Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Augusti
30 - Eloise, 33 år, andra barnet, Skåne
3388 gram/ 50 cm. Flicka. (B

Oktober
1 - Bexzor, 37 år, fjärde barnet. Skaraborg 3935 gram/53 cm. Tjej (BF 27/10)
22 - Anna, 39 år, första barnet, Göteborg
24 - Emtherlia, 33 år, andra barnet, Kalmar
31 - Sleepan, 33. Första barnet, Göteborg.

November
1 - Busbarro, 34 år, andra barnet, Småland
2 - zassoo, 33 år, andra barnet, Uppland
24 - fijjas, 41 år, andra barnet, Uppland


December
3 - nyponros, 32 år, första barnet, Skaraborg
4 - Cocos 34 år, andra barnet, Stockholm.
13 - imogen, 36 år, tredje barnet, Uppland
 
Fick hem våra bebiskläder som varit utlånade idag och tog tag i att rensa dotterns kläder där jag visste att mycket var för smått. Resulterade mycket riktigt i ett par lediga lådor i klädkammaren så nu är bebisens kläder i ordning där också. Är ju ett tag kvar men kändes onödigt att bära upp kläderna på vinden i några veckor 😅
 
Fick hem våra bebiskläder som varit utlånade idag och tog tag i att rensa dotterns kläder där jag visste att mycket var för smått. Resulterade mycket riktigt i ett par lediga lådor i klädkammaren så nu är bebisens kläder i ordning där också. Är ju ett tag kvar men kändes onödigt att bära upp kläderna på vinden i några veckor 😅
Skönt med lite ordning! Och så lång tid är det ju ändå inte kvar… ;)
Vi rensade också dotterns garderob idag när allt hängdes tillbaka efter flytten.
Sen en liten inventering av bebiskläder och kan konstatera att vi har väldigt mycket kläder i stl 50, jag som tyckte vi behövde köpa mer :angel:
Men sambon har köpt massa fint och mormor har fyndat på tradera så behövs lite i stl 56 bara sen kan vi ta det lugnt ett tag.
 
Skönt med lite ordning! Och så lång tid är det ju ändå inte kvar… ;)
Vi rensade också dotterns garderob idag när allt hängdes tillbaka efter flytten.
Sen en liten inventering av bebiskläder och kan konstatera att vi har väldigt mycket kläder i stl 50, jag som tyckte vi behövde köpa mer :angel:
Men sambon har köpt massa fint och mormor har fyndat på tradera så behövs lite i stl 56 bara sen kan vi ta det lugnt ett tag.

Sssshh det är lååångt kvar 😉

Vi har också massor i stl 50, de vi lånat ut våra bebiskläder till tycker det varit orimligt för den korta tiden. Men första barnet var pytte när han föddes och hade stl 50 till typ 3-4 månader så det hann bli en del. Lillasyster använde det sen alls inte lika mycket. Sen verkar vi ha massa i 62 men inte alls så mycket i 56. Men verkar ju ha funkat innan :p
 
Va ju på TUL imorse där bebbot verkar va rätt normalstor, dock har hon varit slö sen igårkväll och BM på UL reagerade också så efter en CTG som tyvärr va lite avvikande är jag nu inlagd på antenatalen och försöker att inte noja loss fullständigt.
Precis fått i mig en kopp kaffe och lite mat (SÖS har riktigt bra mat 😋) och ska göra nytt CTG strax.
Håll tummarna att bebbot bara är trött pga hon härjar så mycket jämt och att vi får komma hem snart.
 
Och just ja, såklart ligger hon i säte precis som jag misstänkte. Har ju känts som hon gjort det nästan hela tiden men får hoppas hon vänder sig eller att vändningsförsök lyckas.
Men nu hoppas jag mest på att hon får stanna i magen några veckor till iaf.
 
Va ju på TUL imorse där bebbot verkar va rätt normalstor, dock har hon varit slö sen igårkväll och BM på UL reagerade också så efter en CTG som tyvärr va lite avvikande är jag nu inlagd på antenatalen och försöker att inte noja loss fullständigt.
Precis fått i mig en kopp kaffe och lite mat (SÖS har riktigt bra mat 😋) och ska göra nytt CTG strax.
Håll tummarna att bebbot bara är trött pga hon härjar så mycket jämt och att vi får komma hem snart.

Håller tummarna för att hon kommer igång snart och bara är lite trött ❤️
Bra att de har koll på dig och att du fått bra mat och kaffe!
 
Va ju på TUL imorse där bebbot verkar va rätt normalstor, dock har hon varit slö sen igårkväll och BM på UL reagerade också så efter en CTG som tyvärr va lite avvikande är jag nu inlagd på antenatalen och försöker att inte noja loss fullständigt.
Precis fått i mig en kopp kaffe och lite mat (SÖS har riktigt bra mat 😋) och ska göra nytt CTG strax.
Håll tummarna att bebbot bara är trött pga hon härjar så mycket jämt och att vi får komma hem snart.
Håller tummarna att allt går bra och att ni får komma hem snart! :heart Vilken vecka är du i?
 
Va ju på TUL imorse där bebbot verkar va rätt normalstor, dock har hon varit slö sen igårkväll och BM på UL reagerade också så efter en CTG som tyvärr va lite avvikande är jag nu inlagd på antenatalen och försöker att inte noja loss fullständigt.
Precis fått i mig en kopp kaffe och lite mat (SÖS har riktigt bra mat 😋) och ska göra nytt CTG strax.
Håll tummarna att bebbot bara är trött pga hon härjar så mycket jämt och att vi får komma hem snart.

Åh hoppas på bra svar och att hon får hänga kvar på insidan ett tag till! Och såklart bra att de har koll på er :)

Som i sammanhanget oväsentligt tidsfördriv: använde du några pulskal i nb-storlek sist? Och isf har du några favoriter? :)
 
Tack för era små hejarop :heart Gjort nytt CTG som va fint och bebbot sparkade allt hon orkade på den där lilla knappen man har på magen så glad hon piggnade till en stund iaf.

@zassoo är i vecka 33 (32+1) så vore bra om bebbot stannar inne några veckor till iaf.
@Imogen började med tygblöjor till dottern först när hon va typ 3 månader. Men har köpt ett gäng olika skal nu och har redan rätt klart för mig vilka som kommer bli favoriter :cool:
Lilla lammet blir väldigt små vid benen vilket är stort plus i kanten tycker jag, men rätt klumpig och stel kardborre.
Imse vimse NB är mjuka, nätta och jag älskade dom skalen till dottern i större stl så dom samt Milovia tror jag blir favoriterna.
Har köpt pinsamt mycket blöjor 😅
 
Visst var det du @BusBarro som fått ett invändigt blåmärke? Jag undrar om jag har fått något liknande, men förmodligen mycket mindre. Det känns precis som ett blåmärke på en punkt på magen (några cm i diameter) och det är ömt men syns inget. Ska fråga BM om det på nästa besök.
 
Har dom gjort ultraljud också?
Började dagen med ett TUL det va under det samt diskussioner under och efter som det beslutades att kolla upp bebbot. Sen gjordes ett till UL efter första CTG’n så nu lär det inte bli fler :) Allt ser bra ut på UL ang flöde, fostervatten osv men hon rör sig liksom inte.
 
Började dagen med ett TUL det va under det samt diskussioner under och efter som det beslutades att kolla upp bebbot. Sen gjordes ett till UL efter första CTG’n så nu lär det inte bli fler :) Allt ser bra ut på UL ang flöde, fostervatten osv men hon rör sig liksom inte.
Missade det, förlåt.
Blir det att åka hem ikväll?
 
Tack för era små hejarop :heart Gjort nytt CTG som va fint och bebbot sparkade allt hon orkade på den där lilla knappen man har på magen så glad hon piggnade till en stund iaf.

@zassoo är i vecka 33 (32+1) så vore bra om bebbot stannar inne några veckor till iaf.
@Imogen började med tygblöjor till dottern först när hon va typ 3 månader. Men har köpt ett gäng olika skal nu och har redan rätt klart för mig vilka som kommer bli favoriter :cool:
Lilla lammet blir väldigt små vid benen vilket är stort plus i kanten tycker jag, men rätt klumpig och stel kardborre.
Imse vimse NB är mjuka, nätta och jag älskade dom skalen till dottern i större stl så dom samt Milovia tror jag blir favoriterna.
Har köpt pinsamt mycket blöjor 😅

Asch då, kardborrar står jag inte ut med så vill ha knappar :p
 
Visst var det du @BusBarro som fått ett invändigt blåmärke? Jag undrar om jag har fått något liknande, men förmodligen mycket mindre. Det känns precis som ett blåmärke på en punkt på magen (några cm i diameter) och det är ömt men syns inget. Ska fråga BM om det på nästa besök.

Ja!
Låter som något liknande. Stackare! Hoppas det lägger sig. För mig tog det knappt 2v sen blev det bättre. 😏

Inte långt kvar nu!! 20 dagar 😬
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
994
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 234
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 816
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
22
· Visningar
1 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp