Hona eller hane på kattungar *bilder*

landet

Trådstartare
Jag är helt värdelös att kolla kön på katt, denna är 4 veckor. Är det en tjej eller kille?
 

Bifogade filer

  • 20200620_095151.jpg
    20200620_095151.jpg
    291,3 KB · Visningar: 888
Jämför dem med varandra utifrån denna beskrivning från scandinavianragdolls. Hjälpte mig att bestämma kön på 6 v kattunge i höstas ( hane):

Avstådet mellan anus och kön
På en hona är avståndet kortare än på en hane. Har man både honor och hanar i kullen är detta oftast det enklaste att gå efter

Könets utseende
Man brukar många gånger säga att honans anus och kön tillsammans ser ut som ett semikolon ;
medan hanens bakdel mer påminner om ett kolon :
Honans kön visar sig som ett streck medan man på hanen bara ser en liten prick.
 
Jämför dem med varandra utifrån denna beskrivning från scandinavianragdolls. Hjälpte mig att bestämma kön på 6 v kattunge i höstas ( hane):

Avstådet mellan anus och kön
På en hona är avståndet kortare än på en hane. Har man både honor och hanar i kullen är detta oftast det enklaste att gå efter

Könets utseende
Man brukar många gånger säga att honans anus och kön tillsammans ser ut som ett semikolon ;
medan hanens bakdel mer påminner om ett kolon :
Honans kön visar sig som ett streck medan man på hanen bara ser en liten prick.
Hittade detta oxå när jag googlade men kände ändå att jag inte kunde bestämma mig för vilka kön det var.
 

Liknande trådar

Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
515
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt Hej! Vi köpte en kattunge igår som säljarna sa var en hona, men när vi (amatörer) kollar så tycker vi att det ser ut som en hane. Finns...
Svar
7
· Visningar
1 347
Senast: Marty
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har under 2 veckor försökt göra en könsbestämning på mina två kattungar. Dock har jag inte lyckats trots att jag kollat på...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Joel
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 643
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp