Hopplös romantiker?

Sporthorse

Trådstartare
Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir förälskad och ibland är naiv.

Hon blev lurad av sin förra pojkvän, han var gift när dom träffades och hon ville att han då skulle skilja sig med sin fru, han lovade henne guld och gröna skogar till en början och sa att det skulle dom göra. Han är 15 år äldre.
Han sa att han inte tyckte om sin fru, att deras relation inte fungerade och att dom inte längre var ett par, men allt eftersom säger han att han inte kunde skilja sig pga att han inte ville dela upp sin förmögenhet mellan dom två.

Hon vill ha barn och han lovade henne under flera års tid att det ville han få men att hon måste vänta.
Flera år gick och det var stormigt många gånger, hon ställde ultimatum på att han måste skilja sig, men till sist blev hon dumpad. Han anklagade henne för att ha skrivit till hans fru, vilket inte stämde eftersom det hela påstods ha hänt när hon var utomlands på andra sidan jorden. Jag tror starkt att han mest var ute efter en snygg tjej att ha roligt med, inget mer seriöst.

Allt var påhittat och förmodligen använde han det som en anledning till att dumpa, förmodligen hade han hittat en ny flickvän under tiden hon var bortrest.
Hon fick inte hämta sina saker hemma hos honom utan en bekant fick skicka dom till hennes nya adress.

Ett riktigt asshole som är otroligt karismatisk men hon borde ha anat att där inte fanns någon framtid pga situationen med fru och annat.

Nu har det gått 6 månader och hon har lyckats släppa honom, trots en ordentlig depression och dip i självkänslan.

Men helt plötsligt säger hon att hon vill flytta ihop och förlova sig med en ny kille som hon bara träffat i max 1 månad. Dom ska flytta till en helt annan stad som ligger flera timmar bort, där hon inte känner någon. Dessutom innebär det att hon då ska säga upp sig och leta nytt jobb.

Jag tycker att det är helt åt skogen och ser lite samma mönster som förut, att blint tro på kärleken som sen kommer krossa hennes hjärta, visst det kan gå bra, men med tanke på allt som hänt det senaste året och att den nya killen är så pass ny så känns det helt åt skogen.

Vad tänker ni och hur hade ni agerat ifall eran vän bett om er åsikt gällande det här? Min första reaktion var såklart att jag tror att det är en dum idé och att hon ska vänta. Men hur kan man lägga fram det mer konstruktivt? Eller har ni någon helt annan åsikt?

Hon bestämmer givetvis över sitt liv och relationer, men jag kan till viss del ev påverka henne. Vill inte att hon lämnar allt och sen misslyckas totalt igen pga fel man.
 

Liknande trådar

Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 611
Senast: tanten
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 717
Senast: lundsbo
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 885
Senast: Elendil
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp