Höja hyra med kort varsel

Usch vad jobbigt och krävande.

ang flytta höbalarna. Kolla med åkerier runt omkring. Ibland kör de en del tomt och det kan då bli billigare att få med sig. Värt att kika på
 
Nej precis, ägaren har hela tiden sagt 3 månader och jag har velat flytta på en gång egentligen (och bara betala hyrorna i ett svep), men pga sällskapsproblematiken ville jag ge henne rimlig tid innan jag tog min häst och drog. Men så visar det sig att det bara är en månad (rotade fram det skriftliga avtalet).

Prishöjningen är motiverad med att vintern är jobbig. Det blev plötsligt jobbig för att jag har sagt stopp till att utföra grejer som jag varit snäll och gjort tidigare. Just på den punkten har jag även blivit lite blåst då det står att det ska utgå reducering av hyran ifall man hjälper till med vissa sysslor. Nu är stallägaren van vid att ha det så och nu när hon får göra det själv så vill hon ha mer betalt (vilket hon egentligen har fått hela tiden), full hyra + hjälp med viss sysslor. Vi talar alltså om en ha kakan OCH äta kakan situation egentligen.

Det är så otroligt tråkigt alltihopa och jag blir både spyfärdig och vansinnig när jag tänker på stallet. Det har verkligen dödat det roliga med att ha häst till den grad att man börjat fundera på om det är värt det.

Ja alltså fy sjutton! Förstår dig ! Flytta som sagt närhelst du kan och stå på dig om uppsägningstiden osv. Känns inte som någon gammal vänskap finns att rädda s.a.s så tänk på dig själv.

Visst hade du iallafall hittat en ny och bra stallplats? Kommer kännas SÅ mycket bättre bara du kommer därifrån.

Stackare 😞
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vi har haft våra hästar uppstallade på samma gård i flera år. I kontraktet står en viss summa angiven för hyran, i vilken ingår hö och...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
16 243
Senast: MissFideli
·
Ekonomi & Juridik Finns det någon regel eller praxis om hur långt i förväg man ska meddela en höjning av stallhyran? Vi fick strax innan jul höra att...
Svar
11
· Visningar
3 662
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 461
Senast: Niela
·
C
Hästmänniskan jag har min häst inackorderad i ett stall. den har stått där i ca 2 månader och det är också så länge jag har ägt hästen. i början...
2
Svar
35
· Visningar
3 920
Senast: Ganesco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp