Höstföräldrar 2021, del 3

Det tog lite tid att växa i bodyn som E fick av en bukemedlem medan hon låg i magen, men nu äntligen!. Tror den kommer från @Eloise ?

Bodyn är ett fortsatt tema på min gravidtröja med texten "waiting for player 4" :D

E är nybadad, och inte svettig. Däremot är hon väldigt trött på bilden då hon tillbringat de senaste dagarna på Kolmårdens camping och Kolmårdens djurpark där alla rutiner blev tokiga.
Sötnos! Vad kul att den äntligen passar 🤩
 
Jag har (vis av erfarenhet likt din) lärt mig mäta barnens huvud innan kransbindning 😅
Men det där är ju en fantastisk bild! 🤩

Haha jaa, men jag höll på att inte göra någon alls så jag kände att det inte var så noga 😁

Fick flera fina på henne 😍❤️
01106551.jpg
 
Jag får flashbacks till sommaren 2018 i den här värmen, då var storebror ett halvår och vi gömde oss inomhus med luftvärmepumpen på full kyleffekt.
Lilla E är lite kass i magen med dålig aptit just nu så extra värme på nån som inte äter/dricker så bra är ju superonödigt... Hon fick stanna hemma med sambon idag när jag och storebror åkte och badade. Nu är hon på bättringsvägen så hon kan nog hänga med framöver, men jag hoppas verkligen ändå att det blir mer humana grader framöver... Idag kunde hon inte ens sova i vagnen i skuggan som vanligt utan det blev till att flytta in vagnen och vagga i svalkan inne...

Hur tar era små värmen?
Ja nu är det alldeles för varmt… A har också dålig aptit, eller det är väl värmen i kombination med nya tänder antar jag. Ammar mest för han bara petar i maten, förutom om det är något han verkligen gillar.
 
Ja nu är det alldeles för varmt… A har också dålig aptit, eller det är väl värmen i kombination med nya tänder antar jag. Ammar mest för han bara petar i maten, förutom om det är något han verkligen gillar.

Det är precis samma här. Eller ja inga tänder på g vad vi märkt men äter sämre så blir mest amning. Vilket gör att man ammar mest hela tiden eftersom jag vill att han ska dricka ofta och då helst bröstmjölk just eftersom han äter dåligt.

Men han är pigg och glad iaf! Vi är i sommarstugan vilket innebär strandtomt och det har fläktat rätt bra dessa dagar. Så helt överkomligt i skuggan iaf!
 
Det gick inte fort, men idag (10 månader och en dag gammal) har jag för första gången sett lilla E rulla från rygg till mage :laugh: Jag tror hon gjort det en gång innan (kom inte riktigt ihåg hur jag lämnade henne då :p) och idag vände hon två gånger. Blir hon bara tillräckligt arg så kommer hon runt :rofl:

Fortsatt kass aptit och lös mage men det går åt rätt håll. Idag fick hon sova middag med en fuktig tvättlapp över pannan (30 grader i skuggan...), det verkade som att hon tyckte det var skönt. :)
 
Det gick inte fort, men idag (10 månader och en dag gammal) har jag för första gången sett lilla E rulla från rygg till mage :laugh: Jag tror hon gjort det en gång innan (kom inte riktigt ihåg hur jag lämnade henne då :p) och idag vände hon två gånger. Blir hon bara tillräckligt arg så kommer hon runt :rofl:

Fortsatt kass aptit och lös mage men det går åt rätt håll. Idag fick hon sova middag med en fuktig tvättlapp över pannan (30 grader i skuggan...), det verkade som att hon tyckte det var skönt. :)
Det börjar också utkristallisera sig ett sjujäkla humör hos damen :D Märks tydligast vid tandborstning och nagelklippning som gått utan problem fram till nu när det plötsligt blir högljudda protester och handgemäng :laugh: Även efter middag och frukost, om storebror kryper upp i någon av oss vuxnas knä blir lilla E supersur och protesterar högljutt tills även hon får vara med 😂 :love:
 
Det är tvära kast här med lilla E. Idag har vi varit på språng och jag har suckat över att hon inte vill äta. (Packade bara med ersättning pga att hon ätit dåligt av annat när hon varit krasslig.) Så när vi kommer hem har hon bara smuttat lite av någon flaska och är hungrig och ARG! Ratar en flaska till, så jag sätter henne vid matbordet och värmer uppgivet en burk barnmat... som hon glufsar i sig som om det inte fanns någon morgondag :D
Jaha, så nu är ersättning passé tydligen och lilla E börjar bli stor och jag hänger inte med i svängarna O_o
 
Båda storasyskonen verkligen avgudar M och han kan nog inte göra något fel i deras ögon. Nyss dammsög jag, M låg på soffan och storasyster försökte underhålla honom. Men M var trött och svårflirtad. Tillslut böjer hon sig över honom så håret hänger ner och säger ”dra i mitt hår M! Det vill du ju alltid!” :laugh: 😍

Men känns som att detta kan ändras snart. Han kan sitta nu och är verkligen på g att lära sig krypa. Då lär han väl bli jobbiga lillebror som bara tar deras saker 😅
 
Båda storasyskonen verkligen avgudar M och han kan nog inte göra något fel i deras ögon. Nyss dammsög jag, M låg på soffan och storasyster försökte underhålla honom. Men M var trött och svårflirtad. Tillslut böjer hon sig över honom så håret hänger ner och säger ”dra i mitt hår M! Det vill du ju alltid!” :laugh: 😍

Men känns som att detta kan ändras snart. Han kan sitta nu och är verkligen på g att lära sig krypa. Då lär han väl bli jobbiga lillebror som bara tar deras saker 😅
Haha vad gulligt! Här är det väldigt mycket att A inte får göra olika saker. Men han tar sig ju fram snabbt och hotar alla storasysters lekar 😅 river duplobyggen, gnager på hennes skor, ställer sig upp genom att ta tag i hennes kläder… så ibland kan jag verkligen förstå frustrationen!
 
Haha vad gulligt! Här är det väldigt mycket att A inte får göra olika saker. Men han tar sig ju fram snabbt och hotar alla storasysters lekar 😅 river duplobyggen, gnager på hennes skor, ställer sig upp genom att ta tag i hennes kläder… så ibland kan jag verkligen förstå frustrationen!

Det är ju onekligen förståeligt! M har inte kommit till destruktionsfasen än :D
 
Lilla E är fortfarande storebrors ögonsten, men hon är ju ganska harmlös än så länge. :D Dessutom är han mycket noga med att han är stor och hon liten så han får göra en del som inte hon får, osv :p
 
Två milstolpar idag: Julia somnade i selen precis vid en byggarbetsplats, gick med på att bli nerlagd i sängen väl hemma och sov nästan två timmar allt som allt. Visserligen hade hon sovvägrat hela dagen men ändå! Kanske kan detta hjälpa kvällsproblemen med läggning lite grann, om någon av oss kan gå ut och valla henne runt kvarteret ett par varv.

Sedan upptäckte jag att tand nummer tre klämt sig fram! Och fyran är på gång. Det tog tre månader men det blev alltså fler till slut 😅 kan förklara gnäll deluxe igår och betydligt bättre humör idag förstås om det nu känns bättre när den väl är ute. Hon har varit väldigt irriterad när vi har torkat i ansiktet, borstat tänder och matat med sked och klämmis senaste veckan så där har vi kanske förklaring även på det. Får absolut inte känna i munnen så det var en slump att hon fick feeling och ville bitas lite av ren glädje när vi lekte tittut 😁
 
E hatar att åka bil längre sträckor samt börjar mer avsky att åka vagn längre stunder. Stackarn har tyvärr en mor som älskar att åka iväg så jag hittade en lösning för vagnen utöver selen : Kasta ut en filt på marken när vi fikar eller/och syskonen leker på lekplatser. Dock blev hon halvt nedsprungen av folk vid ett tillfälle då vi tydligen satt på ett ställe som innehöll ledtrådar till en skattjakt. Vi fick upp henne ganska fort när vi förstod att de skulle gå över oss, men filten blev full med gräs då alla gick över den. Visst att vi satt lite dumt till för att ha henne i skuggan, men vi var helt själva till alla dessa människor kom

Bilden är tagen på High Chaparall igår där syskonen fick äta kakbuffe på Minnies. Ett tips om man åker till High chaparall och gillar kakor :d
 

Bifogade filer

  • 20220629_145931.jpg
    20220629_145931.jpg
    401,1 KB · Visningar: 42
M har också börjat visa sitt missnöje i bilen ibland. Men tror det är mest babyskyddet han inte gillar. Vi ska åka 60 mil i helgen så funderar på att låta honom provsitta bilstolen, och testa ifall bilstolen får plats i bilen bredvid storebror :p

Den stolen går att luta under färd så det kan kanske funka om han sitter ok i den. Risken är väl dock att vi verkligen inte kan byta tillbaka till babyskydd sen 😅
 
Vi ska byta bilstol i helgen till F. Han hatar sitt babyskydd och sitter och kör sit-ups hela tiden :crazy:
Han får ta över storebrors som går att luta i olika lägen.
Ska köpa ny till storebror (3 år 3 månader) men har INGEN aning om vad vi ska köpa.....
 
Vi bytte från babyskyddet för nästan två månader sen :o :angel: Har inte ångrat det! Men A var stadig och dessutom otroligt missnöjd i babyskyddet redan då…

Nu har han förresten fått två framtänder och två till på gång! Så gulligt leende 🥰
 
Vi ska byta bilstol i helgen till F. Han hatar sitt babyskydd och sitter och kör sit-ups hela tiden :crazy:
Han får ta över storebrors som går att luta i olika lägen.
Ska köpa ny till storebror (3 år 3 månader) men har INGEN aning om vad vi ska köpa.....

Om den vi har inte funkar i bilen har vi spanat på Klippan Opti. Den räcker lääänge. Så får storasyster den och M hennes Minikid. Men hoppas i första hand på att Besafen vi har ska funka.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 956
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 686
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
652
Senast: lillan222
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 180
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp