Bukefalos 28 år!

Homme d'Honneur xx 1055

L

Leyla

Homme d\'Honneur xx 1055

Är det någon som har sett den här hingsten live eller vet något om den.
Vad tyckte ni om den i så fall.
Har hittat lite info om den men skulle gärna vilja veta mer.
Mvh Leyla
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Jag såg honom på bruksprovet. Han visades upp i skritt och trav och jag tyckte han rörde sig mycket bra i traven. Skulle tro att travbetyget ligger på en 7 eller 8. Mycket lätt och elegant i typen.

Mvh Åsa
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Har faktiskt träffat hingsten i fråga live på hemma plan.. Mycket trevlig att hantera faktiskt..

Finns utanför Hörby...

En riktig läkerbit.. Ger fina fölingar.. :)
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Hur vet man det ?
Är det inte hans första år i aveln ??? :confused:
Har han tidigare "oäktingar" eller avkommor från andra länder som du sett ?
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Han har varit godkännd i fullblods avel ett tag och har betäckt ett halvblodssto... Så oäktingar har han inga...
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Om han har betäckt ett hbl innan han godkändes så nog är den ungen "oäkta" allt.... "Bara" för att en hingst är godkänd inom fbl så har de inte tillstånd att betäcka hbl.
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Visst whatever.. Hade han inte get den avkomman med halvblodstoet så hade ni nog inte haft chanse att betäcka med honom...

Det är tack vare den stoägaren som han visades i Flyinge över huvudtaget...

Jag kan rekomendera honom i allafall det blev ett klass 1 föl oäktingen... :)
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Inte aktuellt för min del iaf. :smirk: Kan ju vara en fin hingst ändå även om det var oseriöst. :angel:
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Jag har lite funderingat att betäcka med honom,men det är ju alltid en lite chansning när man tar en ny hingst.
:)
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Visst är det, men han kan säkert vara en spännande pojkvän till ditt Bernsteinsto. :)
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

:D Hon är en aning trött på sitt lilla busfrö nu, ska börja så smått att vänja av henne nu.
Det är inte lätt att hitta hingt/ eller att bestämma sig.
Jag tycker man ändrar sig hela tiden, det är för många att välja imellan :crazy:
Hade gärna betäckt med Rubinroth men hans extriör passar inte min dam Tyvärr :mad:
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Men jag tror att det skulle passa henne: lite mer högställd och lätt, dessutom verkar han ha trevligt temperament och gångarter. :)
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Jo det där med gångarterna fick jag höra av en kompis att han hade en väldigt naturlig och aktiv trav.
Har alltid varit svag för fullblod oxå.
Det är ju det att jag ska sälja det föl som kommer och man vill ju att stammen ska till tala köparen, man vet ju ej om han blir populär så det är en liten chansning. :)
Men som sagt stammen är ju inte allt bara avkomman blir lyckad.
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Äsch, man kan inte alltid ta gamla välbeprövade recept när det är roligare att chansa. :)

Och sedan - hur kul är det med en avkomma efter en hingst som flera tusen andra uppfödare har en avkomma efter?
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

Nej precis, jag tycker det är lite roligare med att få en avkomma som har en pappa som inte så många har.
Fölet syns ju mer i mängden då.
Homme d´Honneur står han på naturlig betäckning?
Jag tyckte det stog det någon stans.
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

För övrigt är inte ETT klass ett-föl särskilt mycket att hänga i julgranen, men hur ska en ny hingst kunna få visa sig om ingen betäcker med honom?
 
Re: Homme d\'Honneur xx 1055

inte lätt i den här hingst- djunglen :)
Tur att den är någon månad kvar innan man ska bestämma sig, ska nog kontakta de som har honom sedan åka och titta.
Han står ju inte så långt ifrån där jag bor.
Nej precis man vet ju inte vad han ger överlags , men visst lite spänning i det hela :D
Det var svårare förra året då mitt sto aldrig har fått föl innan så jag visste inte vad som skulle passa alls, men det gick vägen ändån.
 
Sv: Homme d'Honneur xx 1055

puffar upp den här gamla tråden...
Är nyfiken på om någon vet hur hans avkommor blev?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
404
Senast: WildWilma
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 392
Senast: hundtant
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
618
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 355
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp