Bukefalos 26 år!

Holsteiner

M

Mathilda

Hej
Jag undrar om det finns olika sorters holsteiner. Jag har en häst med holsteinerblod i sig så jag undrar hur man vet vad hon tillhör för typ.

Skulle vara jättesnällt om någon ville svara på detta.

B

bibban

Jag blev lite nyfiken, vad har din häst för holsteiner-blod i sig ?
Min häst har en holsteiner-pappa, nämligen.
Har aldrig hört talas om olika typer av holsteiner, men det innebär ju inte att det inte finns :smirk:

bibban

M

Mathilda

Morfan är holsteiner och heter Moltke I. Jag fick en fråga häromdan om var det var för holsteiner i henne och då började jag undra.

B

bibban

Det kanske var vilken hingst som låg bakom de var nyfikna på.
Det finns ju olika stora linjer, tex hästar med Cor de la Bryere bakom sig, eller någon annan av de stora holsteiner hingstarna.
Det finns ju även hoppavlade linjer och dressyravlade linjer.
Har du varit inne på holsteinerförbundets hemsida och tittat ?
www.holsteiner-verband.de

bibban

M

Mathilda

Ja, jag misstänker att det kan ha varit så dom menade. Tack så mycket för hemsidetipset.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har en fundering och behöver veta om någon har erfarenhet om samma sak och vad som kan ha hänt. Detta gäller en häst jag precis...
Svar
5
· Visningar
710
Träning Hej! Jag har två varmblodstravare (ena är under vila just nu) och jag undrar om ni har några tips på stärkande övningar/övningar som...
Svar
6
· Visningar
407
Avel Hej! 😊 Jag undrar över mitt föl på snart 7 månader som ska säljas. Tanken var att han skulle bli kvar hos mig, men de ekonomiska...
Svar
5
· Visningar
513
Hästvård Hej! Kanske konstig fråga men min hästs ögon lyser inte i mörkret när man tex lyser mot honom med en ficklampa. Våra andra hästars ögon...
Svar
2
· Visningar
514

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fyll min kylväska
  • Vad gör vi? Del CLIV
  • Värdesaker på resa

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #9
  • Valp 2022