Hoppa eller vänta

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk dig att du står vid kanten av ett stup. Det är jättehögt, du kommer inte överleva om du ramlar ner där.
Bakom dig är en flock stora, hungriga, människoätande vargar. På väg mot dig. De kommer att anfalla, och du kommer att bli vargmat, och det snart. Frågan är bara exakt när.
Vad gör du?
Hoppar du, för att komma undan vargarna? Eller står du kvar och väntar på att de ska anfalla?
Vad kommer göra minst ont? Hur länge kan du vänta på vargarna? Hur länge står du ut med att stå där, på helspänn, och vänta? Eller, när bestämmer du dig för att hoppa?

(Det här är bästa sättet jag kommit på som förklarar hur det känns. Jag har egentligen inga problem med att säga det, men ändå, om nån råkar känna mig irl så håll det här för er själva, tack)
 

Tänk dig att du står vid kanten av ett stup. Det är jättehögt, du kommer inte överleva om du ramlar ner där.
Bakom dig är en flock stora, hungriga, människoätande vargar. På väg mot dig. De kommer att anfalla, och du kommer att bli vargmat, och det snart. Frågan är bara exakt när.
Vad gör du?
Hoppar du, för att komma undan vargarna? Eller står du kvar och väntar på att de ska anfalla?
Vad kommer göra minst ont? Hur länge kan du vänta på vargarna? Hur länge står du ut med att stå där, på helspänn, och vänta? Eller, när bestämmer du dig för att hoppa?

(Det här är bästa sättet jag kommit på som förklarar hur det känns. Jag har egentligen inga problem med att säga det, men ändå, om nån råkar känna mig irl så håll det här för er själva, tack)
Jag väntar - såklart. Det finns alltid hopp om livet så länge man inte ger upp.
 
Jag funderade på något liknande idag, fast inte lika ändå men ändå lit, lite lika. Det är inte bra i klubben, ridklubben. Skittråkigt helt enkelt. Ska jag ta ansvar och ta tag i något som jag egentligen inte har tid med eller avvakta. Jag tror jag avvaktar.. jag behöver inte ta något beslut just nu, det löser sig nästan jämnt för andra så varför skulle det inte lösa sig här? Lite lika ändå ditt dilemma ändå, kanske, jag inväntar då klubbens eventuella undergång och tror på att mirakel sker.
 
Tänk dig att du står vid kanten av ett stup. Det är jättehögt, du kommer inte överleva om du ramlar ner där.
Bakom dig är en flock stora, hungriga, människoätande vargar. På väg mot dig. De kommer att anfalla, och du kommer att bli vargmat, och det snart. Frågan är bara exakt när.
Vad gör du?
Hoppar du, för att komma undan vargarna? Eller står du kvar och väntar på att de ska anfalla?
Vad kommer göra minst ont? Hur länge kan du vänta på vargarna? Hur länge står du ut med att stå där, på helspänn, och vänta? Eller, när bestämmer du dig för att hoppa?

(Det här är bästa sättet jag kommit på som förklarar hur det känns. Jag har egentligen inga problem med att säga det, men ändå, om nån råkar känna mig irl så håll det här för er själva, tack)
Sålänge det finns liv finns det hopp. Jag står kvar, vacklar ibland och ställer mig upp igen. Jag står kvar. Utvägar och lösningar jag inte ser idag kan dyka upp. Ger jag upp har jag ingen chans, står jag kvar har jag chansen kvar.
 
Jag förstår precis känslan :heart Men jag står kvar, det kan ske mirakel, saker kan oväntat ändra sig eller hjälp kan komma när man minst anar det. Hoppar man finns det ingen chans alls...
 
Jag var på väg att hoppa men snubblade på kanten kan man väl säga.
Jag reste mig, och även om jag rasat i tusenfalt sedan dess så kommer jag upp på benen snabbare för varje gång.

Jag beklagar att du mår dåligt :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 676
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 605
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
613
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp