Höstföräldrar 2021, del 3

Augusti
26 - FeatherCloud, 36 år, andra barnet, Östergötland. Flicka, 53 cm, 3250 g. (BF 13/8)
30 - Eloise, 33 år, andra barnet, Skåne 3388 gram/ 50 cm. Flicka. (BF 14/9)

September
1 Piaff, 32 år, första barnet, Gävleborg. Flicka 53 cm, 3840 g. (BF 18/8)

Oktober
1 - Bexzor, 37 år, fjärde barnet. Skaraborg 3935 gram/53 cm. Tjej (BF 27/10)
25 - Anna, 39 år, första barnet, Göteborg - flicka, 51 cm / 3925 g (BF 22/10)
30 - Emtherlia, 33 år, andra barnet, Kalmar. 4066 gram/50 cm. Tjej (BF 24/10)

November
1 - Busbarro, 34 år, andra barnet, Småland
4 - zassoo, 33 år, andra barnet, Uppland - pojke, 3872 gram/ 50 cm (BF 2/11).
10 - Sleepan, 33. Första barnet, Göteborg.
3000 gram / 49 cm. Tjej. (Bf 31/10)
10 - Imogen, 36 år, tredje barnet, Uppland - pojke 2180 gram 45 cm (BF 13/12)
24 - fijjas, 41 år, andra barnet, Uppland

December
3 - nyponros, 32 år, första barnet, Skaraborg
4 - Cocos 34 år, andra barnet, Stockholm
 
Alltså nu har jag letat men hittar ingen lista där alla har fyllt i efter bebisen har fötts så jag tror att detta måste vara den senaste? Det får bli den i alla fall :D
 
Här övergick den soliga pigga fredagen i en regn- och snöstormig helg med fler sjuklingar. Både jag och dottern blev dåliga. Men dottern känns helt återställd idag och jag mår också väldigt mycket bättre. Nu hoppas vi bara att lillebror fortsätter klara sig :)
 
Påminn mig om att aldrig säga någon om att hoppas någon klarar sig! I morse vaknade M med lite feber och nu på em var den över 38. Så nu är vi på akuten eftersom han är under 3 månader. Han har fått en första koll och de verkade inte särskilt oroade iaf. Nu väntar vi på att Alvedon ska verka och läkare kolla lite mer på honom då. Han både äter och kissar och bajsar som en häst iaf :)
 
Vi var hemma vid 23 igår kväll igen. Alla prover såg jättebra ut. Covidsvaret hade inte kommit än men det skulle läkaren ringa om. Det gjorde hon nu och inte så förvånande var det positivt.

Skönt att få reda på vad det var och ännu skönare att M verkar må bättre. När jag skulle ge han mer Alvedon vid 01 så hade han lägre temp än på sjukhuset och var framför allt mycket piggare och inte lika varm. Hoppade över alvedonen och han har sovit bra i natt. Har inte kollat febern än men han känns ännu mindre varm nu :)
 
Vi var hemma vid 23 igår kväll igen. Alla prover såg jättebra ut. Covidsvaret hade inte kommit än men det skulle läkaren ringa om. Det gjorde hon nu och inte så förvånande var det positivt.

Skönt att få reda på vad det var och ännu skönare att M verkar må bättre. När jag skulle ge han mer Alvedon vid 01 så hade han lägre temp än på sjukhuset och var framför allt mycket piggare och inte lika varm. Hoppade över alvedonen och han har sovit bra i natt. Har inte kollat febern än men han känns ännu mindre varm nu :)
Vad skönt! :)
 
A har klarat sig väldigt bra genom de två förkylningar vi fått i familjen sedan han föddes. Den här gången fick han lite rosslig hals och lite hosta men han har tack och lov sluppit bli täppt i näsan.
 
Vi har hållit storebror hemma från förskolan och hade i samråd med pedagoger beslutat om en ny mini-inskolning denna veckan.
Jag är hemma magsjuk så då får han stanna hemma också och 07.30 kom mail från rektorn om ”omfattande spridning” av covid i hans grupp. 🙃
 
Vi har hållit storebror hemma från förskolan och hade i samråd med pedagoger beslutat om en ny mini-inskolning denna veckan.
Jag är hemma magsjuk så då får han stanna hemma också och 07.30 kom mail från rektorn om ”omfattande spridning” av covid i hans grupp. 🙃

Tur i oturen nästan att det kom samtidigt!

Vi har ju också haft storasyster hemma och hon skulle ju ha börjat igen dagen efter storebror blev sjuk. Och nu förlängdes karantänen ytterligare lite när M också blev dålig. Tvivlar på att hon tror oss längre när vi säger att hon snart ska börja förskolan 🙄
 
Tur i oturen nästan att det kom samtidigt!

Vi har ju också haft storasyster hemma och hon skulle ju ha börjat igen dagen efter storebror blev sjuk. Och nu förlängdes karantänen ytterligare lite när M också blev dålig. Tvivlar på att hon tror oss längre när vi säger att hon snart ska börja förskolan 🙄
Verkligen.
Jag tänker att han får vara hemma till utbrottet är över, maken är mer krass och tänker att han ska gå ändå när jag är frisk. ”strunt samma, vi ska alla få covid nu”

Åh, jag förstår 🙈
Storebror här saknar inte förskolan, han har knappt hunnit bli inskolad under hösten. Men hans energinivå är svår att möta på hemmaplan nu så det hade varit skönt om han kunde börja gå 😅
 
Här började storasyster förskolan igen den 14 december och har hunnit vara där totalt 6 dagar sedan dess :p Tre dagar i december och tre dagar i januari. Egentligen skulle hon tillbaka förra veckan men vi har hållit henne hemma i någon slags karantän. Jag orkar inte bli sjuk igen och behöva boka om min efterkontroll för TREDJE gången :laugh:

Nu har de dessutom extrem personalbrist pga smittspridningen och har vädjat till de som kan att hålla barnen hemma eller korta ner dagarna. Får se när hon går tillbaka.
 
Reflektioner från en kväll på akuten:

1. Var väldigt nöjd över att redan vara covidpositiv. Jag har ju fortfarande karantäntid kvar och vi antog ju att M också hade det. Hade förväntat mig separat ingång och skyddskläder när jag ringde på klockan men möttes av en glad och positiv dam i luckan som sa ”välkommen in här är alla positiva tills motsatsen är bevisad!”

2. Det är något fel på folk. Gick typ åt en personal till att säga åt folk att bara en förälder fick följa med barnet. Trots skyltar på ett antal olika språk utanför dörren. Vi var i väntrummet i max 20 minuter och jag hörde den positiva damen i luckan upprepa ”det går väldigt mycket influensa, magsjuka och covid just nu, så det du berättar gör mig inte särskilt oroad. Barn kan ha hög feber när de är sjuka” säkert 4-5 gånger på den tiden…

3. Det absurda i att jag som oroat mig rätt mycket under pandemin i allmänhet helt plötsligt satt på akuten och nästa. hoppades att mitt barn hade covid. (Var ju såklart inte det i sig jag hoppades på utan att det var ju bekräftelse på den logiska förklaringen)

4. Sjukhuspersonal alltså. Vilket jäkla jobb de gör 🙏
 
Reflektioner från en kväll på akuten:

1. Var väldigt nöjd över att redan vara covidpositiv. Jag har ju fortfarande karantäntid kvar och vi antog ju att M också hade det. Hade förväntat mig separat ingång och skyddskläder när jag ringde på klockan men möttes av en glad och positiv dam i luckan som sa ”välkommen in här är alla positiva tills motsatsen är bevisad!”

2. Det är något fel på folk. Gick typ åt en personal till att säga åt folk att bara en förälder fick följa med barnet. Trots skyltar på ett antal olika språk utanför dörren. Vi var i väntrummet i max 20 minuter och jag hörde den positiva damen i luckan upprepa ”det går väldigt mycket influensa, magsjuka och covid just nu, så det du berättar gör mig inte särskilt oroad. Barn kan ha hög feber när de är sjuka” säkert 4-5 gånger på den tiden…

3. Det absurda i att jag som oroat mig rätt mycket under pandemin i allmänhet helt plötsligt satt på akuten och nästa. hoppades att mitt barn hade covid. (Var ju såklart inte det i sig jag hoppades på utan att det var ju bekräftelse på den logiska förklaringen)

4. Sjukhuspersonal alltså. Vilket jäkla jobb de gör 🙏
Hmm visst bor du också i Uppland, var ni på Ackis? När vi var på barnakuten gick vi in båda föräldrar utan att fundera och ingen sa något.

Vi var i och för sig där mitt i natten och det var extremt lugnt.
 
Hmm visst bor du också i Uppland, var ni på Ackis? När vi var på barnakuten gick vi in båda föräldrar utan att fundera och ingen sa något.

Vi var i och för sig där mitt i natten och det var extremt lugnt.

Nej, vi var på Astrid. Bor långt norrut i länet men fortfarande Sthlm :)
 
Här har vi hållit oss friska trots att storasyster gått på förskolan, helt otroligt egentligen! Väntar bara på att bli sjuka nu då väldigt många på makens jobb är sjuka...

Ny sak som fröken provar under matningen btw, ta tag i och snurra flaskan. :laugh: Nämen vilken bra ide, eller inte.:p
 
Här är storebror nästan frisk igen efter vad som nu känns som en rejäl förkylning. Jag, sambon och lilla E har inte blivit sjuka och nu är det 8 dagar sen storebror började hosta. Jag är trippelvaccinerad men inte sambon så jag trodde att iallafall någon av oss skulle bli sjuk om det var covid...
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 950
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 686
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: lillan222
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 180
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp