Jag vet tyvärr inte. Pga högutbildad.Jag var alltså smart tills jag var 28. Trots det var jag dum nog att göra mig själv dummare genom att slita på universitetet i flera år...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet tyvärr inte. Pga högutbildad.Jag var alltså smart tills jag var 28. Trots det var jag dum nog att göra mig själv dummare genom att slita på universitetet i flera år...
Jag har visserligen bara en fil kand men det bevisar att det räcker, så jävla korkad som jag är.Jag vet tyvärr inte. Pga högutbildad.
Är det den nya sötade filmjölken?fil kand
Hur ska jag kunna veta det?Är det den nya sötade filmjölken?
Jag vet inte. Jag kan ju inte ens stava filmjölk.Hur ska jag kunna veta det?
tur jag valde en KY-utbildning så jag inte tog examen på ett universitet eller högskola. Puh, nära ögat jag att blev korkad!
NÄÄÄJ! Snacka om fel val...Men gjort är gjort så du får försöka leva med det...Jag började ju bra med att hoppa av skolan och börja jobba efter 9:an...men sedan gick det åt helvete med studier vid TVÅ universitet
![]()
Det där var väl ett påhopp som heter duga, på en som som kämpar med språket?Oj. Jag förstår vad det är du försöker säga men du uttrycker dig verkligen genomgräsligt.
NÄÄÄJ! Snacka om fel val...Men gjort är gjort så du får försöka leva med det...
Jag menade inte gräsligt som i grammatiskt inkorrekt, utan gräsligt som i föraktfull. Att säga att lågutbildade är usla och odugliga ÄR gräsligt, oavsett om man kämpar med språket eller ej.Det där var väl ett påhopp soom heter duga, på en som som kämpar med språket?
Ja det är klumpigt uttryckt absolut, men att höra att man inte kan något när man har tre ingenjörs examen är frusterande. Sen ska personen göra något som bryter mot naturlagarna för att få ett resultat som inte går att få. Då tappar man förtroendet för alla jag vet bättre än utbildade. Och man skiter i deras saker och ser de resultat som kommer.Jag menade inte gräsligt som i grammatiskt inkorrekt, utan gräsligt som i föraktfull. Att säga att lågutbildade är usla och odugliga ÄR gräsligt, oavsett om man kämpar med språket eller ej.
Ironi någon?Jag menade inte gräsligt som i grammatiskt inkorrekt, utan gräsligt som i föraktfull. Att säga att lågutbildade är usla och odugliga ÄR gräsligt, oavsett om man kämpar med språket eller ej.
Fast det säger ju inget om du är välutbildad... hur löser du att gården är anpassad till en 10 meter mjölkbil när nya staketet kommer på 17 eller 25Jag bytte lampa på min nya (2017) bil härom
Överdriva much?
Jag bytte lampa på min nya (2017) bil häromveckan. Det tog mig, en högutbildad, cirka 5 minuter. En verkstad hade gjort det på 2.
Överdriva much?
Vet du vad tanten, jag tycker du ska låta @Tranan tala för sig själv. Han har inte uttryckt att det handlat om ironi, inte heller i sin förtydligande post (där han skriver att det handlar om frustration). Dina försök att "hjälpa" blir mest nedlåtande tycker jag - han är kapabel att svara själv så låt honom göra det!Ironi någon?
Jamen det är klart att TS är okunnig och oförskämd i sin post! Men när du skriver svepande om lågutbildade som usla och dåliga så är det inte bara TS du ger en känga utan alla som är lågutbildade. Det är onödigt och lite taskigt, och du brukar inte vara taskig. Därför reagerade jag.Ja det är klumpigt uttryckt absolut, men att höra att man inte kan något när man har tre ingenjörs examen är frusterande. Sen ska personen göra något som bryter mot naturlagarna för att få ett resultat som inte går att få. Då tappar man förtroendet för alla jag vet bättre än utbildade. Och man skiter i deras saker och ser de resultat som kommer.
g´´Ja det är klumpigt uttryckt absolut, men att höra att man inte kan något när man har tre ingenjörs examen är frusterande. Sen ska personen göra något som bryter mot naturlagarna för att få ett resultat som inte går att få. Då tappar man förtroendet för alla jag vet bättre än utbildade. Och man skiter i deras saker och ser de resultat som kommer.
De är inte utbildade Chaufförer! De är antagligen något helt annat. Har du prövat att kommunicera med dem? Har du sagt att det finns något som inte funkar här och där? Att gnälla i sin hytt är lika meningsfullt som att gnälla vid sitt skrivbord. Jag pratar dagligen med entreprenörer och programledning. och man får lösa många problem på detta sätt. Men skrik i hytten du det hjälper. Har du prövat att byta åkeri?g´´
Det är schaufförens värdag, det sitter ett gäng högskole utbildade på kontoret, men ingen av dem är såpass "väl"utbildade så att de kan förutse problem i trafiken som ger försinkelser