Hoppsadel, d- ponny med platt rygg

ako

Trådstartare
Hej!
Ska ta hjälp av sadelprovare framöver, men söker ändå lite input. Vi har en swb/welsh sekt B med ganska ”welshisk” rygg. Nästan ingen manke, platt rygg och dessutom lite fästingform på mitten 🤣🙈. Har i dag en Equipe Expression med bomvidd MW som ser ut att ligga bra (har haft proffskoll men inte vid hoppning) men som glider fram vid hoppning. Har antiglidpadd och svängd gjord. Vill också ha lite rejäla stöd. Hon hade en gammal Knights Robin Hood när vi köpte henne, vilken låg bra men gav ryttaren noll stöd så vi bytte till Expressionen som då kändes bättre men som nu dock åker fram…
 
Pessoa gen X borde passa. Ligger bra på samma rygg som Knights Robin Hood men lite mer ordentligt sadel av de hela. Värt att testa!
 
  • Gilla
Reactions: ako

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en Knights Robin Hood äldre modellen som vi fick med ponnyn vid köp. Den ligger helt ok, släpper kanske något lite bak, men...
Svar
2
· Visningar
538
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 297
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
4 949
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp