Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går in i vecka 35 idag och enligt appen Preglife så är bebis 44 cm lång just nu. Känns dock som att hon är typ en meter lång, så som hon trycker på överallt…:laugh:

Så sjukt att det känns så olika, min är ju bara en vecka mindre, och känns typ bara kvällstid och då är det mest buffar 😅
 
Så sjukt att det känns så olika, min är ju bara en vecka mindre, och känns typ bara kvällstid och då är det mest buffar 😅

Ja det är spännande hur olika det kan vara! Men jag minns inte alls att första barnet kändes så mycket som denna i magen. Jag känner ju av bebis typ heeeela tiden, när sover hon egentligen? :cautious:
 
Ja det är spännande hur olika det kan vara! Men jag minns inte alls att första barnet kändes så mycket som denna i magen. Jag känner ju av bebis typ heeeela tiden, när sover hon egentligen? :cautious:

Hehe så var det med mitt första och andra barn också. Första var lugn i magen och andra vild och galen. Kan ju säga att det stämmer på utsidan också :p
 
Jag var hos BM idag, en vecka försenat pga förkylning. Hade nojat lite innan men tack och lov var alla värden bra. Sf-mått 31, precis på medelkurvan. Blodtrycket 120/70 så det är ju bra, skönt :)

Vi satt och pratade en bra stund om hur jag mår, skönt att bara få prata av sig lite. Hon frågade både om jag ville prata med nån kurator eller liknande och om jag trodde att jag behövde gå ner i arbetstid men jag känner nog inte att något av det behövs just nu. Men bara att få säga saker högt kan hjälpa tycker jag.
 
Går in i vecka 35 idag och enligt appen Preglife så är bebis 44 cm lång just nu. Känns dock som att hon är typ en meter lång, så som hon trycker på överallt…:laugh:

Går in i vecka 35 på onsdag så jag håller helt med dig. Nu är ju min bebis beräknad att vara ganska stor, i fredags beräknades hon till ca 3,1 kg så det känns när hon är igång i magen. Ibland känns det som om hon ska försöka trycka sig ut, och värst är när hon ligger på tvären för då är det verkligen rörelser överallt. Det är heller ingen bebis som verkar sova speciellt mycket så jag räknar med samma aktivitet på utsidan :laugh:
 
Det där med att 44 cm bebis känns som en meter känner jag igen O_o
Bebbot ska enligt appen va va 39 cm lång men hon känns som halva min överkropp :rofl:
Nu vände hon sig dock häromdagen så jag kan andas lite bättre iaf.
Hon är igång snudd på hela tiden med undantag för 3 st 2 timmars sovperioder per dygn. Heeeelt galen bebis!
Det bekymrar mig en smula att några av er skriver att era barn varit rätt lika på utsidan som dem va i magen, det stämmer för min dotter också så stämmer det på den här bebisen kommer jag ha fullt upp minst sagt. Men man får väl för sina synder nu tänker jag :cool:
 
Går in i vecka 35 på onsdag så jag håller helt med dig. Nu är ju min bebis beräknad att vara ganska stor, i fredags beräknades hon till ca 3,1 kg så det känns när hon är igång i magen. Ibland känns det som om hon ska försöka trycka sig ut, och värst är när hon ligger på tvären för då är det verkligen rörelser överallt. Det är heller ingen bebis som verkar sova speciellt mycket så jag räknar med samma aktivitet på utsidan :laugh:
Vad är grejen med att bebisarna ska ligga på tvären O_o min gör det också oftast och hon sparkar och slår liksom åt alla håll samtidigt. Funderar på om det är en bläckfisk där inne för förstår inte hur hon lyckas banka överallt med bara två armar och två ben:laugh:
 
Inte för att vara sån men om du är cirkus 160 lång så är hon typ halva din överkropp ;) :D
Jag råkar va 174cm med lång överkropp och bär både detta samt förra barnet liksom ”utanpå” magen därav jag förvånas av känslan att halva jag består av bläckfiskbebis :cool:
förstår mer dem som har bebisen mer intregerad i magen men den här har skaffat balkong och ändå minns jag inte hur det känns att inte ha konstant ont i revbenen.
 
Jag råkar va 174cm med lång överkropp och bär både detta samt förra barnet liksom ”utanpå” magen därav jag förvånas av känslan att halva jag består av bläckfiskbebis :cool:
förstår mer dem som har bebisen mer intregerad i magen men den här har skaffat balkong och ändå minns jag inte hur det känns att inte ha konstant ont i revbenen.

Okej då ;) Jag insåg mest själv (är 165) när jag först tänkte att 39 cm inte var så mycket att det ju visst var nästan halva min överkropp :D
 
Okej då ;) Jag insåg mest själv (är 165) när jag först tänkte att 39 cm inte var så mycket att det ju visst var nästan halva min överkropp :D
Du har ju helt rätt i att det kan va snudd på halva ens överkropp. Hade inte heller tänkt på det. Det är ju rätt galet O_o
 
Vår rullbara babysäng/vagga är klar, ska bara i en madras, spjälsängskydd och sängkläder :love:
Babynestet ska inte vara där, utan jag ville bara se hur det blev.


1631685694145.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
39 476
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 015
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
845
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 599
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp