Bukefalos 28 år!

Hoppkurs dag 1

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det äntligen dags för hoppkursens första dag. Jag fick ju byta häst och det blev till det bättre. :) Den jag valt först var jag egentligen inte så sugen på men då valde jag ju bara bland de hästar jag ridit tidigare och favoriten var upptagen. Hästen jag red idag hade jag aldrig ridit men den var riktigt trevlig. En andalusier var det.

Hon var en sån som kunde komma igång ordentligt och bromsen funkade inte alltid som den skulle men i regel skötte hon sig bra.

Vi började med serpentiner i trav över cavalettibommar, då vi skulle reglera tempot. Sedan gick vi över till att hoppa upphöjda cavalettis uppställda i en båge vid kortsidan. Det var lite marigare, men framförallt var det jobbigt för att jag inte hörde riktigt vad ridläraren sa och då blev det svårt att korrigera. Jag fick rida fram och fråga vad hon sa.

Det är lite märkligt, den här ridlärarens röst ekar i ridhuset, min ordinarie ridlärares röst fastnar i väggarna så det är lättare att höra.

Men övningen var nyttig och jag tror att åtminstone en pollett är på väg att trilla ner. :idea: Jag ska känna mig för mer i morgon.

Ridlektionen avslutades med att vi hoppade de upphöjda cavalettina och sedan ett hinder till efter det.

Men snacka om att den här hästen löddrade i munnen. Hon hade vitt skum runt hela munnen och lite varstans när vi var klara.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte till privatlektionsstället vid världens ände igen med ett par vänner, och var helt inställd på att sitta på dressyrbjässen. Men...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
621
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev faktiskt ganska påverkad efter helgens noclearround, märkte jag på veckans tre ridlektioner. En tanke som INTE min inre...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Samma häst, samma övning – men ändå så annorlunda! Hade köpt på mig en markarbeteslektion till, och blev förvånad och glad när jag såg...
Svar
0
· Visningar
282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp