Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är i vecka 17 nu och är ganska säker på att det är bebis jag känner därinne, igår var det nämligen disco i magen precis lagom tills jag skulle gå och lägga mig. :p Låg i en halvtimme innan jag kunde somna!
 
Sitter hemma nervös och jävlig och försöker ladda inför fostervattenprovet. Jag vet ju att det inte ska göra så jätteont, men känns sjukt obehagligt ändå 🙈
Som föredetta nålfobiker är jag inte heeelt bekväm med sånt här, även om det är typ 100% bättr än det har varit 😅
 
Sitter hemma nervös och jävlig och försöker ladda inför fostervattenprovet. Jag vet ju att det inte ska göra så jätteont, men känns sjukt obehagligt ändå 🙈
Som föredetta nålfobiker är jag inte heeelt bekväm med sånt här, även om det är typ 100% bättr än det har varit 😅
Det kommer säkert gå jättebra :heart Men förstår, tycker också det är jobbigt med nålar, även om jag klarar det bättre nu än förr.
Hur fort får man svar efter fostervattensprov? Håller tummarna att ni får veta ordentligt nu som gör att vilket beslut ni än tar känns tryggt och rätt.
 
Det kommer säkert gå jättebra :heart Men förstår, tycker också det är jobbigt med nålar, även om jag klarar det bättre nu än förr.
Hur fort får man svar efter fostervattensprov? Håller tummarna att ni får veta ordentligt nu som gör att vilket beslut ni än tar känns tryggt och rätt.

Jaa, jag har gått KBT för skiten så nu går det bättre iaf. Oerhört tacksam över att jag tog tag i det! 😅
En vecka för första svaret ungefär, sen ytterligare en vecka för utökat svar.
Jaa, hoppas vi kan bli klokare. Känns som att vi är i något slags limbo nu... Man vill ju lita på läkarna som säger att det ser normalt ut, men det är svårt. 🙈
 
Jaa, jag har gått KBT för skiten så nu går det bättre iaf. Oerhört tacksam över att jag tog tag i det! 😅
En vecka för första svaret ungefär, sen ytterligare en vecka för utökat svar.
Jaa, hoppas vi kan bli klokare. Känns som att vi är i något slags limbo nu... Man vill ju lita på läkarna som säger att det ser normalt ut, men det är svårt. 🙈

Överlevde, men fy 😅 Gjorde inte jätteont, men var läskigt! 🙈
Nu är det bara att vänta...
 
Har eller ska någon av er covidvaccinera er nu? Jag är 36 så kvalar in till att få vaccin nu i fas 3 pga ålder. Men hur fungerar det praktiskt? Är ju inte som att någon i vaccinationsrymden vet om att jag är gravid och får för sig att skicka en kallelse :p

Typisk sak jag glömde fråga när jag var på mvc igår...
 
Har eller ska någon av er covidvaccinera er nu? Jag är 36 så kvalar in till att få vaccin nu i fas 3 pga ålder. Men hur fungerar det praktiskt? Är ju inte som att någon i vaccinationsrymden vet om att jag är gravid och får för sig att skicka en kallelse :p

Typisk sak jag glömde fråga när jag var på mvc igår...
Jag har inga riskfaktorer så jag kommer inte vaccinera mig förrän de säger att alla gravida ska göra det :)
 
Har eller ska någon av er covidvaccinera er nu? Jag är 36 så kvalar in till att få vaccin nu i fas 3 pga ålder. Men hur fungerar det praktiskt? Är ju inte som att någon i vaccinationsrymden vet om att jag är gravid och får för sig att skicka en kallelse :p

Typisk sak jag glömde fråga när jag var på mvc igår...
Jag är oxå 36, så ringde min vårdcentral och fick en tid dagen efter :)
Första sprutan tagen, andra sprutan är typ när jag har BF, så lär få flytta på den tiden.
 
Jag är oxå 36, så ringde min vårdcentral och fick en tid dagen efter :)
Första sprutan tagen, andra sprutan är typ när jag har BF, så lär få flytta på den tiden.

Okej! Behövde du har med dig intyg eller ngt på att du var gravid? Iofs om andra sprutan är vid BF kanske magen räcker som bevis :D Men för mig är det tidigt och syns ingenting än. (Är i v 10 så är ju inte riktigt aktuellt än ändå som jag förstått det).
 
Har eller ska någon av er covidvaccinera er nu? Jag är 36 så kvalar in till att få vaccin nu i fas 3 pga ålder. Men hur fungerar det praktiskt? Är ju inte som att någon i vaccinationsrymden vet om att jag är gravid och får för sig att skicka en kallelse :p

Typisk sak jag glömde fråga när jag var på mvc igår...

Jag ska, nästa tisdag :) Fick en lapp på MVC förra veckan med telefonnummer och det tog sin lilla tid (femtio samtal ungefär) att ens få plats i kön men till slut så gick det och jag kom fram efter en knapp timme. Jag är 38 och har högt BMI så kvalar in utan bekymmer och för mig är det självklart att ta det.

I min region ger inte vårdcentraler eller MVC vaccin till gravida, men det verkar ju vara olika på olika ställen.
 
Okej! Behövde du har med dig intyg eller ngt på att du var gravid? Iofs om andra sprutan är vid BF kanske magen räcker som bevis :D Men för mig är det tidigt och syns ingenting än. (Är i v 10 så är ju inte riktigt aktuellt än ändå som jag förstått det).
Inget alls, de trodde på mig :)
När hon frågade vilken vecka jag var i så var hennes reaktion mest ”men oj, det syns inte!” Jag hade jacka på mig som dolde det mesta.
 
Detta är helt klart den tuffaste graviditeten hittils. Äter fortfarande tabletter för illamåendet och har mina åksjukeband dygnet runt. Men det kan jag ändå hantera efter att ha haft extemt graviditetsillamående i alla mina graviditeter.

Det jag dock har svårt att hantera är sammandragningarna jag får emellanåt. Idag är de bara obehagliga men jag får ont så fort jag gör försök till sysselsättning. Förmodligen anser min kropp att jag skulle vilat helt idag efter gårdagen men det kliade så i mig att greja ute så jag försökte tills kroppen sa ifrån med smärta. Så det är superfint väder men jag fick gå in och lägga mig. Jag behöver helt enkelt en hängmatta utomhus :angel:
 
Börjar få någon slags tillstymmelse till gravidmage här nu. Både kul och lite jobbigt. Vill helst inte att det ska hända något ifall det inte blir något av det här, men får hålla tummarna för bra resultat och kry unge.

Hur som hade jag rätt mycket känningar i magen igår efter provtagningen. Inte ont direkt, men obehag typ. Isande, sugande känsla i magen, men det ska ju va helt normalt såklart. 😁 Idag har det känts bättre så hoppas det är back to normal imorn.

På måndag ska jag börja jobba igen efter sjukskrivning är tanken ✌️
 
Jag äter fortfarande ett par lergigan om dagen och känner att det funkar bra! Dock märker jag att jag fortfarande har väldigt lätt till att spy, som exempelvis häromdagen när jag tog ett corona-test, hela lunchen åkte upp.:crazy:
 
Fick "inbjudan" igår till att ta Covid-vaccinet. Jag är ganska anti nya vaccin, samtidigt som jag har flera riskgrupper som tex att jag är över 35 år och gravid, högt bmi under graviditet samt alltid misstanke om graviditetsdiabetes.

Är det någon här inne som vet vart man kan få mer info kring vaccinet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
398
· Visningar
42 484
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 039
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 297
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 764
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp