Hoppar upp i sängen!

V

Vicku

kanske ni kolka människor kan komma med förslag.. har en valp på 13 veckor som är en riktig ögontjänare.. han vet att han inte får hoppa upp i sängen och sätter inte ens tassen på sängen när vi är hemma.. men när vi är borta då lever han livet och busar i sängen, hur kan man förhindra att det händer vill inte ha honom i sängen.. tacksam för hjälp!
 
Stäng dörren till sovrummet.
Fast hur mycket kan en så liten valp ställa till med under de korta stunder man är borta?
 
Jag har också en valp på 13 veckor. Jag gick ut med förutsättningen att inga vovvar i sängen. Det gick bra i 4 veckor, men matte blev tröttare och tröttare av en hund som väckte henne flera ggr per natt. Så nu sover både matte och vovve som stockar hela natten i mattes säng.
 
förutsatt att man har en dörr, vilket jag inte har.. han kan intte ställa till någont mer än att håra ner, och jag vill inte ha några hundar i sängen så är de bara du har inga andra tips?
 
sätt kompostgaller framför dörren, jag antar att din valp inte e stor nog att hoppa över den.
 
har bara en sovalkov (stavas?) har alltså varken dörr eller särskild ingång till sängen..
 
Då har ju inte vovven så mycket att göra än att fördriva tiden med att vara i sängen.
Skaffa dig en större lägenhet. :rofl:
 
haha när katten är borta dancar råttorna på bordet=)

Det är svårt att skälla eftersom det dom gör har hänt för llänge sedan nräman kommer hem!
Kommer man på dom på bar gärning därimot så kan man säga fyyyyyyy.
När man kommer hem och minhund inte kommer till en på en gång vet man att JAHA nu har han hittat på något och så går man och letar jo då där hittar man min kan söndertuggad eller nått. Sängen får han visserligen vara i =)
Det är ju bara att stänga dörren om man inte vill ha in hunden där=)
 
Du får försöka blockera vägen till sängen. Har du inget avskilt sovrum kan du försöka stänga in sängen med kompostgaller.

Du kan också försöka lura hunden att du gått ut och lurpassa på den bakom något hörn. Precis när hunden tänker tanken att kliva upp i sängen så tittar du fram och säger nej( förutsatt att hunden vet vad nej betyder).

Enklast är dock att blockera sängen, för de där små har mycket kort minne.
 
ok får försöka med det då.. hörde att man kan lägga tom burkar under överkastet när man går ut är det någont som fungerar tror du?
 
Min cocker brukar aldrig vara i sängen, men varje morgon när jag vaknar ligger det en liten svart vit hårig hund i sängen. Alltså hoppar han upp när jag sover den lilla filuren! Visst blir det hårigt men det är ganska mysigt att vakna med honom. Jag får helt enkelt byta sängkläder oftare. ;)
 
Köp flera kompostgaller och ringa in sängen...de är inte så dyra och går alltid ha till något annat :D :D
/Wera
 
som jadzia säger är det nog bra att begränsa rummet
så att den inte kommer in dit över huvud taget.
Jag personligen skulle inte för något i världen byta ut
det mysiga med en stor schäfer i sängen :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
Kropp & Själ Just precis nu mår jag iallafall lite bra mentalt. Det finns många saker som är stentuffa och kommer vara. men just nu tänker jag njuta...
Svar
2
· Visningar
438
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 785
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 720
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp