Hopphingstar som nedärver ett stabilt temperament?

Emiro

Trådstartare
De trådar jag hittade på ämnet är gamla och många av hingstarna finns inte längre så jag tycker att en ny tråd är på plats. Så, vilka hingstar har vi idag som lämnar ett stabilt temperament?
De jag kommer på på rak arm är Fetcher N och Emmerton.
 
De Heartbeat jag har träffat och ridit har alla haft en del nerv.
Förutom tidigare nämnda Fetcher N och Emmerton tycker jag många Contant Q har haft ett bra temperament.
Lambourgini lämnar också trevligt.

Och jag har sett motsatsen av honom. Men dom har ju såklart en mamma också 😄
Svårt det där.
 
Och jag har sett motsatsen av honom. Men dom har ju såklart en mamma också 😄
Svårt det där.
Såklart har alla hästar en mamma som också spelar in. Heartbeat är en fin hingst, har själv en avkomma efter honom men skulle ändå inte vilja säga det är en hingst som lämnar stabilt temperament jämfört med Fetcher och Emmerton tex. Har träffat enstaka vass Emmerton avkomma också. Heartbeat nedärver snabb reaktionsförmåga och lämnar toppentrevliga Han brukar inte rekommenderas till grövre ston dock (har för mig ts skrev i en annan tråd om en avkomma e.hip hop blev grov). Det är svårt det där som du skrev, spec när man har olika referensmått om vad som är stabilt och det finns så många olika individer. 🙂
 
Håller med om att Heartbeat inte är att rekommendera om ett stabilt temperament är ett måste. Min erfarenhet är att särskilt stona efter honom kan vara svårridna och känsliga.

Favorit Ask som tidligare nämnt brukar ge toppentrevliga avkommor. Mina Carême-avkommor har också blivit avsevärt mycket mera okomplicerade än sin mamma (vet att TS inte ville ha fryst, men hans frysta sperma som vi använt var kanon, mycket pigga simmare).

Och ja, kan även intyga att Colmander-bebisar verkar bli snälla och trevliga.
 

Liknande trådar

Avel Är ett bra temperament jämförbart mellan hopphingstar och dressyrhingstar? (Med ett bra temperament i det här fallet menar jag cool...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 923
Senast: zarmino
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Roheryn
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 500
Senast: Blyger
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
9 066
Senast: doppler
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp