Hopphingstar inför 2017!

Fannsan

Trådstartare
Planerar att betäcka mitt sto till våren och kollar hingstar tills jag blir knäpp, finns ju så många fina! Mitt sto är e. contagio och u. Waldensa
länk till hennes blup m full stamtavla: http://www.blup.se/sv-SE/horses/235439-janice

Söker främst en hingst med ett bra psyke då mitt sto har ganska mycket nerv och är en enmanshäst. Vill inte tynga ner mera, gillar hennes modell och är grymt förtjust i hennes temprament/ridbarhet. Hon har en avkomma sedan tidigare e. Careful som står i finland nu. Träffade henne när hon var två och var då väldigt lik sin mamma! Verkar som att Janice är ganska stark i sin nedärvning, iaf med den hingsten.
Spontan tankar om hingst? Diarado har en hel del fina söner nu! Cosmeo har jag också kikat på samt Comfortuna VDL? Kannanblod vill jag inte ha.

Vad ska ni andra använda för hopphingstar och till vilka ston ?=)
 
Utan att tittat närmare på ditts sto stamtavla så kolla in king louie..lämnar avkommor med trevligt temperament
 
Blev avrådd kannanblodet av min tränare därav de beslutet.
Favorit hade jag helt glömt bort, ska kika lite närmre på honom! Tack för tipset

Varför? Vad var motivet? Jag tycker det är väldigt märkligt att avråda den hingst som ligger 2-a på världsrankingen som fadershingst. Alltså du behöver verkligen inte ta honom, men det låter rätt märkligt.
 
Contant q är en hingst som jag personligen gillar. Min avkomma är som en stor hund trevlig i temperamentet och lugn i ridningen.nu kan ju mycket komma från mamman också dock är han STOR 5 år och 179 i mankhöjd. Har själv funderat på att ta mitt mindre sto och betäcka med honom
 
Jag har blivit förtjust i RHC och funderar på denne till hoppetossan.
Vill egentligen ha en som lämnar lugna och fina avkommor men efter ha sett RHC flera gr på tävling och träffat honom så har jag som sagt blivit väldigt förtjust i honom.:d
 
Varför? Vad var motivet? Jag tycker det är väldigt märkligt att avråda den hingst som ligger 2-a på världsrankingen som fadershingst. Alltså du behöver verkligen inte ta honom, men det låter rätt märkligt.
Kan ju vara att han inte passar stoet, men nu spekulerar jag bara.
 
Jag har blivit förtjust i RHC och funderar på denne till hoppetossan.
Vill egentligen ha en som lämnar lugna och fina avkommor men efter ha sett RHC flera gr på tävling och träffat honom så har jag som sagt blivit väldigt förtjust i honom.:d
Är oxå väldigt förtjust i honom, vet du hur han är i temperamentet och vad han verkar nedärva?
 
Är oxå väldigt förtjust i honom, vet du hur han är i temperamentet och vad han verkar nedärva?

Avkommorna är inte så gamla än - men alla jag har pratat med är mkt nöjda med hur deras är i temperamentet.

Jag älskar hans typ och hans galopp. Sen tycker jag att han hoppar bättre och bättre på stora hinder. Det är dessutom ett väldigt gott tecken att han fixar både tävlingskarriär och att gå på bocken.
 
Är oxå väldigt förtjust i honom, vet du hur han är i temperamentet och vad han verkar nedärva?

Hans ägare är iofs partisk men säger att han är väldig trevlig i tempramentet. Första året han betäckte var det en lite olika ston för att se vad han lämnade och ägaren säger att hans avkommor blir långbenta, åt det ädla hållet, plus för galoppen och att de flesta avkommor rör sig trevligt i alla gångarter. Jag tycker att han är en trevlig hingst och ASVH rekommenderar ju honom att han passar till dem flesta stona. :)
 
Avkommorna är inte så gamla än - men alla jag har pratat med är mkt nöjda med hur deras är i temperamentet.

Jag älskar hans typ och hans galopp. Sen tycker jag att han hoppar bättre och bättre på stora hinder. Det är dessutom ett väldigt gott tecken att han fixar både tävlingskarriär och att gå på bocken.

Hur gamla är hans äldsta avkommor nu? Jag gillar honom med så försöker hålla lite koll, men svårt när man inte bor i Sverige.
 
Hans ägare är iofs partisk men säger att han är väldig trevlig i tempramentet. Första året han betäckte var det en lite olika ston för att se vad han lämnade och ägaren säger att hans avkommor blir långbenta, åt det ädla hållet, plus för galoppen och att de flesta avkommor rör sig trevligt i alla gångarter. Jag tycker att han är en trevlig hingst och ASVH rekommenderar ju honom att han passar till dem flesta stona. :)
Det låter ju bra. I år blev det lite bråttom med betäckning, var lite sent ute, dessutom skulle vi inseminera i samband med Falsterbo och då gick en del aspiranter bort eftersom de var där. Ville använda färskt eftersom det var första gången. Nästa år vet jag inte om jag betäcker, vill inte börja lika sent igen, men 2018 hade jag nog tänkt göra det - under förutsättning att allt går bra och hon är en bra mamma osv. Då är absolut RHC en kandidat.
 

Liknande trådar

Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 041
Avel Har ett sto som vi planerar att betäcka i vår, vi är gröna när det gäller avel och det finns så många fina hingstar, så ju mer vi kollar...
Svar
6
· Visningar
1 574
Senast: Långnos
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 092
Senast: Jate Volim
·
Avel Hej, Behöver hjälp med kvalitativa tips på lämplig hopphingst till mitt sto e. A-Dur - Nicolars (Dansk oldenburgarhingst) för framtida...
Svar
10
· Visningar
1 748
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp