Bukefalos 28 år!

Honkatt som visade sig vara en hane...

Elisha

Trådstartare
Har fått en smärre chock nu när kattungen på 6,5 månad börjat jucka mot hans syster och idag såg vi både snopp och bollar.. Den är märkt som hona vid vet.besiktning och i passet..

Är detta vanligt att större kliniker ser fel? :o ska kastrera på lördag..
 
På små kattungar kan det vara fel och är veterinären inte van så kan de se fel. Även om det såklart inte borde hända.
 
Ja, det låter som att både uppfödare och veterinär slarvat. Visst finns det könsbytare, men i ärlighetens namn brukar det vara att man tagit fel tidigt och sen inte kollat tillräckligt noga efteråt.
 
Vet tyvärr att en del veterinärer inte könsbestämmer vid besiktning. De utgår ifrån att de kön uppfödaren anger stämmer.
 
Jag var alltså med vid besiktningen och vet. Konstaterade noga att "det här är en liten tjej.."
 
Tycker det låter lite knepigt att en veterinär missar men det går ju inte att göra mycket åt det nu än att skära honom.

Annars tror jag det är väldigt vanligt, min särbos gamla kisses föräldrar hade båda kvinnliga namn :D de fick flera kullar men den första var lite av en överraskning.

Det är därför det är är bra att ha sköldisar, det var inget att fundera på när det gällde mina!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 056
Senast: Rugge
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 458
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 554
Katthälsa Vill börja med att vi har varit hos veterinär igår (och pratat med samma vet idag i telefon) men vi kommer inte direkt fram till något...
Svar
2
· Visningar
2 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp