Honda cr-v -07 vill inte starta

Millicent

Trådstartare
Okej lite bakgrund först jag har haft bilen sedan sommaren -19 och inte haft problem med att starta den på vintern (eller alls) tidigare. Men nu för första gången i början av veckan så ville den inte alls när jag satte i nyckeln och vred. Det blev liksom bara ett långsamt tuggande ljud från motorn som tillslut stannade av (motorn startade aldrig). Testade att starta den igen någon timme senare och då fungerade den klockrent och har gått som vanligt resten av veckan, tills idag när jag stötte på samma fenomen igen.

Någon som vågar sig på en gissning vad det kan bero på? Jag har en video inifrån bilen där man ser lampor + hör ljudet från motorhuven ifall min beskrivning av problemet är för kass :bag:
 
Okej lite bakgrund först jag har haft bilen sedan sommaren -19 och inte haft problem med att starta den på vintern (eller alls) tidigare. Men nu för första gången i början av veckan så ville den inte alls när jag satte i nyckeln och vred. Det blev liksom bara ett långsamt tuggande ljud från motorn som tillslut stannade av (motorn startade aldrig). Testade att starta den igen någon timme senare och då fungerade den klockrent och har gått som vanligt resten av veckan, tills idag när jag stötte på samma fenomen igen.

Någon som vågar sig på en gissning vad det kan bero på? Jag har en video inifrån bilen där man ser lampor + hör ljudet från motorhuven ifall min beskrivning av problemet är för kass :bag:
Dåligt batteri?
 
Ja men det kan det kanske vara? Försökte söka efter hur ett dåligt batteri låter men tyckte inte att det var riktigt samma ljud men det kan säkert skilja sig åt mellan olika bilar?

Jag tycker det låter som startmotorn inte inte går runt ordentligt.
Mest troligt pga. batteriet inte orkar. Kyla puttar lätt ett dåligt eller svagt laddat batteri över kanten.
Kolla att batteripolerna sitter ordentligt, det kan ge liknande effekt om de är glappiga.

Seeegt snurrande som går långsamt och ojämnt, så släpper det aningens men saktar ner direkt igen, blir ofta ännu segare om du försöker länge. Till skillnad från om startmotorn går som den ska, då har du ett jämnt snurrljud som är snabbare.
 
Kör du bara korta sträckor hinner inte generatorn ladda batteriet ordentligt och då blir det trött till slut; speciellt när det börjar bli lite kallare ute.
Märker stor skillnad på min CR-V från 01 nu när jag i princip bara jobbar hemifrån; var till och med tvungen att ladda batteriet i somras när jag inte kört den alls på två veckor!
 
Gäller att koppla dem rätt också! 😇
Joo det blev lite trial and error! :laugh: Vi testade två olika guider så det känns inte som att vi kunde gjort mycket annorlunda så här i efterhand men jag ska fråga mekanikern när jag väl får tid :)

De borde verkligen ta upp sånt här lite snabbt på trafikskolan känner jag! Typ i teorisalen skulle de kunna ha två batterier där man får testa/se hur man kopplar rätt :bag:
 
Joo det blev lite trial and error! :laugh: Vi testade två olika guider så det känns inte som att vi kunde gjort mycket annorlunda så här i efterhand men jag ska fråga mekanikern när jag väl får tid :)

De borde verkligen ta upp sånt här lite snabbt på trafikskolan känner jag! Typ i teorisalen skulle de kunna ha två batterier där man får testa/se hur man kopplar rätt :bag:
Två olika guider :confused:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 056
Senast: Ajda
·
Äldre Så länge höll den här bilen, suck.. För några dagar sedan så blev jag glad ägare till en ny bil, Audi A6 Avant Quattro -02. Underbart...
Svar
10
· Visningar
2 373
Senast: Cydonia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 568
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp