Hoppbekymmer

Ketrawzc

Trådstartare
Har en d-ponny som hoppar ca 1dag/vecka. Problemet är att hon slår upp frambenen framför magplattan och får sår. Tidigare har det varit problem då hon varit broddad så vi har hoppat lägre under broddsäsong helt enkelt, men häromdagen hade hon fått ett större märke mellan frambenen trots att hindren var relativt låga och broddarna ur. Hon hoppar stort ibland.
Finns det några gjordar som går fram längre utan att störa? Förbygel med stort ludd kanske eller risk att hon fastnar?

har ni haft nån som gjort såhär? Har det försvunnit? Är det vanligt? Vill ju inte att det ska vara obehagligt för henne att hoppa ifall det skapar osäkerhet. Ibland slår hop upp benen i magplattan men oftast framför, som på bilden. Hon hoppar i dagsläget som högst runt 90cm.

4E46635A-15B3-4887-8146-C9FBADEEF656.jpeg
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 420
Senast: Dino
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 201
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 215
Relationer För ett par dagar sedan rasade hela min värld när min sambo berättade att han vill göra slut. Han säger att han älskar mig, men som vän...
Svar
6
· Visningar
2 833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp