Homosassa xx

ellie

Trådstartare
Stammen har jag,men hur jag än försöker så kan jag inte få tag på nån bild på honom..nån som kan hjälpa mig? Är även nyfiken på hur han nerärver sig dressyr/gångartsmässigt.Nån som känner en avkomma? :confused:
 
Såg honom löpa på galoppen mycket på 80 talet när han löpte. Ganska trevlig hingst. Däremot vet jag inte att jag träffat någon avkomma. Han är död det vet du va?
 
Jag har aldrig sett en hingst som hänger så enormt i knäna som Homossassa gör.
Det finns några duktiga avkommor inom fälttävlan bl a Linda Algotssons Provo som har startat ** internationell fälttävlan och han är bara 7 år i år. Hoppar helt ok rör sig väl lite tråkigt än så länge men hon kommer säkert förbättra gången framöver.
 
Tackar tackar för hjälpen :bow:
Hade ingen aning om att han var död,vet inte mycket om honom..men det kunde jag väl ha gissat,eftersom han var född -82 om jag inte missminner mig :idea:
 
Jag har hittat 2st bilder på Homosassa i en gammal Travtidning!! som jag kan skicka till dej om du vill....
 
Japp, han är efter Homosassa. Han heter Good Hihgway, född 94. Han köptes som ridskolenhäst. Funkade inte så bra så han såldes. Nu har min kompis honom, han står kvar i vårt stall. Han är mörkbrun, ca 170 i mkh. Han har hoppat upp till 120. Han var inte mycket riden när han kom, vi undrade på om han överhuvudtaget var inriden. Men han har lärt sig fort.

Han är nu till salu till en ryttare som vill ha en tävlingskompis.

Kram Favina :bump:
 
okej,tack för alla svar!Är nämligen intresserad av en häst som är just efter Homosassa,med halvblodsmamma.. :)
:banana:
 
Ingen som vet en länk till Homosassa där man kan se hela kroppen :confused:

Hade varit roligt att se eftersom min hästgranne är efter honom och i huvudet är dom lika.

Kram Favina :bump:
 
det är ganska vanligt att hästar som löpt länge på banan får häng i framknäna
 
Jag har haft ett sto e. Homosassa xx - Ciceron. En mycket trevlig häst med utmärkt temperament. Hon fick 39p som treåring (gamla skalan) och har tävlat till och med 1.20m.

Det finns bilder på henne på hemsidan, se nedan.

De Homosassa-hästar jag sett har varit trevliga hästar som både rört sig bra och hoppat trevligt, dock utan att vara några enorma talanger. De har dock inte varit så vackra... Alla jag pratat med har berömt deras temperament, det verkar vara hyggliga, lätthanterliga hästar.
 
Min favorithäst på ridskolan är efter Homosassa! :bump: Här ser ni henne, Brava heter hon. Tycker de verkar vara rätt lika i ansiktet, speciellt ögonen. :)
 
Jag rider ofta en häst efter Homosassa på ridskolan. Hon är ca 6 år i år. I skritt och trav går det hur bra som helst, men galoppen är katastrof... hon slår efter skänklarna, tar dem inte och vill inte galoppera i höger varv. Min ridlärare säger att det beror på att hon håller på att sätta vinterpäls och att skänklarna irriterar henne. Jag vet inte hur ofta hon går lektion, jag rider henne iallafall på tisdagar, och det är bara lektion tisdag och torsdag, tror det är någon lektion på onsdagar också, men bara ponny.
Hon är svårfångad i hagen, det var hon inte innan, det kom samtidigt som problemen med galoppen
 
Om du fortfarande inte sett någon bild på Homosassa xx så kan jag scanna in en åt dig :)
 
nope,jag har sett en halvtaskig huvudbild,men det är allt :(,vore jättekul med andra bilder :)
 
Jag har ett treårssto e: Homosassa XX (se bild), hon har bra gångarter bedömd som klass 1 både som föl, ett och tvååring (ej visad som treåring pga växtvärk). De avkommor jag träffat är otroligt snälla, men vet ändå vad de vill. kan testa men ger sig när de blir överbevisade och det glömmer de inte... Har träffat Homosassa hos uppfödaren och har var också väldigt snäll och social, hur kelig som helst trots betäckningssäsong med brunstiga ston i stallet.
Visst hängde han mkt i knäna, men detta var tydligen inte medfött utan något som kommit av åren på galoppbanan. Har inte sett någon avkomma med det heller. Mer info och foton på min pålla finns på :
http://www.angelfire.com/pe/herina/hennessy.html

Finns även en länk till en sida med info om Homosassa där.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 226
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
708
Senast: Krumben
·
Utrustning Tjo, har en rockard av model med bildäck där jag känner att det nog hade varit bra med stänkskydd 🙈😅🫠 Nån som vet av nånstanns man kan...
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Mina ögonlock har blivit så hängiga, tycker att det störo och jag försöker ofta lyfta brynen får att få bort känslan av att de hänger...
2
Svar
24
· Visningar
1 889
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp