Bukefalos 28 år!

Hoppkurs dag 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade tänkt ta lite sovmorgon idag men vid halv sju plingade mobilen. Det var från en av hästägarna vid hoppstallet som undrade om jag kunde ta morgonfodringen för han hade drabbats av vinterkräksjukan. Usch, då. Stackarn. Klart jag kunde fixa fodring och utsläpp så slapp han gå där och spy.

Efter lunch åkte jag till ridskolan igen för andra dagen på hoppkursen. Igår var det första gången jag red den hästen och idag gick det bättre med det mesta, även bromsen.

Efter uppvärmningen började vi med en av gårdagens övningar som var att hoppa ett par upphöjda cavalettibommar på böjt spår. Alla fick göra övningen några gånger tills det blev bra, även jag. Den här hästen är sådan att man faktiskt lär sig att inte slarva med styrningen för om man gör det så skiter det sig.

Sedan blev det lite studshoppning och serier + ett extra hinder som skulle hoppas i ett svep. Det var en trevlig övning, några små missar blev det men i stort sett bra.

I morgon är det sista dagen på kursen och jag hoppas på att kunna förbättra min hoppsits ännu mer för den är jag inte helt nöjd med. I morgon är det banhoppning som gäller och det ska bli skoj.

På kvällen gick jag över till grannen och red A en timme också. Det blev en ganska lugn tur men jisses vilka fina tempoväxlingar det blev i traven. Han har ju ångat på en del förut och inte tagit förhållningar särskilt bra i traven men nu tog han dem fint :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag var det äntligen dags för hoppkursens första dag. Jag fick ju byta häst och det blev till det bättre. :) Den jag valt först var jag...
Svar
0
· Visningar
190
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Sista dagen på hoppkursen blev avklarad idag och det var banhoppning på schemat. Vid uppvärmningen fick jag åter samma problem som...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I morse vaknade jag vid halv sex och kunde inte somna om så det var ingen risk för försovning. Efter en tidig frukost åkte jag till G...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp