Bukefalos 28 år!

Hon har snott min sadel!

SoffiProppi

Trådstartare
Jävla *piiiiip* :devil::mad:

Är så förbannad... Skulle sälja min allroundsadel och det ringde en ifrån stan som ville komma och kolla. Hon tittade och vi pratade lite, hon berätta om sin häst som skulle ha sadel etc.

Hon frågade om hon kunde få låna sadeln och lämna tillbaka den på lördagen och godtrogen som man är sa jag javisst. Hon lämnade ett nummer och kände tydligen någon som bodde på våran gata (vars dotter jag känner vagt).

Hon kom alltså i torsdags och hämtade sadel och på lördagen skickade jag ett sms då jag började bli lite småorolig då jag inte hört ett ord från dem. Idag skickade jag ytterliggare ett och fick tillbaka "Fel nummer". :crazy:

Faan att jag alltid ska lita på folk... Hon verkade ju så jävla trovärdig!! Hon visste vem min tränare var och påstod att de tränat för henne. Är så arg på mig själv, dumma dumma dumma........!!!!

Imorgon ska jag ringa numret hon gav och försöka reda ut vem det går till och om de vet vem "Jonna" är. Har även kontaktat familjen hon påstod sig känna och se om de vet vem hon är. Har dock inte fått svar av dem än.

Ska man ringa polis? Hur ska jag gå tillväga?
 
Sv: Hon har snott min sadel!

Ja ring polisen!!!

Fy att man inte kan lita på folk!
 
Sv: Hon har snott min sadel!

men fy :devil: !
Så arg jag blir!
Jag hoppas för din skull att sadeln inte var värd alltför mycket! Eller att hon blivit sjuk och inte kunnat höra av sig.. Men det känns lite för naivt och tro det ...
 
Sv: Hon har snott min sadel!

urs va irriterande!
Sånnt är så tråkigt för man tror endå man kan lita på folk...å hur vågar man göra något sånnt som sadelspekulant?
Hoppas de löser sig för dig, ring polisen och sådär

hur tog hon kontakt med dig från första början? du kanske kan nå henne på ne nummret hon ringde från alternativt mailen?
 
Sv: Hon har snott min sadel!

Det är därför man gör upp från början om "öppet köp" och så ska man skriva kvitto där det står att öppet köp gäller till det datumet.

Och alltid ta pengar i förskott!!
 
Sv: Hon har snott min sadel!

Usch vad tråkigt! Jag är oerhört tacksam att jag kunde få min sadel på öppet köp ifall den inte hade passat... Men förhoppningsvis kan du få tillbaka din sadel!
 
Sv: Hon har snott min sadel!

Tkr faktiskt du har dig själv att skylla lite... Tar alltid pengarna i förskott när jag lämnar på öppet köp och skriver kvitto.

Men visst det är hemskt att man inte kan lita på folk.
 
Sv: Hon har snott min sadel!

Usch vilket folk det finns. Jag är lika godtrogen som du och lånat ut sadlar för provning samt även låtit en tjej låna sadelgjord ett tag (som jag inte kände alls). Peppar peppar har aldrig något hänt! Har alltid fått tillbaka sadlarna i fint skick och vid bestämd tid! Så håll hoppet uppe och tappa inte tron helt på folk! Det finns massor som är bra också:).
 
Sv: Hon har snott min sadel!

men fy :devil: !
Så arg jag blir!
Jag hoppas för din skull att sadeln inte var värd alltför mycket! Eller att hon blivit sjuk och inte kunnat höra av sig.. Men det känns lite för naivt och tro det ...

Den var inte värd mer än 4000:- (även om det är en stor summa för mig, men jag har en annan sadel tillsalu för 10 000, tur de inte var den....) men det som var jobbigast var att bli så svekt.

Faktiskt så är det lite så jag tänker... Hon kanske lånade någons mobil när han ringde mig och därför tror de som har den att jag skickat fel........ Meeen, ja, det känns lite naivt....
 
Sv: Hon har snott min sadel!

urs va irriterande!
Sånnt är så tråkigt för man tror endå man kan lita på folk...å hur vågar man göra något sånnt som sadelspekulant?
Hoppas de löser sig för dig, ring polisen och sådär

hur tog hon kontakt med dig från första början? du kanske kan nå henne på ne nummret hon ringde från alternativt mailen?

Hon måste ju ljugit ihop en jävla historia också, om hennes dotter som skulle ha sadel och att hon kände min tränare bla bla bla....

Hon ringde. Jag har skickat 2 sms till numret hon ringde från men fick tillbaka "Fel nummer" :grin: Söker man på det så är de ngn typ av jobbnummer lr nått... Får inget namn.
 
Sv: Hon har snott min sadel!

Det är därför man gör upp från början om "öppet köp" och så ska man skriva kvitto där det står att öppet köp gäller till det datumet.

Och alltid ta pengar i förskott!!

Det har jag lärt mig nu..... Fy vad jag är ledsen på henne... Litade verkligen på henne, verkade som en hel go hästmamma men där ser man...
 
Sv: Hon har snott min sadel!

Usch vilket folk det finns. Jag är lika godtrogen som du och lånat ut sadlar för provning samt även låtit en tjej låna sadelgjord ett tag (som jag inte kände alls). Peppar peppar har aldrig något hänt! Har alltid fått tillbaka sadlarna i fint skick och vid bestämd tid! Så håll hoppet uppe och tappa inte tron helt på folk! Det finns massor som är bra också:).

Det var precis så jag trodde det skulle gå till!! Har skickat iväg denna sadel förut till en helt okänd människa, hon betalade, jag skickade iväg, den passade inte, hon skickade tillbaka sadeln i topptrim och fick pengarna tillbaka.

Tråkigt att man inte kan lita på folk... :(
 
Sv: Hon har snott min sadel!

Tkr faktiskt du har dig själv att skylla lite... Tar alltid pengarna i förskott när jag lämnar på öppet köp och skriver kvitto.

Men visst det är hemskt att man inte kan lita på folk.

Du kan tänka att jag faktiskt är ganska sur på mig själv som var så "lätt".... :cool:

Men jag tänkte liksom "hon bor i stan, har dotter, häst, uppgett jobb, gett nummer och känner några bekanta till oss, visst, henne kan man lita på". Men nope...
 
Sv: Hon har snott min sadel!

Men! :eek: Vad är det för fel på folk?

Jag köpte nyligen en sadel begagnad som jag fick ta med mig (men jag betalade så klart när jag hämtade den för att prova och sen så hade jag fått lämna tillbaka sadeln och fått pengarna tillbaka om den inte passat) och jag fick dåligt samvete för att det tog några timmar innan jag hade kollat och testat och sett att jag skulle behålla den för den passade bra. Jag tyckte det var lång tid för säljaren vänta på besked... (Det var ca 20 min körväg från stallet jag stod i bara)
 
Sv: Hon har snott min sadel!

hört något mer om sadlen?

Ringde numret hon gav i morse. Kom till någon kille som verkade allmänt förvirrad. Han sa mer att det inte fanns någon Jonna på det här numret och bla bla. Frågade honom om han visste vem hon var, efternamn alt nummer men nope, inget.... :cool:
 
Sv: Hon har snott min sadel!

Polisanmäl.

Skriv ihop ett flygblad och sätt upp i alla butiker nära stall, på ridskolor i närheten, på övriga stall och ridhus. Beskriv människan, beskriv sadeln. Sätt ut ditt telefonnummer och berätta att du gärna tar emot tips om det är någon som tror att de vet något om sadeln. Kolla säljesannonserna, kanske är den redan till salu igen.

Berätta för ALLA du känner som håller på med hästar. Tränare, kompisar, kompisars vänner - alla.

Helt plötsligt kan det bli väldigt jobbigt att försöka komma undan med din sadel. Och förhoppningsvis kommer den tillbaka. Gör den INTE det har du i alla fall varnat en hel hög med andra människor.
 
Sv: Hon har snott min sadel!

Usch vilken tråkig historia, jag hoppas verkligen att den får ett lyckligt slut ändå. Tänk var mkt oärliga personer det finns, inte undra på att man får svårare och svårare att lita på folk. Jag tillhör tyvärr själv den skara människor som lätt skulle kunna råka ut för liknande eftersom jag gärna vill tro gott om alla...men det börjar ändra sig det också faktiskt, tyvärr får man väl säga, det är ingen trevlig utveckling ändå :(
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 171
Senast: cirkus
·
Äldre Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan...
Svar
8
· Visningar
1 219
Senast: WBanna
·
Utrustning Hej! Jag har köpt en sadel på Blocket där ägaren i sin annons skrev att hon lämnar sadeln på öppet köp i ett par dagar. Hon skickade...
2
Svar
34
· Visningar
3 168
Senast: labb
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 218
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp