Bukefalos 26 år!

Hoppning och side-pull

B

**BORTTAGEN**

Är det någon som har erfarenhet av att hoppa med side-pull?

Min häst är ganska känslig i munnen och jag tänkte att det kan vara idé att hoppa utan störande bett. Hackamore känns lite väl skarpt att hoppa på...

Brallis

S

Spider84

Jag hoppade och tävlade med side-pull på min häst upp t.o.m 1,20m år 2001 och det funkade kanon. Doc gick det inge bra att försöka rida dressyr på det och jag kunde ju rida min häst på hackamor, vilket gav mig lite mer att säga till om när hon blev riktigt pigg på banan.

Här kan du t.ex se när vi hoppar 1,20m med side-pullen:
Räck

Fråga mig inte ens om min sits för jag vet inte själv.

Så testa du hemma om det funkar och gör det det så träna så mycket du kan på det innan du tävlar, om du vill det. Speciellt på omhoppningen upptäcker man att det är väldig annorlunda vanliga bett.

Liknande trådar

Utrustning Några som testat och märkt skillnad? Är nyfiken. Hade tredelat HS till min förre häst som va väldigt känslig i munnen och tänkte om...
Svar
13
· Visningar
512
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
617
Hoppning ..det kändes ju helt ok när man var ridskoleknatte, och för unghästar är det ju ändå kval och meriterande. Men jag som nu dammat av mig...
Svar
3
· Visningar
764
Träning Hej! Hoppas jag skriver detta så ni förstår 😅🙈 Har haft mitt 11-åriga ponny sto i 2 år nu, hon är mot den lite grövre typen. Hon är...
Svar
4
· Visningar
599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Fyll min kylväska
  • Idag hände något fantastiskt
  • Vad gör vi? Del CLIV

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande/larmande i lägenhet, vad göra?
  • Kattsnack #9

Hästrelaterat

• Miljöträning & Rädslehantering
  • Föl 2021

Omröstningar