Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min var VILD i magen. Sparkade så det syntes tydligt genom kläderna ofta under dagen och vevade järnet.

Nu som snart 3 månaders är han lugnare 😁 sov 9!!! Timmar i natt, sen åt han halvsovande och sov sen 2h till.
Jag är utvilad som aldrig förr 😃
 
Min var VILD i magen. Sparkade så det syntes tydligt genom kläderna ofta under dagen och vevade järnet.

Nu som snart 3 månaders är han lugnare 😁 sov 9!!! Timmar i natt, sen åt han halvsovande och sov sen 2h till.
Jag är utvilad som aldrig förr 😃
Skönt att höra för en som verkar ha en sparkande vilding där inne. Blir mycket lycklig om han lugnar sig på utsidan! :laugh:
 
Invändigt hematom :wtf:

"Tyvärr inget som kommer gå över förrän barnet är ute" läkarens ord.

Men vad skönt ändå att det inte var något allvarligt även om jag förstår att det gör ont.
Hur fick du det undersökt förresten? Funderar på om det är det jag är på väg att få på vardera sida höft, för det gör så sjukt ont att ligga på sidan.
 
Var hos läkaren på vårdcentralen igår och mitt hb ligger kvar på 103 så hon var inte heller impad av hur lågt det är inför snittet. Precis samma åsikt hade narkosläkaren förra veckan. Hade det varit ett "vanligt" snitt så hade inte varit någon fara med 103 i hb men de ska igenom moderkakan, samt mitt fjärde snitt med beräkning på fler komplikationer. De räknar därför redan nu med stor blodförlust och med hög risk för blodtransfusion redan under snittet för att underlätta. Så läkaren på vårdcentralen satte mig på starka järntabletter med förhoppningen att iaf komma upp till 110 i hb.

Jag vet inte om det är min långvariga stress eller mitt låga järnvärde, eller en kombination,, som lett till att jag just nu mår riktigt dåligt. Haft pulserande huvudvärk hela dagen, just nu är den bara molande, samt kräktes hela förmiddagen. Så jag har tillbringat hela dagen i soffan, där jag även kommer tillbringa morgondagen faktiskt. Jag har två viktiga föreläsningar på högskolan på fredag och lördag men väljer att avstå skolarbete resten av veckan för att bara vila. Har dock prov i excel bara imorgon men det är något jag kan typ utantill så jag hoppas jag ska orka det för det avslutar kursen.
 
Men det är inget farligt?

Nej inget farligt som tur är så där släppte en del oro.

Men vad skönt ändå att det inte var något allvarligt även om jag förstår att det gör ont.
Hur fick du det undersökt förresten? Funderar på om det är det jag är på väg att få på vardera sida höft, för det gör så sjukt ont att ligga på sidan.

Läkaren gjorde ultraljud.
Jag är så öm att jag har svårt att ha byxor på mig eller någon form av beröring är smärtsamt.
 
Nej inget farligt som tur är så där släppte en del oro.



Läkaren gjorde ultraljud.
Jag är så öm att jag har svårt att ha byxor på mig eller någon form av beröring är smärtsamt.
Men vad skönt att bli av med oron att det kan vara något farligt iaf. Även om det måste vara urjobbigt att tänka på tiden som är kvar :( Kan det vara anledning till att bli igångsatt tidigare när bebis nått full tid? Förutsatt att du vill det förstås.
 
Men vad skönt att bli av med oron att det kan vara något farligt iaf. Även om det måste vara urjobbigt att tänka på tiden som är kvar :( Kan det vara anledning till att bli igångsatt tidigare när bebis nått full tid? Förutsatt att du vill det förstås.

Ja det är skönt att oron la sig lite.
Tyvärr ingen anledning till att bli igångsatt, ska mycket till för det uttryckte sig läkaren. Vilket jag verkligen har förståelse för.
Lever lite på hoppet att det ska bli bättre när han fixerar sig. 🙂
 
Bara sparkar neråt nu igen... 🙈
Unge att vända sig. Hoppas hon tar sitt förnuft till fånga igen, för det känns definitivt som att hon är på fel håll nu 😝
 
Nej inget farligt som tur är så där släppte en del oro.



Läkaren gjorde ultraljud.
Jag är så öm att jag har svårt att ha byxor på mig eller någon form av beröring är smärtsamt.
Skönt att det inte va något farligt men låter ju verkligen superjobbigt att va så där öm. Kan du äta nått smärtstillande eller smörja med typ emlakräm? Just kräm kanske inte hjälper så bra iof.
 
Skönt att det inte va något farligt men låter ju verkligen superjobbigt att va så där öm. Kan du äta nått smärtstillande eller smörja med typ emlakräm? Just kräm kanske inte hjälper så bra iof.

Jag äter maxdos Alvedon för att dämpa smärtan.
Men det va ett bra tips med krämen! Jag frågade om jag fick ta Voltaren kräm på magen men det fick jag inte.
Men Emla krämen kanske går, värt att kolla upp :)
 
Vår fantastiska avkomma har vänt på dygnet. Sover som en stock 4-5 timmar i rad på dagen, men är vaken med magknip på natten. Låter som en hes, grymtande gris och lägger fisar som både jag och mannen anklagat varandra för att vara skyldiga till. Inte konstigt det gör ont i lilla magen när man har så stora fisar 🙈

Kan vara så att vi enats om att hon ska heta Elise. Vi ska smaka lite på det en vecka innan vi bestämmer oss slutgiltigt.
 
Åker bil och lyssnar på Pappalogi. Maken har inte läst så mycket om förlossningar och graviditeter så det var en bra grej tänkte jag. Och alltså, vilken trivsam bok!
Han som skrivit den läser upp den själv och vi har fnissat ett flertal gånger. Rekommenderas även om vi inte lyssnat klart än!
 
Åker bil och lyssnar på Pappalogi. Maken har inte läst så mycket om förlossningar och graviditeter så det var en bra grej tänkte jag. Och alltså, vilken trivsam bok!
Han som skrivit den läser upp den själv och vi har fnissat ett flertal gånger. Rekommenderas även om vi inte lyssnat klart än!
Sambon älskade den boken har han sagt :).
 
Var så välbehövligt att avsluta flera dagars vila och minimalt med datatid med en timme i skogen nu på förmiddagen. Jag tog bilen dit trots att det tar kanske 5 minuter att gå, men visste att kroppen inte skulle fixa alla backar. De mindre barnen cyklade, och min äldsta son tog hunden med min man som sällskap dit.

Jag är inte en person som sitter still i vanliga fall, men även om jag satt still på min lilla stubbe så njöt jag av naturen och bara få vara hemifrån. Att sitta på stubben med en kopp kaffe var så efterlängtat och så underbart :love: Nu är jag redo på de kommande skolveckorna, och kommande kontroller. Har ultraljud för första gången på mvc på torsdag, och sen ultraljud på spec mvc nästa måndag då jag får veta om mitt preliminära snittdatum gäller eller om det kommer tidig läggas ännu mer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
39 531
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 016
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
855
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 602
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp