Hoppeliskutt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var med dottern ut till stallet i går kväll för att hjälpa henne kunna hoppträna. Underlättar ju om man är två så en skrittar fram för hand och en bygger hinder.
Fick även instruktioner om hur jag ska massera honom då dottern åker bort över nyårshelgen så jag ska vara ponyhest-vakt. Känns lite scary så där, då jag inte "haft hand" om en häst på riktigt på flera år. Räknar inte att borsta och sadla inför en ridlektion som att ta hand om en häst direkt :nailbiting::p . Vet inte när jag mockade en box senast :o
Hoppningen gick iallafall bra, de hoppade inte högre än 80. Det räcker just nu. Men ponyhest tyckte det var väldigt skojigt iallafall och trött blev man :D. Nu ska det bara byggas rumpmuskler och självförtroende. Både pilot och ponyhest behöver träna upp sitt självförtroende både hos sig själva och för varandra.

Tant Massör var ju på återbesök veckan innan jul. Så nu har ponyhest fått lite utökat massageschema. Vi lyckades ju med konststycket att spränga grinden i hagen och få lite nackspärr för ett par veckor sen :meh: (det kunde å andra sidan gått mycket värre :eek:). Så nu är det både nacke och rumpa som ska masseras.
Men det går åt rätt håll, peppar peppar.

Lite suddig bild eftersom den är tagen från det jag filmade
Kopia av IMG_1676.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 177
Senast: skiesabove
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 334
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu var det återigen dags för en tur till privatlektionsstället vid världens ände. Och oj så glad jag är över att jag hittat det stället...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp