Hopp/Ft-hingstar med bra front?

P

Papaya

Vad finns det för hopphingstar/fälttävlanshingstar (inkl eng.fullblod) som lämnar stark överlinje (hingsten bör vara långlinjerad också), högställda avkommor med bra halsar (no-no är brett ansatt samt kort hals) samt ädelhet??

I Sverige eller utomlands.

Tack!
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

Den första som poppade upp i min skalle är Camaro M, han fick 9 på typ och 8 på huvud hals och bål.
Han nedärver även bra gångarter vilket ju är ett plus om man vill ha en ft-häst.

Jag återkommer om jag kommer på fler.

En hingst med quidam de revel i sig kan nog passa också, de har ofta stark överlinje och är för det mesta väldigt vackra.
 
Senast ändrad:
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

Tack! Då blir det Calido 2+2 men det kanske inte gör något? Finns det film på Camaro? Hittar inget alls. Hur har han tävlat? Finns ju inget alls på hemsidan?

Vad tror vi om Favorit Ask?
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

svårt att ge exempel om du inte säger ditt stos stam. jag rekomenderar heller inte 2+2 i linjeavel då jag tycker att det är inavel. 6 brukar man säga är det magiska talet (inte närmare släkt än så).
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

Lucky Point? Åtminstone motsvarar han själv din beskrivning, möjligen då att ha inte är så långlinjerad.
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

Stoet är efter Cero, finns i Tyskland just nu. Hon är snygg men är kort och kompakt, grovt ansatt hals och ganska kort hals. Ganska liten. Därför söker jag en långlinjerad hingst som är högställd med mycket bra hals.
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

Räcker inte med bara pappan för att rekomendera en hingst minst 3 led gärna fler....
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

måste man rekommendera speciellt till ts sto? Kan inte alla komma på hingstar som passar ts beskrivning så kan hon själv sålla bland svaren.
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

eftersom TS svarade att Camaro M inte passade hennes sto då hon är ee: Calido så känns det som att ts är ute efter hingst till sitt sto.
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

Tanken var i "allmänhet" att hitta hopphingstar med bra front, så jag kan ha en lista sen så det kanske var dumt av mig att skriva det där med Calido. Så det är mer i allmänhet jag vill ha! :)
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

okki... jag gillar mitt Orlando stos front, har sett flera avkommor e: Orlando med bra front neg. med dem att flera har väldigt bred ansatt hals.

Heartbeat lämnar bra frontar överlag och har mycket fullblod i sig.
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

Och jag har hört precis tvärtemot av en domare som dömer flera hundra hästar per år att Heartbeat lämnar brett och lågt ansatta halsar. Att det skulle vara hans största nackdel. Men dom hoppar bra.

Jag skulle nog personligen ta en titt på Hip Hop om man vill få fram bra ft-hästar.
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

jag kan absolut ha fel men de som jag har sett har varit otroligt snygga i fronten långt ifrån 100-tals dock.

tycker t.ex Calido lämnar lite tråkiga frontar, Emmerton lik så...

Jag tycker att Hip hop är en medioker hingst men också min högst personliga åsikt.

Har du tittat på Corlensky G??? vet inte om de blir FT hästar men hoppa kan de.
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

Och jag tycker tvärt om vad det gäller Calido, just framdelen brukar vara väldigt snygg.
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

ja smaken är som baken.
jag tycker att man använder Calido lite på vinst och förlust, vissa avkommors frontar blir super fina gillar t.ex coup de coeur och han är e: Calido.
Men om jag går ut i stallet och tittar på min egen e: calido så tycker jag att hon inte är ens i närheten av sin mamma och mormor i fronten utan lite lågställd. Har sett flera avkommor med samma problem som min och nej det tycker jag inte är en bra front men min e: Calido har andra fördelar som jag anser kommer bli mer värdefulla i framtiden än om fronten är super snygg eller ej, men det var fronten som var i fokus här.

vilka tycker ni lämnar fin frontar??? riktar frågan till både cirkus och moonstruck eftersom de jag tycker var tydligen helt fel.
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

KL
Cosmeo har jag sett flera fina ungar efter (har en själv :love:). Flera har fått 9:or på typ på fölvisningarna. Annars säger jag Ludwigs Champion och Corlensky.

Min Cosmeo bebis:

1314301447_resized.jpg


1314301461_resized.jpg


1313352896_resized.jpg
 
Sv: Hopp/Ft-hingstar med bra front?

Corlensky har jag sett endel ungar med bra framparti (jag kan inte med att använda ordet front av ngn outgrundlig anledning - jag tycker det låter som om man pratar om en bil då). Har inte sett tillräckligt många av de andra för att komma med ngt uttalande egentligen.

Svårt att generalisera tror jag. Men nog borde det finnas hingstar mot hopp/flt som har bra halsansättning och som också nedärver det
 

Liknande trådar

Avel Hej, jag skulle vilja ha tips om hopphingstar att betäcka mitt D-ponny sto med! Meningen är att helst få fram en framtida tävlingshäst...
2
Svar
24
· Visningar
3 471
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 512
Senast: HMQ
·
Islandshäst Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp i letandet efter hingst åt vårat sto. Det är första gången jag själv ska ta föl, men hon har haft...
Svar
3
· Visningar
1 279
Senast: valvis
·
Avel Jag har lite funderingar inför ev betäckning 2016 - gäller att vara ute i god tid... ;-) Stoet är f 2010, med stammen Don...
Svar
17
· Visningar
3 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp