Hon är i Katthimlen nu..

S

Sockeplast

min älskade Marissa :cry: :cry: :(


Jag gick till skolan som vanligt, men gick hem tidigare för att jag ville se till henne, då hon de senaste dagarna hade blivit sämre. När jag kom hem låg hon på mattan i hallen och vilade inget konstigt med det. Hon tittade på mig men låg kvar, och jag såg då i hennes blick att något var fel..
Jag vart orolig och satte mig ner bredvid henne och vi gosade en stund, hon började spinna lätt. Sen försökte hon resa sig, men föll ihop mot min arm. Jag blev helt förtvivlad och brast ut i gråt liggandes bredvid henne. Hon hade blivit jättedålig på bara ett par timmar.

Vi hann få säga farväl ordentligt till varandra iaf, medan vi väntade på att min pappa skulle hämta oss. jag bar ut henne till hennes favoritplats på tomten vid dammen. Där satt vi en stund och hon låg på sin favoritfilt, i min famn. Vi kelade och pratade en stund där och Marissa spanade på fiskarna när de simmade förbi. Hon fick lite leverpastej som hon slickade i sig. Allt var lugnt och stilla, och som jag önskade att hon kunde fått somna in just då.

Tre timmar senare var vi inne på akuten för avlivning. jag bar in henne i famnen och hon låg i sin filt, lugnt och stilla. Jag sa att det snart skulle vara över, och lämnade henne inte förrän det var det. Och det sista jag kommer ihåg att jag viskade i hennes öra var "Vi ses snart igen.."

"Det säjs att bara tiden går
så ska den läka alla sår
som sorgsna hjärtan gömmer.
Visst är vårt minne ofta kort
men att en när och kär gått bort
är nåt man aldrig glömmer.

En tröst för den som lämnats kvar
är hoppet som ens hjärta har
trots tårarna man gråter.
För himlens eget löfte är
att älskar man varandra här
så möts man en gång åter."


Marissa vart 20 år, och hon har varit min bästa vän hela mitt liv.
2005_09_23.jpg


Älskar dig för evigt! Den tid vi fick och det livet gav oss kan ingen ta ifrån oss.
Marissa - Oerhört älskad och saknad
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

Förstår att hon är oerhört saknad :( Det är så jobbigt sånt där... usch :cry:
Vet inte riktigt vad jag ska säga, förutom att jag beklagar sorgen *kramar*
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

Det är lika tråkigt att mista dem oavsett hur många gånger man upplever det. Det är ju nackdelen med att ha de små liven i sin närhet. :cry:
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

Glömde säga: Det är en av de finaste katterna jag har sett. Så jag förstår även att hon måste ha varit oerhört älskad...
*kram*
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

åh, tack för uppmuntran! vad jättesnällt sagt av dig, ja hon var verkligen himla fin, såklart världens finaste enligt mig också, och även en riktigt bra vän! fy så tomt det är :(
Ibland känns det som jag ser henne här hemma, det kan vara en mörk skugga i ögonvrån, och man är helt säker på att det är hon, sen kollar man dit och ser att det inte är någonting där.. är det bara inbillning, kanske att huvet inte vant sig vid tomheten, vad tror ni?
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

Jag beklagar sorgen och sörjer med dig. Men tänk att hon fick leva i 20 år! Hon måste ju ha haft ett mycket bra och lyckligt liv med dig. Tänk så många minnen, men saknaden är ju enorm, det förstår jag.

Den 10e Juni är det 2 år sedan jag miste 'pojken' i mitt liv, Felix. Jag fick ha honom i 6 underbara år, jag köpte honom på katthem, men han var bara ca 8 år när han gick bort, helt hastigt, ingen sjukdom, vet fortfarande inte varför det hände. Jag saknar honom, och gråter fortfarande över honom ibland, som nu. Lyckligtvis så hade jag hans vän Frida kvar, från samma bur på katthemmet, och vi tröstade varann. Efter några månader ringde en bekant och frågade om jag ville ta hand om en kattunge som några skaffat och inte kunde behålla pga allergi (hmm) Och jag sa tveksamt ja, Frida gillar inte andra djur, bara människor, men jag hade ett annat hem på lut om det inte skulle fungera. Åhh, så underbar hon var den lilla rangliga ungen med världen längsta svans. Det visade sig att hon föddes 6 veckor efter Felix bortgång, hon är helt olik honom till utseendet, men till sättet, är de skrämmande lika. Jag blev övertygad om att det var Felix reinkarnation. Hon fick heta - Felixa. Det är hon på min avatar. Frida och Felixa blev de bästa vänner, även om det tog 10 dagar. Och nu har jag fått en liten tös till, för 12 dar sen, jag tror hon ska få heta Ofelia.

Ursäkta att jag skrev så mycket, men jag blev så ledsen för din skull, och minnena av Felix sköljde över mig, och blev tvungen att skriva av mig lite.

Kramar till dig från Lotta, Frida, Felixa & Ofelia
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

sitter å små gråter nu.....vilken fin katt å att den levde så länge måste bero på att ni skött henne så väl.
*skickar massa tröst kramar*
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

Åhh, en sån vacker katt! Och så söt när hon var liten! :love: Ja, hon såg då verkligen fin ut för att var 20 år!! Det är så härligt att se katter som har blivit så VÄL omhändertagna i hela sitt långa liv. Heder åt dig.
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

Tack alla för alla snälla ord och tröst!

Lilovibe - vad tråkigt med det som hände dinFelix, men tur att Felixa kom in i bilden då!

Heulwen - Åh, tack! ja den är verkligen superfin.
ja, det är jag med helt säker på! :love:
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

åh tack, ja visst var hon underbar som liten också :) ja hon har verkligen blivit älskad med vördnad och omsorg den kissen! :smirk:
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

stackarn.. börjar nästan gråta, för det kommer ju hända med min katt oxå nån gång. med mig & dig oxå, med alla. min katt är visserligen bara nästan 3 år, men vad som helst kan ju hända..
sörjer med dig! :cry: :( :cry:
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

usch sitter här o storgråter av den där filmen.. hoppas den oxå inkluderar människor, hästar och andra djur:cry:
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

Usch! Sitter här och gråter när jag läser allt. Tänk att hon iaf fick somna in med er och att hon nu har det bra!
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

adore- ja, det kändes iaf bra att hon fick känna av ett bekant ansikte in i det sista..

red passion- vad gulligt sagt av dig, och jag hoppas att du har så rätt! :)
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

Beklagar sorgen :(
Vilken vacker liten katt! :love: Så klart att ni kommer att ses igen!
 
Sv: Hon är i Katthimlen nu..

tack sastra! ja visst är hon :love: :love: ush vad man saknar hennes tassande här hemma! :(
ja precis, såklart att vi kommer ses igen! :smirk:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 419
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 294
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 398
Senast: tott
·
Gnägg Jag behöver bara få skriva av mig och hoppas det är okej. Jag ska snart ta farväl av min älskade häst som fått bedömningen av veterinär...
2
Svar
21
· Visningar
2 588
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp