Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.

Luris

Trådstartare
Så, dags för en höstföräldrartråd?


Jag plussade idag, så det är jättetidigt.
Men vi får la hoppas det går vägen. 😁

Några som har BF i höst?
 
Får kanske husera själv här ett tag då 😁
Gammal användare, nytt nick ett tag.

Verkar ha bf 27 oktober.
Känner skräckblandad förtjusning inför det här, men det blir nog bra tror jag. 😅
Det är planerat och välkommet, men läskigt som fan ändå.
 
Hej! Jag hänger på i tråden så du inte blir så ensam :D

Jag var helt övertygad om att det var mensen som kom i helgen, men så var det så extremt liten blödning som gick över snabbt men däremot fick jag bara mer och mer molvärk och hade en skum känsla i kroppen. Tog ett test på tisdagkvällen som var extreeeemt svagt positivt, men sen har jag testat onsdag, torsdag och fredag :angel::o och testen blir starkare. Jag känner mig lite orolig pga blödningen men det verkar ändå vara relativt vanligt med blödning vid tidpunkten när man skulle fått mensen. Så jag försöker chilla och låta tiden utvisa hur det blir. Känner mig i alla fall i högsta grad gravid :p

Om allt går vägen blir det andra barnet, har en tjej född oktober 2019 sedan tidigare. Det komiska är att BF just nu är på dotterns födelsedag, 30 oktober :D
 
Hej! Jag hänger på i tråden så du inte blir så ensam :D

Jag var helt övertygad om att det var mensen som kom i helgen, men så var det så extremt liten blödning som gick över snabbt men däremot fick jag bara mer och mer molvärk och hade en skum känsla i kroppen. Tog ett test på tisdagkvällen som var extreeeemt svagt positivt, men sen har jag testat onsdag, torsdag och fredag :angel::o och testen blir starkare. Jag känner mig lite orolig pga blödningen men det verkar ändå vara relativt vanligt med blödning vid tidpunkten när man skulle fått mensen. Så jag försöker chilla och låta tiden utvisa hur det blir. Känner mig i alla fall i högsta grad gravid :p

Om allt går vägen blir det andra barnet, har en tjej född oktober 2019 sedan tidigare. Det komiska är att BF just nu är på dotterns födelsedag, 30 oktober :D

Åh vad kul att få sällskap i tråden! Håller tummarna för att vi båda får hänga här hela tiden och att allt går strålande! 😁

Som du skriver så känns det inte helt ovanligt med blödning trots gravid, så jag hoppas allt är som det ska! 🥰
 
Åh vad kul att få sällskap i tråden! Håller tummarna för att vi båda får hänga här hela tiden och att allt går strålande! 😁

Som du skriver så känns det inte helt ovanligt med blödning trots gravid, så jag hoppas allt är som det ska! 🥰
Hoppas fler hänger på snart! :)

Nä det är väl bara att hålla tummarna! Jag ringde barnmorskan igår och hon tyckte att jag kunde boka in ett privat UL om jag känner mig orolig. Ska nog göra det, det lugnade mig otroligt mycket sist. Men det blir ju inte förrän i vecka 8-9 nånting.
 
Jag fick förresten samma barnmorska jag hade förra graviditeten, känns jättebra för jag gillar henne. Jag lyfte att jag är lite orolig för havandeskapsförgiftning igen eftersom jag fick det sist. Tydligen får man extra kontroller om man haft det, jämfört med hur det är vid en lågrisk andra graviditet. Regelbundna blodtryckskoller redan från vecka 25. Känns skönt! Ska dit den 8/3 också för första samtal, vi ska ta blodtrycket direkt och även ta sköldkörtelprov.
 
Hoppas fler hänger på snart! :)

Nä det är väl bara att hålla tummarna! Jag ringde barnmorskan igår och hon tyckte att jag kunde boka in ett privat UL om jag känner mig orolig. Ska nog göra det, det lugnade mig otroligt mycket sist. Men det blir ju inte förrän i vecka 8-9 nånting.

Skönt att få det även från barnmorskan att det kan vara bra.
Hoppas veckorna går fort till 8-9!

Och vad skönt med samma barnmorska!
Jag ringde i måndags och fick tid 17/3. Känns sent tycker jag som aldrig gjort sånt här innan, men är i v.9 då så antar att det är helt vettigt och normalt 😂
Vet en barnmorska jag gärna vill ha då min vän varit supernöjd med henne och jag med när jag varit på samma ställe och diskuterat preventivmedel för massa år sen. Så håller tummarna för henne - eller någon annan bra 🥰
 
Skönt att få det även från barnmorskan att det kan vara bra.
Hoppas veckorna går fort till 8-9!

Och vad skönt med samma barnmorska!
Jag ringde i måndags och fick tid 17/3. Känns sent tycker jag som aldrig gjort sånt här innan, men är i v.9 då så antar att det är helt vettigt och normalt 😂
Vet en barnmorska jag gärna vill ha då min vän varit supernöjd med henne och jag med när jag varit på samma ställe och diskuterat preventivmedel för massa år sen. Så håller tummarna för henne - eller någon annan bra 🥰
Jaa jag hoppas att veckorna går fort! Men med mycket på jobbet och en vild snart 1,5-åring så borde det rulla på :laugh:

vecka 9 är nog normalt men det verkar kunna skilja sig åt mellan regioner och kommuner. Förra gången hade jag första besöket vecka 11, men då hoppade jag över ett första hälsosamtal.

Hoppas du får en bra barnmorska! Man vill ju gärna känna sig trygg med den man går till :)
 
Grattis till er båda! Har läst tråden flera gånger och funderat på om jag ska skriva med mitt vanliga nick eller göra ett anonymt. Valde att göra ett anonymt då vi tänkt försöka hålla det hemligt för vår omgivning fram tills RUL. Är det så att ni listar ut vem jag är, så behåll det för er själva och jag kommer neka alla som frågar utanför internets värld :D

Är beräknad till 31 oktober, men hoppas att de planlägger snittet minst en vecka tidigare då det blir mitt 4e snitt. Till skillnad från er så har jag inte ringt MVC än trots att jag vetat om min graviditet sen drygt 1,5 vecka tillbaka. Jag mår nämligen för bra i jämförelse mot vad jag brukar göra i denna tid så jag vågar inte riktigt tro på att det ska gå vägen.

Heter Överraskningen då det blir en överraskning för alla andra eftersom vi sagt att vi inte ska ha fler barn. Vi funderade i 2 år och bestämde oss i somras, så det är ingen överraskning för oss :love:
 
Grattis till er båda! Har läst tråden flera gånger och funderat på om jag ska skriva med mitt vanliga nick eller göra ett anonymt. Valde att göra ett anonymt då vi tänkt försöka hålla det hemligt för vår omgivning fram tills RUL. Är det så att ni listar ut vem jag är, så behåll det för er själva och jag kommer neka alla som frågar utanför internets värld :D

Är beräknad till 31 oktober, men hoppas att de planlägger snittet minst en vecka tidigare då det blir mitt 4e snitt. Till skillnad från er så har jag inte ringt MVC än trots att jag vetat om min graviditet sen drygt 1,5 vecka tillbaka. Jag mår nämligen för bra i jämförelse mot vad jag brukar göra i denna tid så jag vågar inte riktigt tro på att det ska gå vägen.

Heter Överraskningen då det blir en överraskning för alla andra eftersom vi sagt att vi inte ska ha fler barn. Vi funderade i 2 år och bestämde oss i somras, så det är ingen överraskning för oss :love:
Grattis! :love:
 
Grattis till er båda! Har läst tråden flera gånger och funderat på om jag ska skriva med mitt vanliga nick eller göra ett anonymt. Valde att göra ett anonymt då vi tänkt försöka hålla det hemligt för vår omgivning fram tills RUL. Är det så att ni listar ut vem jag är, så behåll det för er själva och jag kommer neka alla som frågar utanför internets värld :D

Är beräknad till 31 oktober, men hoppas att de planlägger snittet minst en vecka tidigare då det blir mitt 4e snitt. Till skillnad från er så har jag inte ringt MVC än trots att jag vetat om min graviditet sen drygt 1,5 vecka tillbaka. Jag mår nämligen för bra i jämförelse mot vad jag brukar göra i denna tid så jag vågar inte riktigt tro på att det ska gå vägen.

Heter Överraskningen då det blir en överraskning för alla andra eftersom vi sagt att vi inte ska ha fler barn. Vi funderade i 2 år och bestämde oss i somras, så det är ingen överraskning för oss :love:

Grattis!
Kul med en fyra! 😁

Bra jobbat att kunna hålla på det till Rul. Själv har jag redan berättat det för flera stycken 😂🙈
 
Här är en till som väntar tillökning. BF 26 okt om jag räknat rätt, så allt är ju fortfarande väldigt tidigt.

Hade ett missfall för ca 3 månader sen som slutade med en skrapning så allt känns väldigt skört, lite svårt att tro att det kommer gå vägen helt enkelt.

Däremot så har jag många "biverkningar": apsvullen om magen, trött, brösten känns som blåmärken och illamåendet har kommit igång...
 
Här är en till som väntar tillökning. BF 26 okt om jag räknat rätt, så allt är ju fortfarande väldigt tidigt.

Hade ett missfall för ca 3 månader sen som slutade med en skrapning så allt känns väldigt skört, lite svårt att tro att det kommer gå vägen helt enkelt.

Däremot så har jag många "biverkningar": apsvullen om magen, trött, brösten känns som blåmärken och illamåendet har kommit igång...

Åh, håller tummarna att allt går finfint den här gången! 🥰
 
Här är en till som väntar tillökning. BF 26 okt om jag räknat rätt, så allt är ju fortfarande väldigt tidigt.

Hade ett missfall för ca 3 månader sen som slutade med en skrapning så allt känns väldigt skört, lite svårt att tro att det kommer gå vägen helt enkelt.

Däremot så har jag många "biverkningar": apsvullen om magen, trött, brösten känns som blåmärken och illamåendet har kommit igång...
Grattis! :love: Hoppas hoppas det går bra den här gången! Jag är också lite orolig, min första graviditet slutade i missfall men jag försöker tänka att det trots allt är större sannolikhet att det ska gå bra, statistiskt sett.
 
Ellerhur. Tänkte typ att jag skulle vara tyst länge. Gick ej. 😅
Jobbet kommer få vänta tills jag vet om där är något dock. 😝
Nä jobbet väntar jag också med! Lite jobbigt att inte kunna berätta för kollegorna, vi har jättemycket att göra med mycket press uppifrån och jag har känt hur orken och motivationen har störtdykt... Men jobbar hemifrån mycket så det går nog ganska bra att dölja nu i början.
 
Jag har berättat för min chef aka min bror. Litet företag så jag vill att de ska kunna förbereda att jag kommer vara borta en tid. Plus att graviditeten som resulterade i dottern så mådde jag pyton psykisk och fysiskt i början och jag kände att det kan vara bra om han vet varför jag inte är så "på" på jobbet. :)

Resten får vänta tills första ultraljudet iaf.
 
Grattis!
Kul med en fyra! 😁

Bra jobbat att kunna hålla på det till Rul. Själv har jag redan berättat det för flera stycken 😂🙈

Tack. Haha ah det är tanken. Men sen och andra sidan så har det varit tanken med alla andra mina barn men ändå har det varit ute innan vecka 10 med alla. Ringde MVC igår då jag mår för bra om man ser till min 100% statistik med extrema kräkningar redan tidigt, men allt jag fick var "du får vänta och se". Jaha, det var ju ett glädjande besked när man vet att missfall ökar med åldern :meh:

Ska till MVC om två veckor och diskutera KUB, jag både vill och inte vill. Det saknar sin charm med att mannen inte får följa med, samt att jag får ta emot ett ev dystert besked själv. Lutar dock åt att jag kommer göra KUB.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
17 18 19
Svar
361
· Visningar
38 458
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 000
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
Svar
18
· Visningar
602
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 548
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp