Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

hona/hane?

B

Bukinnan

Hur ser man om det är en han eller honkatt förutom p å det "vanliga" sättet? :confused:

K

Kiddo

Honkatter är i regel finlemmade, och hankatter är lite grövre. Sedan har jag också fått uppfattningen att hankatter är mer tillgivna, medans honkatter är lite mer... bitchiga.

Det beror ju på ras, vissa raser är det lätt att se skillnad på könen, andra svårare, sedan har ju inte alla katter lika utpräglad könskaraktär.
I min ras (korat) är det generellt ganska lätt att se skillnad på dem, eftersom hanarna är betydligt kraftigare än honorna, som är "små prinsessor". Men är man inte van att se rasen är det i princip omöjligt. Hos huskatter kan det vara svårt, eftersom man inte har en aning om hur katten "förväntas" se ut...

B

Bukinnan

Men visst är det så att honan ska ha ett uppochnedvänt utroppstecken när man lyfter på svansen och hanen bara prick!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6450 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Katt Hej! Skulle behöva tips och råd för att göra det så bra som möjligt för våra två katter när vi ska flytta. Har idag två katter 11 år...
Svar
6
· Visningar
644
  • Artikel
Radannons Hej har en katt som blir 9månader nu? Hon är en grå vit hona som är försiktig men samtidigt så nyfiken, för att få henne att komma och...
Svar
0
· Visningar
270
Övr.Katt Jag har en underbar Norsk Skogkatt hona (kastrerad) som kommer att få en liten kompis i höst. Jag har alltid drömt om en Sibirisk katt...
Svar
17
· Visningar
904
  • Låst
Övr.Katt Hej! Jag har en fantastiskt vacker blandrashona (50% ragdoll och 50% scottish straight) med underbar personlighet som jag önskar para...
2
Svar
27
· Visningar
3 573

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Smörja mulen med?
  • Veka kotor och x bent

Omröstningar