Hoppläger för vuxen finns det?

Zetronis

Trådstartare
Har gått i tankarna på att fara på hoppläger och verkligen få hoppningen lite ur systemet innan jag är för gammal och stel och går sönder av blotta tanken.
Varsomhelst i Sverige går bra, får gärna vara både terräng och bana som avses. Inte för lång tid, en helg eller 4 dagar som max.
Har någon annan åkt på sådant läger som vuxen och hur kändes det?

Var på islandsridläger förra året och det var kanon (en hel del 50+ så vi hade så kul)
Men oroar mig att hoppning är något man lägger på hyllan efter en viss ålder och då kanske man inte får så roligt i en grupp av stenhårda ungdomar?

Hittar jag ett bra alternativ så ska jag försöka få med mig en annan hoppsugen tant från min ridgrupp 🐴 😁😀
 
Ett stort säteri i Västergötland. De har ridskola och helgkurser på höst/vinter/vår och ridläger under sommaren. Tre terrängbanor, ridhus och två utebanor. Både stora hästar och ponnysar.
Man hyr torp eller lägenhet och har eget hushåll. Två ridpass om dagen, ett ute och ett på bana. Uterittsmöjligheterna är fantastiska med fält, grusvägar, sandvägar och skog.

Vi var där med familjen varje sommar 88-00 och nu har vi börjat åka dit med nästa generation ryttare 😍
 
Ett stort säteri i Västergötland. De har ridskola och helgkurser på höst/vinter/vår och ridläger under sommaren. Tre terrängbanor, ridhus och två utebanor. Både stora hästar och ponnysar.
Man hyr torp eller lägenhet och har eget hushåll. Två ridpass om dagen, ett ute och ett på bana. Uterittsmöjligheterna är fantastiska med fält, grusvägar, sandvägar och skog.

Vi var där med familjen varje sommar 88-00 och nu har vi börjat åka dit med nästa generation ryttare 😍

Låter jättehärligt! Ska kolla upp detta stället när jag kommit hem från stallet ikväll! 😘
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp