Höjd på Tranesläp?

athena

Trådstartare
Jag har hittat ett riktigt gammalt Tranesläp (1975 :eek: ) som verkar lite halvintressant. Har inte tittat på det men vill veta lite mer...

Höjden visste inte säljaren men jag är lite orolig för att det är väldigt lågt, det brukar gamla släp gärna vara. Han upplevde det inte som lågt men jag vet ju inte vad han jämförde med. Det är 2,76 långt och 2,15 brett (lastutrymmet).

Nån som har koll på gamla Trane och vet? 110 heter det om det är till nån hjälp...

Sv: Höjd på Tranesläp?

Jag vet inte vad det är för höjd på tranesläpet, men vad är det för typ av häst du skall köra? Storlek?

Själv har jag en gammal dalavagn från 70-talet med ett rätt lågt tak, som det var på den tiden. I släpet kör jag oftast mitt halvblod på 168 cm, och det är inga problem. Han bryr sig inte att det är lite lågt i tak.

Sv: Höjd på Tranesläp?

Jag har halvblod på 163 cm som störst... Men har tänkt lite, och hittat ett mer intressant släp så det blir nog inget.

Liknande trådar

Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 986
Senast: Miao
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i snart två år. Han är allt jag vill en häst ska vara, kanske lite orolig vid uteritter på egen hand, men det...
Svar
10
· Visningar
1 886
Senast: MorAnna
·
K
Hästmänniskan En lång historia. Ett för mig besvärligt problem. När jag gick på gymnasiet (häst, inriktning trav) för en sisådär 8 år sen, leasade... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 904
Senast: Lavinia
·
Utrustning Jag har ägt mitt Tranesläp i lite mer än 12 år. Det är välanvänt och åren har börjat sätta sina spår. Jag MÅSTE göra något åt det... 2
Svar
20
· Visningar
3 522
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka