Höstföräldrar 2022

Verkligen! Äter du järntabletter redan? Jag fick tips om några som skulle vara snällare mot magen än Niferex, ska se om jag hittar lappen….
Hemofer är snälla, men man kan behöva ta ett par stycken för att få i sig en bra mängd (jag fick ta 4-5 med sonen). Min IBD-mage klarade det utmärkt, varken niferex eller duroferon gick.
 
Jag har ätit järntabletter sen september (dvs flera månader innan jag ens blev gravid) men hade ändå hb på 101 sist hos barnmorskan så jag fick öka dosen... Jobbigt för magen tycker jag! Ska testa Hemofer istället för Duroferon kanske 🙂
 
Jag har ätit järntabletter sen september (dvs flera månader innan jag ens blev gravid) men hade ändå hb på 101 sist hos barnmorskan så jag fick öka dosen... Jobbigt för magen tycker jag! Ska testa Hemofer istället för Duroferon kanske 🙂
Fy va träligt! Du har inte varit aktuell för dropp?
 
Jag hade inte så bra värden i förra graviditeten (eller innan det för den delen heller) men har hittills haft bra värden, trots varken järntabletter eller andra vitaminer. Hoppas det håller i sig!

Jag har dock ett jobbigt problem, när jag kissar är det typ som att jag tror att jag har kissat klart men sen kommer det ändå ett par droppar till? Har alltid kissat fort (toabesök är bara nödvändigt ont) och aldrig haft det här problemet? Har inga problem med läckage, någon enstaka gång vid nysning men ändå lite orolig för att bäckenbotten är klen? Kniptränar inte direkt men rider vilket räckte i första graviditeten.
 
Jag har ätit järntabletter sen september (dvs flera månader innan jag ens blev gravid) men hade ändå hb på 101 sist hos barnmorskan så jag fick öka dosen... Jobbigt för magen tycker jag! Ska testa Hemofer istället för Duroferon kanske 🙂
Tipsar om Sideral! Dyra, men påverkade inte min mage alls. Fick upp mitt värde från 87 till 110 på en månad. Tog dem med ett glas apelsinjuice. C-vitamin sägs boosta upptaget av järn.
 
Tog mig mod att ringa till MVC idag, har känt att jag inte riktigt klickar med min barnmorska. Senaste gången jag var där frågade hon mig fyra gånger vilket datum vi har RUL, och 1) så lyssnar hon inte på svaret 2) är hon förvirrad och kommer inte ihåg svaret och båda är liksom lika illa för mig. Enkelt löst iaf, hon skulle sluta så jag hade redan fått en ny! Jag kan verkligen ha svårt för att säga ifrån i en sån situation, kan liksom övertyga mig själv att det går bra fast det egentligen skaver, men glad att jag ändå tog mig mod!

Och RUL på fredag -så spänd och förväntansfull!
 
Tog mig mod att ringa till MVC idag, har känt att jag inte riktigt klickar med min barnmorska. Senaste gången jag var där frågade hon mig fyra gånger vilket datum vi har RUL, och 1) så lyssnar hon inte på svaret 2) är hon förvirrad och kommer inte ihåg svaret och båda är liksom lika illa för mig. Enkelt löst iaf, hon skulle sluta så jag hade redan fått en ny! Jag kan verkligen ha svårt för att säga ifrån i en sån situation, kan liksom övertyga mig själv att det går bra fast det egentligen skaver, men glad att jag ändå tog mig mod!

Och RUL på fredag -så spänd och förväntansfull!
Skönt att det löste sig! Min barnmorska sa från början att om vi inte skulle känna oss bekväma med henne eller liknande skulle vi be att få byta. Men nu fick det ju en naturlig lösning för dig ändå 😊 Och roligt med RUL!
 
Besök hos bm igår och mitt järn hade gått upp till 107 i alla fall! Bm tror inte jag får upp det mer men jag ska testa byta märke på järntabletterna och se. Har inte mått dåligt tidigare men börjat känna mig lite yr. I övrigt slog hjärtat fint, SF-mått var 24 och jag är nu i vecka 24+6. Vi hämtade hem vår vagn häromdagen och allt känns helt underbart.
 
Tog mig mod att ringa till MVC idag, har känt att jag inte riktigt klickar med min barnmorska. Senaste gången jag var där frågade hon mig fyra gånger vilket datum vi har RUL, och 1) så lyssnar hon inte på svaret 2) är hon förvirrad och kommer inte ihåg svaret och båda är liksom lika illa för mig. Enkelt löst iaf, hon skulle sluta så jag hade redan fått en ny! Jag kan verkligen ha svårt för att säga ifrån i en sån situation, kan liksom övertyga mig själv att det går bra fast det egentligen skaver, men glad att jag ändå tog mig mod!

Och RUL på fredag -så spänd och förväntansfull!
Bra gjort av dig att du ringde och skönt att det blir ny bm 👍👍
Lycka till på RUL!

Besök hos bm igår och mitt järn hade gått upp till 107 i alla fall! Bm tror inte jag får upp det mer men jag ska testa byta märke på järntabletterna och se. Har inte mått dåligt tidigare men börjat känna mig lite yr. I övrigt slog hjärtat fint, SF-mått var 24 och jag är nu i vecka 24+6. Vi hämtade hem vår vagn häromdagen och allt känns helt underbart.
Är det ditt Hb eller järn som gått upp till 107? Låter mer som ett Hb för järn på 107 är väl jättebra har jag för mig 😊
Vad härligt med vagn och att allt känns bra! 😍
Visst har ni kämpat en hel del för denna graviditeten? Har för mig att jag läst att du och din man var utomlands för IVF/behandlingar osv? Bara intresserad känn ingen press att svara ❤️
 
Mitten av vecka 19 idag och jag mår bra! Kommer bli en väldigt lugn jobbsommar för mig vilket känns väldigt mysigt faktiskt. Jobbar bara denna o nästa vecka som vanligt sen omplacerad på deltid.
Känt små rörelser dagligen nu några dagar och det är SÅ mysigt ❤️
 
Ikväll tog jag mig samman och gick ner i förrådet och hämtade gravidkläder och min gravidkudde. Det är ett hallelulja-moment att ligga i sängen med kudden mellan knäna.

Ni som inte har en bbhugme-kudde, KÖP! Den gör underverk för sömnen och komforten och funkar som amningskudde (& babynest) efter 😍
 
Ikväll tog jag mig samman och gick ner i förrådet och hämtade gravidkläder och min gravidkudde. Det är ett hallelulja-moment att ligga i sängen med kudden mellan knäna.

Ni som inte har en bbhugme-kudde, KÖP! Den gör underverk för sömnen och komforten och funkar som amningskudde (& babynest) efter 😍
Tack måste nog beställa en! Sambon var på g för ett par veckor sen men jag snålade ur, eller nä nu fastnade jag på färgval istället :laugh:
 
Tack måste nog beställa en! Sambon var på g för ett par veckor sen men jag snålade ur, eller nä nu fastnade jag på färgval istället :laugh:
Jag köpte min beg på blocket :p dock kunde jag inte vara helt kräsen på färg! Vi kallar den för korven här hemma, korv mellan benen på nätterna 😂 (ja vi är fåniga 🤪)
 
De löste sig! Bad sambon om färghjälp han konstaterade att grå var 100 kr billigare, då var de enkelt för den här snåla blivande mamman :laugh: Dessutom skulle han betala med sin del avgöra vad man vill av lönen pengarna eftersom jag beställde den typ på mors dag:banana: fantastiskt! Nu hoppas jag trivas lika bra med den som er
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 233
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 573
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 992
Senast: Bulldoozer
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 403
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp