Hopp-provet på Hippologintagningen

S

sthlm23

Är det någon som vet hur lång den banan är? Jag har hört att höjden är 110cm, och det är väl inte så farligt om det inte är värsta knixiga vägarna och avstånden. Någon som har gjort provet som kan komma med lite info?
 
Jag har flera kompisar som gjort proven och det är inte särskilt svårt. Banan är enkel - om jag inte minns fel bara ett par hinder med snälla avstånd.

Kan kolla mer om du vill!

/C
 
Det är inte så svårt... hindren är kring 1m, (max 1.10) och först hoppar man tre hinder med relaterat avstånd på böjt och rakt spår...detta är vad jag har hört, eller rättare sagt läst om i en artikelserie om just hippologutbildningen.

Funderar du på att söka i år??
 
Jag tack, jag tar tacksamt emot all info du har! Pm:a gärna! :)
 
Hej,

Jag måste bara praktisera först (och hitta en bra plats att göra det på också..), så jag lär söka till nästa år. Ska du också söka?
 
Hej!
Jag är oxå intresserad av informationen, Hade tänkt söka till Hösten. Ska börja praktiken på måndag. Nervöst.

Vart ska du söka??
 
Ridlärare i förstahand och stallchef i andra. Visste inte att de har intagning på hösten också? Vad ska du söka?
 
Ridlärare i Flyinge
Så mitt andra år går jag på strömsholm. Ska söka in till nästa höst.
Har du hittat någon praktik??
 
Hej... ja jag ska såka i år, har gjort praktik å så...men jag är inte inställd på att komma in i år... har inte ridit särskilt mycket nu senaste månaderna sen jag kom från praktiken... har ingen egen häst eller så... å dessutom har jag inte till 100 procent bestämt vilken inriktning jag vill gå... vill ju egentligen gå den som erbjuder bäst ridutbildning och jag tror att det är ridlärarinriktningen trots att ja gförst var mer positiv till att gå stallchef då jag inte vill bli ridlärare... men det är visst en del som gått den inriktningen men sysslar med annat efteråt så... :) får väl se helt enkelt
 
jaghade oxå tänkt söka iår men han inte fixa hästskötarexamen...så ska vl söka nästa år istället...
Har du sökt iår eller??
Är tveksam själv till inriktning...skulle va bra att höra hur ni andra resonerar...
Vill gå den inriktning som det är mest ridträning på...
 
Men man behöver inte ha hästskötarexamen!!
det är klart det är en bra merit att ha gjort den men absolut inget måste!! jag sökte i år... ja och det blev ridlärarinriktningen - bäst i test eller vad man ska säga :)
 
jag har gjorde hopprovet i våras banan bestod av två relaterade avstånd ett böjt spår på sex galoppsprång och ett rakt med 5. höjden var inte över 1m

sen gjorde vi några övningar med bommar på böjt spår i galopp och en 5½
inget märkvärdigt utan rid noga vägar och gör som dom säger bara.
mvh cissan
 
Tack för svar! Jag kommer jämt fel på nå't vänster när jag rider på böjt, är usel på avståndsbedömning, men av ngn anledning tycker jag det blir lättare ju högre hindrena blir. Bommar på böjt är ett j-a gissel! :crazy:

Kom du in förresten?
 
jag var där tisdag... väntar på mitt brev nu, vet att jag kommit in(har en kompis som också kommit in och hon sa det)men mitt antagningebesked skickades till mitt gamla jobb och dom skulle skicka det vidare i förra veckan men har inte fått det än.
 
Kul grattis! Då ses vi för jag ska praktisera på Strömsholm! :D

Vilken inriktning?
 
ridlärare, men jag ska nog inte gå har inte 100 bestämt mig men tror inte det är annat som jag vill göra men har beslutsångest.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 133
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 299
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
767
Senast: julgrisen
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 247
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp