Hoppbröstan för ryttarutbildning?

kopparberg

Trådstartare
Ngn som såg den i senaste Ridsport?
Den såldes visst på ngn mässa.
Kanske ngn som tom provat eller i allafall sett ryttare rida med den?

Den fungerade visst som så, att det gick en rem från bröstan som skulle fästas i tygeln, och den var avpassad så att ryttaren då skulle känna hur mkt eftergift den behövde ge i språnget.
 
Låter konstigt jag tvilar på att den skulle funka iaf :confused:
 
Om den inte vore så dyr, skulle jag köpa den och se om den var bra. Men drygt 3000:- spänn är VÄL mkt för att prova ngt så nytt tycker jag...
 
kan du inte göra någon liknande variant själv då. På bilden såg den ju inte ut att vara alltför komplicerad. Ta en resårbrösta och sätt en acchenrem eller liknande vid bröstan. Antar att man ska hålla både i remmen och i tygeln om jag kunde utläsa bilden rätt..
 
Men frågan är ju hår lång remmen ska vara, och var på bröstan den ska fästas?
Kunde man få se ngn sådan där i ngn butik, kunde man ju fixa en likadan.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag måste tydligen ge mig på det här med att leta sadel till nya hästen. Det var många år sedan jag var tvungen att leta sadel och har...
Svar
4
· Visningar
1 897
Senast: Maoam
·
Hästmänniskan jag la av det här med hästar för ca. 3 år, när jag tog beslutet att ta bort honom. De första 2 åren jag hade hästen, letade jag efter...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: vildeld
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 034
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp