Hopplöst fall

Nu ringde arbetsförmedlingens arbetsterapeut... Den borttappade koden (det hade ingen talat om för mig) om min funktionsnedsättning som funnits i mina papper i alla år sen 1980-talet nån gång är tillbaka...

Det kommer en pappershög som ska fyllas i och skickas tillbaka, om att det är ok att funktionskoden läggs in i systemet igen...
Tjatet om att det är jag som ska ta kontakt med akassan som jag försökt göra ända sedan personliga mötet med arbetsförmedlingens handläggare för en och en halv månad sen... upprepas för femtioelfte gången.

När jag då säger men jag ska fortfarande söka heltid, vilket facket inte tillåter. "det vet jag inget om, jag är arbetsterapeut det ingår inte i mina arbetsuppgifter"...

Jag står även i kö på arbetsfunktionsutredning... som kommer vara under 4-6 veckor nånstans vid Gustavsvik. Det är bara 6 personer åt gången, så det är lång kö.

Så det är fortfarande "status quo"... att suga på ramarna.

Jag skulle vilja lära mig skriva motioner och propositioner. För jag börja bli (har varit i snart 15 år, ända sen dess partikamrater sagt "Vi måste vinna valet först") trött på sveriges syn på mänskliga rättigheter gällande oss med funktionsnedsättning.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 257
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp