Höstkappa/jacka

Idas

Trådstartare
Vad har ni för jackor eller kappor nu i höst? Jag är ute efter något i bra kvalitet som håller i många säsonger, helst inte dyrare än 2000:-
 
Jag köpte faktiskt en ull, eller ullmix kappa på HM förra året, som jag trivs jättebra i och det känns som att det är hyfsad kvalité. Den håller definitivt minst tre säsonger skulle jag gissa. Det fanns många modeller att välja på då, tror priset var någonstans 800-1100.
 
Har en beige lite tunnare från Zara jag tycker väldigt mycket om och en svart som jag inte kommer ihåg var jag köpt. Den från Zara har jag haft i 2 år och den svarta typ 7-8 år nu tror jag. Ett tips är att borsta av julklappar med nagelborste ibland, får bort damm och annat snafs förvånansvärt bra :)
 
Jag köpte en mörkblå, oversized trenchcoat från cos. Ullmix, känns rejäl och varm. Hoppas att den ska hålla länge!
 
Jag är en sån där tråkig människa som kör stenhårt med vanliga vinterjackor från didrikson så fort det börjar bli kyligt. De hänger ju med i många år, tror den äldsta vi har här åtminstone nått en ålder på 10 år. Börjar bli lite sliten i blixtlåsen, annars hänger den med bra.
 
Vad har ni för jackor eller kappor nu i höst? Jag är ute efter något i bra kvalitet som håller i många säsonger, helst inte dyrare än 2000:-
Jag brukar köpa Áhkká från Ellos, har en hel hög med sådana jackor i olika modeller och är jättenöjd. De flesta modellerna andas och är vattentåliga. Man får ju ofta erbjudanden från Ellos om t ex 40% på en vara o dyl, så jag brukar passa på då.
 
Lånar tråden då det finns så många redan....

Jag söker en vår/höstjacka, gillar trenchcoat då jag gillar markerad midja och att den går ner över baken. Har nu varit på stan för första gången sedan coronaintåget, och jag hittar BARA stora pulsiga, oversize-jackor. Gärna också i nån kort modell. Funkar inte alls på mig som är kort och har former, jag ser ut som en kubik i en jacka som är liksom fyrkantig.
Tips någon?
 
Lånar tråden då det finns så många redan....

Jag söker en vår/höstjacka, gillar trenchcoat då jag gillar markerad midja och att den går ner över baken. Har nu varit på stan för första gången sedan coronaintåget, och jag hittar BARA stora pulsiga, oversize-jackor. Gärna också i nån kort modell. Funkar inte alls på mig som är kort och har former, jag ser ut som en kubik i en jacka som är liksom fyrkantig.
Tips någon?
Vet inte vad du har för pris du tänker dig men kolla på farfetch.com, de har många snygga trenchcoats. Sortera priset lågt till högt är mitt tips om du inte vill spendera hur mycket som helst.
 
Har en dunkappa från Musto som nog går in på tionde säsongen och en parkas från Tenson som är inne på femte. Funderar på att köpa en Uhip att gå till och från jobbet på regniga dagar i.
 
Lånar tråden då det finns så många redan....

Jag söker en vår/höstjacka, gillar trenchcoat då jag gillar markerad midja och att den går ner över baken. Har nu varit på stan för första gången sedan coronaintåget, och jag hittar BARA stora pulsiga, oversize-jackor. Gärna också i nån kort modell. Funkar inte alls på mig som är kort och har former, jag ser ut som en kubik i en jacka som är liksom fyrkantig.
Tips någon?

Jag provade många snygga kappor från Bergans innan jag till sist fastnade för trenchen "Oslo". Det finns ju mer eller mindre fodrade, och även med löstagbart foder. Jag kör med regntrenchen som skal och har en gammal tunnfodrad jacka under när det blir kallare.
 
Kanske för dyra för dig, om du inte hittar en rea men jag kör desigual kappor... 😊
Sedan måste man väl beställa de på nätet numera. Om inte Åhléns city har sin lilla avdelning kvar...
Någon som vet om de har det?
 
Vad har ni för jackor eller kappor nu i höst? Jag är ute efter något i bra kvalitet som håller i många säsonger, helst inte dyrare än 2000:-
Jag har en tunt fodrad beige trench ifrån Marqet/MQ nu som höstjacka. Köpte en dubbelknäppt knälång beige ullkappa förra hösten/vintern som är tänkt att den ska hänga med några år.
Gillar beige, går att kombinera med mycket.
 
En fundering: Har ni bara en kappa i taget för varje säsong? Jag har alltid minst 2-3 stycken att byta med.
Jag har nog 4 eller 5.... :o men de är i olika stil och i olika tjocklek; t ex en tunnare parkas, en lång fuskpäls och en riktigt varm parkas. En går jag ut med hunden i, en annan har jag mer till fint. De är köpta vartefter, någon har jag haft i 4-5 år, en är nyköpt.
 
Jag har nog 4 eller 5.... :o men de är i olika stil och i olika tjocklek; t ex en tunnare parkas, en lång fuskpäls och en riktigt varm parkas. En går jag ut med hunden i, en annan har jag mer till fint. De är köpta vartefter, någon har jag haft i 4-5 år, en är nyköpt.
Ja, alltså, räknar vi in sådana till speciella tillfällen typ arbetsjackor, ridjackor, finrock och så vidare har jag ännu fler. De där 2-3 är till vardags bara. Gillar att ha lite olika stilar att byta med.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
304
Kläder & Bli fin Jag har alltid köpt regnjackor billigt och utöver det ärvt ett antal. Har aldrig haft en regnjacka som faktiskt håller för ett längre...
Svar
19
· Visningar
704
Senast: Ceta
·
Kläder & Bli fin Jag behöver en ny regnjacka och kollar runt lite. Är det nån som har en riktigt bra regnjacka som ni kan tipsa om? Jag vill ha en som...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 619
Senast: Wingates
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 647
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp