Hööks höst/vinter 2018

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D
Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens nyheter?

Själv är jag faktiskt väldigt positivt överraskad. Helt mina färgskalor och tillsynes trevliga saker. Gillar de turkosa/blåa/gråa schabraken, de mjuka tröjorna och de helskodda bomullsridbyxorna.
 
Är också taggad :D Hade velat se schyssta senskydd som inte kostade skjotan men ändå är prisvärda, typ från equi-guard som fanns tidigare. Vet någon varför de byttes ut? Har kännt på senskydden från fairfield och jag tycker de känns ganska plastiga och "mjuka". Vill också se stilrena boots i konstläder som är billiga :D Helst gratis!! Fina fleecetäcken uppskattas också!
 
Av det som hunnit komma ut på hemsidan så gillar jag milbrook parkasen, känns den trevlig blir det nog en sån i vinter. Någon som har erfarenhet av fuskdun?
 
Ser väldigt blandat ut tycker jag, mycket tråkigt men en och annan fin grej också!
Jackan Martha ser väldigt fin ut i färgen sand :love: Dock inte en chans att jag lägger 1000 kr på en hööksjacka, så den kommer inte hamna i min garderob.
Annars gillar jag tröjan Chenny också, men igen lite dyr. Tycker sällan hööks kläder är värda priset.

Och pållarna villhöver varsitt grått Chesterville schabrak!
 
Av det som hunnit komma ut på hemsidan så gillar jag milbrook parkasen, känns den trevlig blir det nog en sån i vinter. Någon som har erfarenhet av fuskdun?
Det finns ju en djungel av olika fuskdunsmaterial. Jag ville köpa en tunn dunjacka för 3 år sedan, i butiken övertygade försäljaren mig om att jag istället ville ha deras typ av fuskdun - lika varmt, men inte lika känsligt och "läcker" aldrig. 3 år senare kan jag bara tacka försäljaren som hade helt rätt.
Är supernöjd med min jacka. Materialet i den heter thermoball.

F.ö så väntar jag på ett billigt ulltäcke utan kryssgjordar. Och på mailutskicket från hööks så såg det minsann ut att komma just precis ett sådant!
Men icke - nu när jag bläddrat igenom katalogen så näe. Fusk att använda ett täcke till plåtning som sedan inte skall säljas :arghh:
 
Senast ändrad:
Måste skriva mitt obligatoriska Hööks är en riktig skitbutik inlägg. Knappt värt det ens när det är halva priset.
Jag gillar deras grimmor! :up: Men de kan variera lite i storlekarna, dvs ibland passar ponny och ibland cob :cool:
 
Måste skriva mitt obligatoriska Hööks är en riktig skitbutik inlägg. Knappt värt det ens när det är halva priset.

Vissa grejer är okej att köpa där, tycker jag. Förbrukningsvaror som olika sprayer, salvor, lädervård osv funkar ju lika bra att köpa där som nån annanstans. Basicgrimmorna är också okej, och JH Collection schabraken gillar jag ofta! Och så har jag upptäckt att Fairfield-täckena faktiskt är helt okej.

Men annars håller jag med dig. De har ofta liksom budgetprylar men till extrema överpriser. Ibland faller jag för något ändå och köper t.ex. ett träns som känns fint i lädret, eller ett par chaps som är billiga och okej, men det går utan undantag sönder inom den första månaden.
 
Fick katalogen igår. Fina färger (gillar rött, mörkblått och grått) men hittade inget som jag ville ha. Plånboken tackar än en gång. ;) Behöver inte mer hästgrejer heller.

Köper sällan något nytt från Hööks, oftast bara på rea. Tyvärr motsvarar inte prisena med kvaliteten på grejerna, det är bara att inse. Tycker det var bättre förr. Tex har jag flera gamla schabrak (Showmaster - när slutade de att säljas?) som är fina i formen och inte noppiga trots flitig användning, bara något blekta. Jämfört med något nyare schabrak från Hööks som inte är speciellt mycket använda men som blev noppiga direkt :down:
 
Kollat i katalogen på nätet och hittat lite intressant. Måste bara prova och se om det är nått att ha.
Fanns ett par schabrak jag vill ha men har inget behov för dom (hade visst över 40 schabrak när jag räknade)
Ska köpa lite stalltillbehör om jag inte hittar samma billigare på annat ställe.
 
Av de nyheter jag sett på hemsidan gillade jag jackan Martha och tränset Mordon Fairfield. Jackan Digby såg OK ut också. Ridbyxorna Clifton från JH Collection var fina, men då köper jag hellre Pikeurs barnridbyxor till nästan samma pris. Trista färger på de nya schabraken, känns nästan lite urblekta från början.
 
Kollat i katalogen på nätet och hittat lite intressant. Måste bara prova och se om det är nått att ha.
Fanns ett par schabrak jag vill ha men har inget behov för dom (hade visst över 40 schabrak när jag räknade)
Ska köpa lite stalltillbehör om jag inte hittar samma billigare på annat ställe.

Och folk skrattade åt mina 34 :D
 
Gillade schabraket Chesterville från JH. Egentligen avyttrar jag hästsaker men tror medryttarhästen skulle vara jättefin i det :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp