Höstkappa/jacka

Denna tänkte jag börja använda snart.

E4F9ECEA-71A0-4B39-A961-C1D8AF84FF44.jpeg
 
En fundering: Har ni bara en kappa i taget för varje säsong? Jag har alltid minst 2-3 stycken att byta med.
Yep. Jag har bara en kappa, av den enkla anledningen att det är skitsvårt för mig att hitta något att trivas med. Blir också mer och mer petig med material, hur plagget är tillverkat osv. Vill ha något som är så snäll som möjligt mot miljön och gärna även mot de som tillverkat den. Det gäller alla plagg, men ja, det gör ju också att plaggen blir dyrare och jag har helt enkelt inte råd att köpa en hel enorm uppsättning med olika plagg.

När det gäller jackor/kappor för kalla delen av året så har jag i dagsläget en ullkappa, en riktigt varm dunjacka, en skinnjacka och sedan ett gäng tjocktröjor som jag tänkt kombinera med skaljackor (har dock ingen riktigt bra i nuläget).

Kan tillägga att min dunjacka innehåller spårbart dun från fåglar som gått i matproduktion och var döda när man tog dunet från dem och skinnjackan köptes på Myrorna. Dunjackans övriga material är tillverkade på ett mer miljövänligt sätt än vanliga plagg. Både dunjackan och ullkappan köptes på rejäl(!) rea. Ullkappan var rent löjligt billig. Tror den kostade mig 360 spänn istället för några tusenlappar.
 
Här är min ullkappa :D Går att dra åt i midjan och då sitter den jättesnyggt på. Verkar som att den i webbshoppar har legat på någonstans mellan 3000-4000kr, så jag gjorde verkligen ett fynd.

51En89Xp0wL._AC_UX342_.jpg
 

Liknande trådar

IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
306
Kläder & Bli fin Jag har alltid köpt regnjackor billigt och utöver det ärvt ett antal. Har aldrig haft en regnjacka som faktiskt håller för ett längre...
Svar
19
· Visningar
706
Senast: Ceta
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Acto
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
301
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp