Hoppning och side-pull

B

**BORTTAGEN**

Är det någon som har erfarenhet av att hoppa med side-pull?

Min häst är ganska känslig i munnen och jag tänkte att det kan vara idé att hoppa utan störande bett. Hackamore känns lite väl skarpt att hoppa på...

Brallis

S

Spider84

Jag hoppade och tävlade med side-pull på min häst upp t.o.m 1,20m år 2001 och det funkade kanon. Doc gick det inge bra att försöka rida dressyr på det och jag kunde ju rida min häst på hackamor, vilket gav mig lite mer att säga till om när hon blev riktigt pigg på banan.

Här kan du t.ex se när vi hoppar 1,20m med side-pullen:
Räck

Fråga mig inte ens om min sits för jag vet inte själv.

Så testa du hemma om det funkar och gör det det så träna så mycket du kan på det innan du tävlar, om du vill det. Speciellt på omhoppningen upptäcker man att det är väldig annorlunda vanliga bett.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
385
Senast: Sootie
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
3 337
Senast: Bri
·
Utrustning Jag har en tinker som kan vara extremt fjantig och busig. Just nu har jag ett rakt gummibett och de funkar han väll sådär på, rider man...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Gimlan
·
Utrustning Har ett spanskt djur, som så många av hans sort är det här med lång och låg inte hans gren helt enkelt. Han har svårt att ta tag i...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar