Hoppa dagen innan tävling

Emilia090807

Trådstartare
Hej, På lördag ska jag hoppa lite själv inför söndagens tävling. Då ja inte har tid nån annan dag. Hur skulle ni hoppa? Man vill ju inte att hästen ska bli helt trött såklart 😅 Tävlar två klasser också. 100cm och 110cm!
Vet att det är olika från häst till häst med hur skulle DU hoppa!??☺️
 
Jag hade, för många år sedan, en tävlinghäst som alltid gick bättre andra dagen på tvådagarsträningar, så min tränare rekommenderade mig att gymnastikhoppa den lite lätt dagen före tävling, t.ex låta den rulla igenom en studsserie några gånger.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 078
Senast: Cambrie
·
L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 293
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 210
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp