Bukefalos 28 år!

Hon fryser...=(

Qodrofenia

Trådstartare
För första gången i mitt liv som hundägare har jag stött på en hund som fryser så mycket att det blir en plåga för henne att gå ut :(
Så nu behöver jag hjälp från er som har erfarenhet av hundtäcken..Hur mäter man för att få rätt storlek och var finns dom att köpa på nätet till rimligt pris?

Tro inte lillflickan kommer uppskatta täcke .Men vad gör man :crazy:
Hon skakar! Och i går fick min man nästan bära hem henne efter 5min ute(10 minus grader) :cry:
Och det går ju inte att ta upp henne och värma henne under jackan på sig själv heller då hon väger 35 kg :smirk:
 
Vovve vill också ha kläder :)
Börjes har billiga och bra har ett regntätt med fleec för 159 eller något, Annars har dom flesta djuraffärer fast dock är dom ofta dyra.
Man mäter som med häst täcken , från "manken" nacken på hunden till rumpan,

Hoppas du hittar något täcke så vovve slipper frysa :D
 
Nu har jag kollat runt lite på nätet.Men jag säger då bara en sak :crazy:Fasen vad fult allt är..Jag vägrar liksom sätta på min hund ett täcke i fleece som är rosa med blå elefanter :crazy:
Jag behöver nog det som kallas overall.Det som går ner över benen och som täcker magen

Och jag vill ju ha med bra kvalitet..det ska ju hålla ett par år så att säga..
Jag hittade ett täcke (overall)Som hette hurtta 3-in-1 Är det ett bra täcke??? :confused:

*Hanna förvirrad bland zebraränder och nalletyg :crazy:*
 
Snälla hjälp mig någon då :crazy:
Måste ha tag i ett täcke ju..Och här i stan på zooaffären hadde dom inga..
 
Jag har aldrig hittat täcken i djuraffärer som jag tyckt om.
Jag har PM:at ett alternativ till dig ;)
 
Kan tänka mig en din hund komma gående i en overall med rosa elefanter :D :angel:
Förstår ditt problem hade också svårt att hitta ett täcke till min vovve , så jag sydde ett själv :), Blev ett orange :devil: En svart labbe med orangt täcke :crazy:

Men en overall låter bra till en frusen vovve,
Verkar inte som någon har nån erfarenhet av täcken , Inte jag heller, Fråga i en hundsportsbutik dom brukar kunna mer om märken och kvalite.

Puttar upp tråden lite iallafall :D
 
Nää det verkar inte som om det är många här som har fryslortar till vovvar här.. :smirk:

Jag skulle ha haft ett täcke med ben på..typ En overall.
Ridskolechäfens pudel har en sådan...
ROSA :crazy:
Måste ju finnas i andra färger :confused:
 
Min kille e lite frusen av sej han med.. inte så välutrustad för o bo på dessa breddgrader.. hihi=)
Men han e såååå stor (en halvårs gammal Grandis).
Funderar på o fixa till ett av mina ponnyländtäcken till honom.. e bra i längden dock lite långt utmed sidorna... men d kan ju inte va så svårt o fixa!!

hoppas du hittar nått =)
 
vi har hundtäcken från börjes, de är bra, men om man vill ha något under magen ex så går det utmärkt att ta en bit fleece som täcker under och sätta dit en praktisk anorning som håller fast det (ett snöre man knyter upp eller kardborre på insidan men det är så jobbigt att sätta dit och få det rätt och bra framför allt =) ). är hunden bred kan man ta lite fleece som går mellan frambenen också (som på vår tik som fryser en del). om ni brukar motionera med hunden (cykla eller springa) så att den nöter mycket på trampdynorna mot asfalten så kan den få köldkrämpor (massiva) av det. har ett dagbarn som har det för att matte är lite -harkel- "extrem". han kan inte vara ute länge i minusgrader utan att måsta stanna och hålla uppe ett ben så måste man gå och värma tassarna innan han kan gå igen.

lycka till med täcket! =)
 

Liknande trådar

Utrustning Vet inte om det finns sedan tidigare en sådan här tråd, om så är fallet ber jag om ursäkt! Nu är vintern här! -20 grader står det på...
2
Svar
20
· Visningar
3 520
Senast: Kookaburra
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 005
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp