Hoppa över mockning en dag?

Kan folk klaga om man gör såhär? Hästarna går på bete men har under dom varmaste dagarna stått inne på dagtid och då har det blivit någon hög i boxen. Idag är det dock svalare och de ska inte gå in förrän kanske ev. imorgon förmiddag och då är det jag som tar in. Kan folk klaga ifall jag inte mockar idag? Hästen ska inte vistas i boxen och imorgon så mockar jag innan jag tar in. Är lite nojig då det finns riktiga surisar i mitt stall.
 
Kan folk klaga om man gör såhär? Hästarna går på bete men har under dom varmaste dagarna stått inne på dagtid och då har det blivit någon hög i boxen. Idag är det dock svalare och de ska inte gå in förrän kanske ev. imorgon förmiddag och då är det jag som tar in. Kan folk klaga ifall jag inte mockar idag? Hästen ska inte vistas i boxen och imorgon så mockar jag innan jag tar in. Är lite nojig då det finns riktiga surisar i mitt stall.
Ja, folk kan klaga och jag kan förstå det om de gör det. Skillnad om du har eget stall. Vill du undvika sura folk rekommenderar jag att du mockar (iaf det värsta). Hästarna kommer inte må dåligt av att du mockar sent, men människorna kan :)
 
Hade nog tatt "högarna" i boxarna iaf, tänker på flugor å så. Hade själv kanske tyckt det var tråkigt om det vore alldeles för stökigt i boxen om jag tog in min egen om det är avtalat att någon annan skulle mocka. Kan ju hända någon tar in en lite längre tid på dagen av olika anledningar :) Förstod inte helt om det gällde en häst du vet ska vara ute till imorgon, men ändå är det avtalat så är det det tänker jag, då får man kanske hellre kolla av med ägaren kanske?
 
Alla mockar alltså sin egen box? Så det är din egen box du väntar med, inte de andras?

Jag hade inte brytt mig. Jag mockar inte boxen varje dag nu när hästen går på bete och bara står inne någon-några timmar på dagen. Hade inte brytt mig om någon klagade.
 
Kan folk klaga om man gör såhär? Hästarna går på bete men har under dom varmaste dagarna stått inne på dagtid och då har det blivit någon hög i boxen. Idag är det dock svalare och de ska inte gå in förrän kanske ev. imorgon förmiddag och då är det jag som tar in. Kan folk klaga ifall jag inte mockar idag? Hästen ska inte vistas i boxen och imorgon så mockar jag innan jag tar in. Är lite nojig då det finns riktiga surisar i mitt stall.
Folk klagar på det mesta, för att undvika det är det alltid bäst att mocka även om ingen ska stå i boxen, så klarar du dig från det iallafall.

Annars så nä, det är ingen fara att lämna lite skit om hästen inte ska stå där sålänge det mockas innan dom kommer in, lär ju knappast vara så mycket. Men som sagt för husfridens skull så är det bäst att mocka en gång för mycket än en gång för lite.
 
Det finns inget folk inte kan klaga på, så vill du undvika klagomål så mocka (och allt annat som folk kan tänkas klaga på - du kommer förmodligen gå under på köpet) . Är det inte ditt stall kanske den ansvariga för stallet kan svara på vad som gäller för stallet, det är rimligt att följa reglerna.
 
Bara mocka 😅 visst har det hänt att man glömt eller så men hade nog tyckt att jag hade lata och slarviga medinackorderingar om jag fick veta att de planerat att skita i mockningen...
 
Är man ändå där kan man ju såklart ta det, släng ut ett par högar med bajs går ju fort, men frågan är väl ändå mer aktuell nu på sommaren när hästarna kanske står inne lite på dagen istället för på natten?

I alla fall jag är ibland i stallet en förmiddag (i alla fall om jag inte jobbar), för att sedan nästa dag vara där en eftermiddag. Är det soligt och varmt har de ju då ibland hunnit stå inne två vändor på den tiden, hur tänker ni som svarat att man alltid bör mocka då?

På vintern är det ju aldrig ett problem, mellan varje natt har jag ju alltid varit där (kanske de som ofta är i stallet sent och står i stall där hästarna tas in tidigt det problemet då med, hur löser man det då?)
 
Kan folk klaga om man gör såhär? Hästarna går på bete men har under dom varmaste dagarna stått inne på dagtid och då har det blivit någon hög i boxen. Idag är det dock svalare och de ska inte gå in förrän kanske ev. imorgon förmiddag och då är det jag som tar in. Kan folk klaga ifall jag inte mockar idag? Hästen ska inte vistas i boxen och imorgon så mockar jag innan jag tar in. Är lite nojig då det finns riktiga surisar i mitt stall.

Vad är det för lathet att inte mocka när du är där?! Det hade definitivt stört mig med omockade boxar oavsett om det står häst eller inte i dem. Det ska vara fräscht och rent samt förberett om man akut skulle behöva ta in hästen anser jag.
 
Men kan det vara så att hästägarna turas om att ta in hästarna och att ts då undrar om hon kan vänta tills hon kommer till stallet nästa gång eller måste åka ut enkom för att mocka?
 
Alltså gud vilken bra tråd! Den här ska jag spara och ta fram o läsa när jag tänker att jag borde köpa häst igen innan jag har möjlighet till eget stall!

Suget försvann direkt! Poff bara! Varför skulle jag vilja ha häst överhuvudtaget i inhackorderingsstall??
 
För att man inte bor vid stallet?
Själv har jag tre mil till min häst. Om någon annan tar in och släpper ut hästen när man själv inte är där tycker i alla fall jag att det är en onödig resa om det gäller en hög som blir liggande en dag.
Så kan det såklart vara. Jag uppfattade dock det som att Ts ändå skulle till stallet men det kan såklart vara fel.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 477
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 212
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Försökte läsa mig till hur mycket energi man egentligen gör av med en dag i stallet. Hittat bara en artikel med några år på nacken som...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 265
Senast: skiesabove
·
Anläggning Både jag och hästen letar efter nytt boende och jag har två intressanta allternativ. Ingenting är klart ännu, men jag skulle behöva lite...
2
Svar
23
· Visningar
2 539
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp