Höstterminens tävlingar.

Igår var jag på en eftermiddags/kvällstävling.
Startade LB:2 med två fjordingar i regn och tungt underlag.

Fjording nummer ett, valack fem år (samma femåring som jag skrivit om senast). Premiär på lång bana, andra starten på LB.
Målsättning att komma över 55% och kvala färdigt till sexårsklassen i nästa års unghästchampionat, förhoppning att komma över 60% för att få ett godkänt delresultat för prestationsmedalj i silver (fjordhästföreningen har lite gulliga grejer för sig).

Ingen rolig ridkänsla. Trögdriven häst som inte ville framåt. Skritt- och travprogrammet trögt men ändå OK. Galoppdelen svårare - men det hänger också ihop med att han har lite jobbigt att hitta balansen och eftergiften i höger galopp så det var ungefär "normalt" att han går emot och inte jobbar på tygeln i höger galopp.
Kändes som att "jaja, sämre än 55% ska det väl i alla fall inte vara."
Poängen överraskade. Mest sjuor i skritt- och travprogrammet - undantaget var 6.5 för två moment och 6 för ena travökningen.
I galoppdelen sjönk poängen och vi fick fyra välförtjänta femmor. Men slutpoängen blev 63.500% vilket ju överträffade det jag trott med ordentlig marginal.
Näst sist i klassen med det resultatet.

Fjording nummer två, min vita åttaåriga valack.
Kändes lite piggare i trav och skritt, men ovillig att ta galopp så jättesen första fattning och så ett avbrott senare. Visst, han reagerade på att underlaget var tungt och han gillar inte vattenpölar och sådana hade det bildats så jag är inte så förvånad över hans "krånglande" men lite tråkigt är det ju.
Han kom sist i klassen på - fortfarande godkända - 62.667%.
Bra poäng för halvrisiga ritter på inte helt optimalt underlag (men det var ju inte arrangörens fel att det kom kraftigt regn, så det är inte avsett som klagomål utan som konstaterande av förutsättningarna).
 
Förra helgen var vi ( Ocean,06,donromantic,kaliber) till Kumla på en två dagars. Red int 1 lördag. Miss i serien men ändå en fjärde plats:banana:
Red kür på söndag. räknade denna gång rätt i serien :bow: 66,9% dock en miss i ena piruetten. Nu laddar vi upp för att åka till Kimstad till helgen. Nån mer som ska dit ? :d

dsc_0663_5b7aa2c79606ee5a8ebef1d3.jpg
 
Barb och jag har varit och ridit en MsvC1 idag. Det var en helt hemsk framridning, hård och stum, så Barb ville knappt trava och jag är nu livrädd att det dragit igång en process i hovarna på henne :/. Red därmed fram ytterst sparsamt med minimalt med trav och lite mer galopp. Hann göra lite skolor innan program i ridhuset och själva programmet kändes säkert men utan varken toppar eller dalar. 66,071% och en vinst blev det :D!
40122551_10215052180889847_8484850262823927808_n.jpg

40100586_10215052181929873_6760821235971522560_n.jpg

40229427_10215052183409910_7176151922183766016_n.jpg
 
Förra helgen var vi ( Ocean,06,donromantic,kaliber) till Kumla på en två dagars. Red int 1 lördag. Miss i serien men ändå en fjärde plats:banana:
Red kür på söndag. räknade denna gång rätt i serien :bow: 66,9% dock en miss i ena piruetten. Nu laddar vi upp för att åka till Kimstad till helgen. Nån mer som ska dit ? :d

dsc_0663_5b7aa2c79606ee5a8ebef1d3.jpg
Förra helgen var vi ( Ocean,06,donromantic,kaliber) till Kumla på en två dagars. Red int 1 lördag. Miss i serien men ändå en fjärde plats:banana:
Red kür på söndag. räknade denna gång rätt i serien :bow: 66,9% dock en miss i ena piruetten. Nu laddar vi upp för att åka till Kimstad till helgen. Nån mer som ska dit ? :d

dsc_0663_5b7aa2c79606ee5a8ebef1d3.jpg

Jag ska dit 😊
 
Barb och jag har varit och ridit en MsvC1 idag. Det var en helt hemsk framridning, hård och stum, så Barb ville knappt trava och jag är nu livrädd att det dragit igång en process i hovarna på henne :/. Red därmed fram ytterst sparsamt med minimalt med trav och lite mer galopp. Hann göra lite skolor innan program i ridhuset och själva programmet kändes säkert men utan varken toppar eller dalar. 66,071% och en vinst blev det :D!
40122551_10215052180889847_8484850262823927808_n.jpg

40100586_10215052181929873_6760821235971522560_n.jpg

40229427_10215052183409910_7176151922183766016_n.jpg
Grattis!
 
Visa bifogad fil 18953

Det blev 2 gulblåa idag! 69,8% i LB:1 och typ 64% i LA:1. I LAn var vi bara 2 st och det kändes lite sådär att få pris för en ritt på procent som normalt inte ger placering, men jaja det är väl bara att tacka och ta emot :p
Så roligt för dig! Hann tyvärr inte titta när du red, var på samma ställe och red seniorcup. Jag hade inte bästa känslan, men domaren var snäll och vi fick 69,643%. Ingen placering individuellt, men vi kom 3:a med laget, så kul!
 
Så roligt för dig! Hann tyvärr inte titta när du red, var på samma ställe och red seniorcup. Jag hade inte bästa känslan, men domaren var snäll och vi fick 69,643%. Ingen placering individuellt, men vi kom 3:a med laget, så kul!

Grattis :banana: Ja jag såg att "min" klubb hade lånat in dig. Måste vara kul att rida kür, synd att jag inte är tillräckligt gammal. Mamma undrade varför det var så många tanter på tävlingen hahah :D
 
Grattis :banana: Ja jag såg att "min" klubb hade lånat in dig. Måste vara kul att rida kür, synd att jag inte är tillräckligt gammal. Mamma undrade varför det var så många tanter på tävlingen hahah :D
Ja, medelåldern är litiiie högre än på vanliga tävlingar. En av få gånger jag tycker det är kul att vara 40+ :D:banana:
 
Jag kunde inte hålla mig längre, nu har jag ju ändå haft Mulle en månad :rofl:. Så idag var vi iväg och red en Lb2. Vilken stjärna han var med allt! Åkte snällt dit, var snäll att göra iordning, briljerade på framridningen och trots att jag gjorde missen att tro att tävlingsbanan skulle vara utan staket (:angel:) så pinnar han snällt igenom hela programmet med endast en fadäs! Fick startsignal nästan direkt jag kom in i ridhuset så Mulle hann inte med att bekanta sig med domarbordet innan start utan behövde kika på det lite i början. Vi fick blyga 65.5% som trots allt räckte till en röd rosett. :heart

 
Vi har ridit DM i helgen. Det blev en fantastisk helg.:)
Började med att vara tvåa i MSV C:1 på 66.66%. Red sen även FEI lagprogram för juniorer och vann!! :banana: Fick 66% även här.
Idag red vi MSV B:3. Musse lite trött men vi vann ändå. Tycker nog att jag fick lite bra betalt för ritten men är väl trevligare när det är så än tvärt om. :) Med dessa resultat vann vi även DM. :D
 
Åh jag är så galet lycklig idag :D! Vi red en MsvB2 och trots missar och ett orent byte blev det 66,3% och vi fick vår allra första placering i MsvB:bump:! Det hängde verkligen på sista ryttaren men vi fick precis samma procent! Imorgon rider vi FEI inledande MsvB och det ska bli så roligt att äntligen få tävla det programmet, tycker att det passar oss bra och så är det galoppslutor som jag tycker är så roliga att rida :D!
 
Åh jag är så galet lycklig idag :D! Vi red en MsvB2 och trots missar och ett orent byte blev det 66,3% och vi fick vår allra första placering i MsvB:bump:! Det hängde verkligen på sista ryttaren men vi fick precis samma procent! Imorgon rider vi FEI inledande MsvB och det ska bli så roligt att äntligen få tävla det programmet, tycker att det passar oss bra och så är det galoppslutor som jag tycker är så roliga att rida :D!

SÅ JÄVLA BRA! Grattis. Det förtjänar ni!
 
Det är tydligen svårare än en kan ana att styra mot rätt bokstav, eller iaf lära mig att veta vilken rätt bokstav är. Hade jag haft koll på det hade det blivit ytterligare en placering idag. Jag sjabblade även bytena helt, ffa det som är vårt bra byte så de var underkända. Överlag red jag sämre idag än igår så får vara nöjd med våra 62.3%.
 
Hej alla! Efter fyra års konstant sjuk o rehab på mina hästar så är jag o ponnyn äntligen igång på allvar. Det blir tävlingsdebut för mig i november och vi ska starta LA 1. Igår började vi träna in själva programmet. Målet är en godkänd runda med mjuk o fin häst. (Jag är överårig). Jag har en jättefin ponny som kan det mesta men som är rätt bekväm. Funkar bra m spö, en nöt som jag funderar på hur jag ska lösa.
 
Jag och Mulle var ute och miljötränade idag i en Lb2 igen! Fortfarande läskigt med domare hävdade Mulle men skötte sig väl trots att bjudningen blir lidande när han är spänd. Idag tyckte domaren om oss så det blev 71,5% och vinst! :banana:



Dessutom var stallkamraten Romario med och fick gå samma klass, hans andra tävling i livet. En riktigt fräck PRE som börjat hitta sin kropp och fick fina 67% trots lite spänd för domaren. Räckte tyvärr inte till placering men det är verkligen så roligt att få rida andras fina hästar!
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
21 22 23
Svar
443
· Visningar
10 800
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
34
· Visningar
2 373
Senast: Amha
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 149
Senast: Lobelia
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp