Hon fraser och marrar ar kattungarna och mamman...

Ramona

Trådstartare
Hjalp, jag vet inte vad jag ska gora.
Jag har 2 katter. En perserkatt 3 ar som vi fick fran Djurskyddsforeningen for 2 1/2 ar sedan och en bondkatt vi fick som kattunge forra sommaren. Perserkatten ar steriliserad, men nu har bondkatten fatt 5 jattefina kattungar. Det ar roligt och vi tycker alla att de ar fina och sota...de ar 4 dagar gamla...men "Princess" (perserkatten) HATAR dessa sma liven. Hon fraser och marrar. Aven mamman till kattungarna morrar hon at. Och de ar ju basta vanner!! De har fran forsta borjan gosat och tvattat varandra, atit ur samma skal mm. Tills nu!
Nu later Princess inte mamman ata, eller ens ga forbi henne utan att marra. Jag brukar givetvis saga till henne, men vet heller inte om detta ar ratt.

Vad ska jag gora??? Jag vill ju ha frid och fred i mitt hem, inga brak.

Princess kan ligga i mitt kna framfor TV:n och sova, nar den andra katten kommer in, sa fort hon ser henne borjar hon morra.
Detta ar ju min lilla princessa!! Hon har aldrig morrat forrut!! Vi har en galen terrier och en massa hastar....aldrig har Princess varit hotfull mot nagonting. Hon tvattar ju varan terrier....

Jag ar desperat. Varfor gor hon pa detta sattet? Vad ska jag gora at det?
Bada katterna gar ut och in som de vill, men kattluckan ar last pa natten sa de ar bada inne. Kattmamman ar inne pa heltid numera, men det ar ju inte hon som staller till problem.
 
Om kattungarna bara är 4 dagar gamla så tycker jag att du ska ta det lugnt ett tag så länge hon inte ger sig på kattungarna.
Det är ju en ny erfarenhet för henne så jag skulle tro att hon vänjer sig :)
Lycka Till
 
Sådär gjorde min huskatt när rexen hade kattungar. Rexen och huskatten som i vanliga fall är bästa vänner gick helt plötsligt inte alls ihop. Huskatten blev sur och vresig. Men det är itne så konstigt egentligen. Mamma katt luktar ju väldigt annorlunda nu och hemmet har invaderats av små främmande kryp som luktar illa :D

Ge tdet tid och se till att persern inte kommer år kattungarna så kommer det nog att lösa sig. Min huskatt var sur på kattungarna till de blev ca 10 veckor gamla men se´n var det lugnt.
 
Tack for svaren!

Jag ska ta det lugnt och se vad som hander....jag brukar inte fa panik over saker och ting, men persern ar ju annars sa lugn och snall mot alla och allting. Min lilla princessa. :)

Kattungarna kommer ju inte att bo har i framtiden heller, de far ju nya hem. Sa tillslut far jag val min husfrid tillbaka.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 120
Senast: Migo
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 304
Senast: Inglorion
·
Övr. Katt Ni har sakert sett dem pa tv eller last om dem i dagstidningar och skvallerblaskor. Manniskor som utat sett lever ett helt normalt liv...
Svar
3
· Visningar
938
Senast: Sastra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp