Höstföräldrar 2021, del 3

Vi bytte från babyskyddet för nästan två månader sen :o :angel: Har inte ångrat det! Men A var stadig och dessutom otroligt missnöjd i babyskyddet redan då…

Nu har han förresten fått två framtänder och två till på gång! Så gulligt leende 🥰

Det är väl bara bra! Förutsatt att de sitter bra är ju stol 2 säkrare än babyskydd :)
 
Vi bytte från babyskyddet för nästan två månader sen :o :angel: Har inte ångrat det! Men A var stadig och dessutom otroligt missnöjd i babyskyddet redan då…

Nu har han förresten fått två framtänder och två till på gång! Så gulligt leende 🥰

Vi bytte också från babyskyddet för ett tag sen, det hjälpte dock inte missnöjet här ändå :rofl:
 
Vi ska byta bilstol i helgen till F. Han hatar sitt babyskydd och sitter och kör sit-ups hela tiden :crazy:
Han får ta över storebrors som går att luta i olika lägen.
Ska köpa ny till storebror (3 år 3 månader) men har INGEN aning om vad vi ska köpa.....
Vi köpte en besafe stretch till storebror när Klara bytte upp sig från babyskyddet.
Älskar den, och den räcker till långt bakåtåkande. Storebror är bara 2,5 år men redan över metern lång så vi behöver en rejäl stol 😅
 
Vi köpte en besafe stretch till storebror när Klara bytte upp sig från babyskyddet.
Älskar den, och den räcker till långt bakåtåkande. Storebror är bara 2,5 år men redan över metern lång så vi behöver en rejäl stol 😅

Den verkar också super! Bara priset som avskräcker oss lite. Mellanbarnet fyller ändå fem i höst så det är ju inte SÅ länge vi kommer behöva två bakåtvända stolar. Hade det varit till en tvååring hade jag inte tvekat.
 
Det är väl bara bra! Förutsatt att de sitter bra är ju stol 2 säkrare än babyskydd :)
Ja så är det kanske! Blir så fundersam när det står 0-12 månader, och folk verkar ha barnen länge i babyskydd. Har bytt vid 7 respektive 6 månader för båda barnen.
 
Ja så är det kanske! Blir så fundersam när det står 0-12 månader, och folk verkar ha barnen länge i babyskydd. Har bytt vid 7 respektive 6 månader för båda barnen.
Vi har också bytt ganska tidigt, E är den som var äldst när hon bytte över till annan bilbarnstol. Hon hade kunnat sitta där ett tag till,men vi gav bort babyskyddet till vår kattvakt som skötte katten nu när vi var iväg till Kolmården.

Haha ja det är en pärs att sysselsätta dom i bilen när de inte vill åka mer. Just nu är alla i familjen utom E trötta på "lilla snigel.." och "en elefant balanserade.." som är de ENDA sångerna/filmer som får henne glad och dansande i stolen. Vi behöver en paus från dessa barnsånger :rofl:
 
Ja så är det kanske! Blir så fundersam när det står 0-12 månader, och folk verkar ha barnen länge i babyskydd. Har bytt vid 7 respektive 6 månader för båda barnen.

Så är det! Så fort barn kan sitta i stol 2 är det säkrare. Sen är det godkänt och testat för att ha babyskyddet längre än så. Och är ju rimligt om man tex har en väldigt liten bebis eller en som är sen utvecklingsmässigt.

Men att folk har babyskydd länge beror nog mest på att det är smidigare med bebis i babyskydd för lättare att flytta.
 
Signe var sur i bilen idag när jag lyssnade på podd. Bytte till Was ich liebe med Rammstein. Funkar varje gång 😂👌

(hon blir så jävla svettig i babyskyddet, så därför blir hon sur. Hoppas hon blir mindre svettig i stol 2)
Ungen har bra smak! Hos oss är det Sayonara med The Pogues som funkar bäst :D.
 
Haha, så kul när det är så oväntade låtar 😂

Och ja, mycket bra musiksmak. Lyssnar mycket på Rammstein så hon känner la igen det från magen 😁👌
Haha men det gör ju jag också! Borde testa och se om dottern också gillar det, lyssnade seriöst dagligen på Rammstein när jag var gravid :D.
 
Ja så är det kanske! Blir så fundersam när det står 0-12 månader, och folk verkar ha barnen länge i babyskydd. Har bytt vid 7 respektive 6 månader för båda barnen.
Vi bytte för storebror när han var 7 månader, och lilla E som är lite mindre fick byta nu i maj vid ca 8,5 månad då storebror fick en framåtvänd stol och den bakåtvända blev ledig. Hon är så nöjd i den, ser mycket bättre och även om hon sitter bak numer är hon nöjd länge även om inte brorsan är med som underhållning.
 
Lilla E har precis avverkat tredagarsfeber (tredagarskonferens ville paddan skriva :laugh: ). Från ingenstans kom 39-40 graders feber som höll i sig i två dagar drygt. Nu är febern borta och hon är småprickig på ryggen så ingen tvekan om vad hon haft :p Hon har varit ganska sliten och gnällig och sovit väldigt mycket, men inte så konstigt med feber och all värme…
 
Den verkar också super! Bara priset som avskräcker oss lite. Mellanbarnet fyller ändå fem i höst så det är ju inte SÅ länge vi kommer behöva två bakåtvända stolar. Hade det varit till en tvååring hade jag inte tvekat.
Priset är maffigt så vi tvekade länge, till slut så tröttnade mina föräldrar på att lyssna på min ambivalens om bilstolar så de köpte den åt oss 😅
Men nu är ju båda våra barn ganska små och jag hoppas vi kan ha storebror bakåt till han är minst sex år så vi har många bakåtåkande år kvar.
 
Så är det! Så fort barn kan sitta i stol 2 är det säkrare. Sen är det godkänt och testat för att ha babyskyddet längre än så. Och är ju rimligt om man tex har en väldigt liten bebis eller en som är sen utvecklingsmässigt.

Men att folk har babyskydd länge beror nog mest på att det är smidigare med bebis i babyskydd för lättare att flytta.
Jo såklart, alla barn är ju olika :) Mina barn har också varit väldigt tunga tidigt så det bidrar väl till att jag velat byta tidigt 😂 inte så smidigt då med babyskydd…
 
Jo såklart, alla barn är ju olika :) Mina barn har också varit väldigt tunga tidigt så det bidrar väl till att jag velat byta tidigt 😂 inte så smidigt då med babyskydd…

Nä fattar! Det är väl om man har adaptrar till vagnen som det blir en funktion man blir av med. Men det har vi inte haft denna gång så inget att sakna nu iaf 😅
 
Nä fattar! Det är väl om man har adaptrar till vagnen som det blir en funktion man blir av med. Men det har vi inte haft denna gång så inget att sakna nu iaf 😅
Vi hade adaptrar denna gång men inte med första barnet. Uppskattade det när lilla E var liten (även om vi mest använde det vid förskolehämta/lämna och BVC :D) Men så fort hon blev större och lärde sig sitta själv har jag tyckt det varit smidigt att ta vagnen med sittdel eller helt enkelt bära i famnen och sätta ner på golvet för kortare grejer :)
 
Jo såklart, alla barn är ju olika :) Mina barn har också varit väldigt tunga tidigt så det bidrar väl till att jag velat byta tidigt 😂 inte så smidigt då med babyskydd…

+1 på den.
Två av Es bröder vägde drygt 12 kilo vid 6 månader så det blev för tungt att bära i babyskyddet helt enkelt 😂
 
Vi köpte en besafe stretch till storebror när Klara bytte upp sig från babyskyddet.
Älskar den, och den räcker till långt bakåtåkande. Storebror är bara 2,5 år men redan över metern lång så vi behöver en rejäl stol 😅

Jag vill helst ha en Besafe Stretch men priset... Ja den är inte dyr så med tanke på hur länge man kan ha den. Storebror är 3 år 4 månader. Vi har idag en Besafe iZi Modular RF X1 vi är så nöjda med den men nu är det dags för lillebror att få den.

Hur länge tänker ni att era sitter bakåt?
 

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 928
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 686
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
647
Senast: lillan222
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 180
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Sminktråden
  • Vad äter ni för sill i påsk`?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp