Bukefalos 28 år!

Hoppedicken

B

blissare

Jaaa, så heter honan jag precis fått:laugh:
Jag har en kaninhane, en dvärglöwchen eller vad det heter på ca 3 år och fick förra vekan en dvärgkaninhona, fick veta att hon är ca 16 månader gammal.
Är Hoppedicken för gammal för att få bebisar?
Både hon och hanen är väldigt trevliga och jag tror att bebbarna blivit väldigt söta.......
Så...Är hon för gammal tro?
 
Sv: Hoppedicken

Dvärglöwchen? du menar inte Löwen som är den tyska benämningen för Lejonhuvad?

Det där med för gammal kan du fråga flera personer som kan svara helt olika.

Jag anser att en hona som hållit igång och varit i bra kondition hela tiden kan få sin första kull senast vid två års ålder. Medans andra anser att man ska ta senast vid ett år.

Så har hon varit i bra kondition hela tiden tycker jag inte hon är för gammal, men som sagt, det är min åsikt.

Sen tycker jag ju inte du ska ta en kull bara för att kaninungar är gulliga, den konversationen har varit uppe på tapeten tidigare.
 
Sv: Hoppedicken

Ok...löwen-lejonhuvad.
Jag tycker det verkar som o hon är i bra kondition.
-Varför skall man ta en kull?
 

Liknande trådar

Hundhälsa 3 år gammal bruksschäfer, hane. Äter idag 1 kg VOM Taste per dag + olja och gotte. Behöver gå upp mer i vikt. VOM kostar mig idag ca...
2
Svar
32
· Visningar
2 001
Senast: Red_Chili
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
766
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Hundlucka

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp