Bukefalos 28 år!

Hoppning...

V

Vakanjaheta

Hejsan :) Jag har ridit lektion på en häst, som är 22 år och jätteduktig på att hoppa (när han väl kommer över). Nu är de så att han gärna stannar innan hindret och TESTAR en.. och då blev de så att ja ramla av sist ja hoppade för han blev typ chockad för ridläraren tog spöt och typ piskade i luften och hästen hoppade hur högt som helt från stillastående över ett hinder.. då va ja inte beredd så ja åkte av.. de gick ju bra denhär gången.. men ja skulle gärna vilja ha tips på hur jag ska få honom ÖVER HINDRET utan att ridläraren skrämmer hästen upp i luften :) Jag är absolut inte rädd för att hoppa honom igen elr något.. men tycker det är hemskt att sitta och piska på en häst... skulle gärna vilja ha lite tips :) (om de finns några)
 
Sv: Hoppning...

Rid an ordentligt . Rid i trepunktsits ända fram till hindret nästan så kan du driva på mer med sitsen . :P
 
Sv: Hoppning...

om det ovanstående inte funkar så kan du stå i lätt sits nära sadeln, med handen och hästen framför dig verkligen. så du inte får handen "under" dig. var också lite lätt på handen så du inte stör hästen i munnen. det funkade iaf på min stopponny...
lycka till!
 
Sv: Hoppning...

Okej :) tack för svaren... ja känner själv att ja tar mycket utav balansen i händerna... och de funkar ju inte alls :/ men jag har faktiskt blivit lite bättre och börjat ta mantag... men ibland händer de även att ja glömmer de (eller ja kanske ska säga att ja glömmer de ofta ^^)
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
825
Senast: Rosett
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: linlar1
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 450
Senast: TinyWiny
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 884
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp