml per gång. Så nu tänker jag hålla koll på om det verkligen var så smart drag att ha så långt matuppehåll :meh:
 
Idag skulle storasyster gå tillbaka till förskolan efter att ha varit hemma sen 10 november. Igår blev storebror sjuk. Så nu kör vi familjenkarantän istället :p
 
Klara har varit på 5-månaders kontroll idag och fått vaccin. Sex dagar tidigt, men det är ju marginellt.

Väger 7240 g och är 68 cm lång.
Dippat lite från sin viktkurva, BVC tyckte vi kunde börja ge gröt. Och ja, det har vi ju tänkt men det har bara inte blivit av 😂
Med storebror längtade vi efter smakportioner och räknade ner till vi kunde börja. Nu är det så bekvämt att bara amma och ha en mage som fungerar 🙈
 
Idag skulle storasyster gå tillbaka till förskolan efter att ha varit hemma sen 10 november. Igår blev storebror sjuk. Så nu kör vi familjenkarantän istället :p
Typiskt! Här har storasyster gått två stycken 3-dagarsveckor sedan lillebror kom och efter varje vecka har hela familjen blivit sjuka en hel vecka :cautious:
 
Typiskt! Här har storasyster gått två stycken 3-dagarsveckor sedan lillebror kom och efter varje vecka har hela familjen blivit sjuka en hel vecka :cautious:

Känns väl som att det är något sånt som kommer börja här sen :p Fast vi har ju iaf på storbarnsavdelning. De brukar ju vara lite mindre drabbade än de minsta iaf.
 
Här närmar sig förresten 3-månadersdagen alldeles för snabbt. Vi har nämligen inte skickat in namnpapprena till Skatteverket än :p

Vi vet ju vad han heter i förnamn i det är mellannamnen som är jobbiga. Två ska han få (det har syskonen) och vi har bara ett klart. Och de mer självklara namnen är förbrukade 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 081
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 242
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 838
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Arbetsintervju
  • Förskoletid som timvik
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp