Bukefalos 28 år!

honkatt som markerar?

wtf

Trådstartare
kan det stämma det?
min granne plingade på nyss och påstod att min (sedan många år kastrerad) honkatt har varit inne hos henne och markerat på fönstret. Hon har två hankatter som är inne hela tiden, vet inte om dom är kastrerade.

Min honkatt har aldrig nånsin kissat inne och om vi har råkat stänga in till kattlådan har hon hellre kissat i en blomkruka än på golvet/möbler.

Jag vet att min katt har varit en flitig besökare hos en annan granne där vi bodde förut, även hon hade katter och aldrig nånsin fick jag höra att hon hade kissat inne.

Jag tycker inte att det känns troligt att det är min katt, att markera på det där viset känns mer som en hankattsgrej? eller har jag fel?
 
Sv: honkatt som markerar?

en hona kan mkt väl revirmarkera, även kastrater.... sen om det är din katt eller någon annan som pinkat på deras fönster är ju svårt att säga..

Det bästa vore kanske att se till att din hona inte springer in till grannarna :crazy:
 
Sv: honkatt som markerar?

är inte det lite upp till den som släpper in henne att inte göra det?
grannen har ju hittills tyckt att det varit roligt att ha henne där medan jag inte har tyckt att det varit lämpligt.
det skulle inte ens vara svårt att neka henne att komma in eftersom hon är rädd för alla människor utomhus.
 
Sv: honkatt som markerar?

Så grannarna får inte ha en dörr eller fönster öppet eftersom din katt skulle kunna springa in:crazy: Vill dom inte ha katten där så vill dom inte de! Det är din skyldighet att hålla koll på din katt de ska grannarna ej behöva....

Kan du inte hålla katten borta får du väl göra en inhägnad.... skulle jag få besök av samma katt ofta som kom in i mitt hus hade jag fånga in katten och lämna den hos polisen:devil:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 229
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 670
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp