Hopprädsla & skol DM i hoppning

J

Jojjo_93

Lågt hoppsjälvförtroende & skol DM i hoppning, visst låter det smart :angel:

För ca ett år sedan hoppade jag 1-2 gånger i veckan och tävlade lite LD med osäker C ponny. Då tyckte jag det var roligt men om hindren blev över 80 cm var det läskigt.

Sen började jag rida dressyr så hoppning blev lagd på hyllan.
Förra terminen hoppade jag 3 gånger och i somras hoppade jag 2 gånger (en av de gångerna gick jag omkull, inte så bra för självförtroendet:cry:)

Men nu kanske jag får vara med i skol DM i hoppning. Så nu måste jag börja hoppa igen och få tillbaka mitt självförtroende. Just nu tycker jag typ alla hinder är läskiga om jag rider i mellangalopp. Jag rider på ridskola och en privathäst som jag tävlar (eller ska börja tävla) i dressyr.

Så nu har jag några problem

  • Det är läskigt att hoppa
  • Jag vet inte hur högt man hoppar på skol DM i Göteborg, (jag tror det är på Clerebergs ridklubb)
  • Hur bra ska man vara för att kuna vara med?
  • Är det någon som har varit med på skol DM?
  • Klara jag av att rida skol dm? Har jag för höga mål?

Om man hoppar för högt vågar jag inte vara med. Jag rider D ponny och stor häst så jag får nog hoppa ganska högt.:crazy:

// Dressyrryttare som vill våga hoppa igen :banana:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hopprädsla & skol DM i hoppning

Ignorera mina stavfel:bump:

Jag blir glad för alla svar men försök att inte vara för negativ..
 
Sv: Hopprädsla & skol DM i hoppning

Om man hoppar för högt vågar jag inte vara med. Jag rider D ponny och stor häst så jag får nog hoppa ganska högt.:crazy:

// Dressyrryttare som vill våga hoppa igen :banana:[/QUOTE]

Jag har varit på Skol DM för ponny o då e det LC i grundomgången o LB i omhoppningen :smirk: Häst har jag ingen aning om :p
 
Sv: Hopprädsla & skol DM i hoppning

Om du tycker det är läskit så kan du ju börja med låga hinder att bara skutta över & höja dem när du känner dejj säker ;D

Själv brukar jag släppa min polle lös i ridhuset ibland och köpa lite miljöträning osv. Han brukar följa mej & göra det jag ber om även om han är lite skrajj, det ger mj bättre självförtroende eftersom jag då vet att han kommer ta mejj över hindrena ;D
 
Sv: Hopprädsla & skol DM i hoppning

Jag har varit på Skol DM för ponny o då e det LC i grundomgången o LB i omhoppningen :smirk: Häst har jag ingen aning om :p


Oj, vad högt :o Jag tycker typ 60 -70 cm är lagom:rofl:
 
Sv: Hopprädsla & skol DM i hoppning

Träna på att hoppa så högt.. Träna på lite lägre höjder och höj när det känns bra, Skol DM är L:B och det är 1m.
Jag ska vara med i skol DM detta året.

Lycka till :idea:
 
Sv: Hopprädsla & skol DM i hoppning

Träna på att hoppa så högt.. Träna på lite lägre höjder och höj när det känns bra, Skol DM är L:B och det är 1m.
Jag ska vara med i skol DM detta året.

Lycka till :idea:

Jag har aldrig tävlad L:B så jag kommer nog inte attt bara med.:(

Nu rider jag bara 2 dagar i veckan på ridskola så det är hoppning var 4 vecka:crazy:
 
Sv: Hopprädsla & skol DM i hoppning

Jag kanske ska vara med på skol DM nu...
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 700
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 358
Senast: Flixon
·
Träning Hej! Är ny i forumet och har förstått att man inte får skriva ut ridskolors namn i inlägg, ber därför om PM eller guidning i tråden...
Svar
4
· Visningar
1 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp